Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Dom 5 nedersta fiskarna heter kungs makrill den översta kommer jag inte på just nu vad den heter tyvärr.
Men den var oerhört god, On som lagade den till oss gjorde den som i kotletter, supergott.
Den översta tror jag är [thai]ปลาวาฮู[/thai] bplaa wahoo eller [thai]ปลาอินทรีบั้ง[/thai] bla insii bang.
King Mackerel eller Kungsmakrill är ju allmänt kallad i Thailand för [thai]ปลาอินทรี[/thai], den som man gör den berömda salta fisken [thai]ปลาเค็ม[/thai] bplaa khem. Den är ju allmänt mycket större än de fem nedanför, kan bli jättar, men man gör ju den salta fisken på mindre makrillfiskar också.
De fem mindre tror jag är olika Guldmakrillar eller på Thai [thai]ปลาอีโต้มอญ[/thai] bplaa iidto:h moon. Men jag är inte hundra, du kan ju skicka en fråga, kan ju vara intressant om det är rätt eller fel, så lär man sig!
Som här fick utskick för par år sen att vi safetyofficers skulle lära besättningen hur man borstar tänderna, majoriteten av besättningen är ju från Fillipinerna och Indien på båtarna.
Kommer många gånger utskick om hälsorelaterade saker som känns självklara för oss från Norden, men inte är så självklara i fattigare delar.
Såg aldrig någon tvål när jag kom till byn första gngn var nåt jag köpte in när jag var hemma.
Har man precis råd med mat kanske inte tvål och hygien är prioritet och ser nog annorlunda ut ju mer pengar det finns i hemmet.
Säkert, vi får liknande utskick här. Filippinarna här har dock varit länge i rederiet och känner till detta. Men visst är det olika kulturer och vanor.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.