Deklarera 2017

Köpte en sommarbil en jätteliten merca förra sommaren. Lämnade den till dottern, har inte hört om hon har sålt den eller vad som har hänt. Känner henne och skulle inte vara så överraskad om bilen står där nästa gång vi kommer till Sverige. Besiktat och klart. En kan ju drömma i alla fall :cool:

Fan så fint det skulle vara om någon bara går och besiktar bilen så man kan vara helt ovetandes om problemet.

Ah skulle nog bara märkas på decimalen för dig [emoji12]
Ha, ha, ha....
En av dom sämsta affärer jag gjort är när jag gick in på Bilia 1999 och beställde en ny Volvo S80..
(Självklart med alla option som fanns då) :nod::nod:
Fem år senare sålde jag den och fick inte tillbaka hälften... Så ny bil en gång till..??
Däremot skulle jag kunna tänka mig en nyare bil än den vi har..??
Volvo XC70 D5 från 2007 och passerat 22,000 mil... Men den får nog hänga med så länge den orkar...??

Ha, ha, ha....
En av dom sämsta affärer jag gjort är när jag gick in på Bilia 1999 och beställde en ny Volvo S80..
Fem år senare sålde jag den och fick inte tillbaka hälften... Så ny bil en gång till..??
Volvo XC70 D5 från 2007 och passerat 22,000 mil... Men den får nog hänga med så länge den orkar...??
Nu är vi OT men ändå... Privatleasa en bil som jag gör, stoppa in en slant kontant som en förhöjd första hyra och hyran sänks rejält. Har väl skrivit det innan, vi betalar 2150 i månaden för en Renault Kadjar och då ingår 1500 mil/år i 3 år samt service och försäkring. Och vinterdäck förstås. Tycker det är ganska bra.

Nu är vi OT men ändå... Privatleasa en bil som jag gör, stoppa in en slant kontant som en förhöjd första hyra och hyran sänks rejält. Har väl skrivit det innan, vi betalar 2150 i månaden för en Renault Kadjar och då ingår 1500 mil/år i 3 år samt service och försäkring. Och vinterdäck förstås. Tycker det är ganska bra.
Vad kostar det tror du om som vi kör mer än 3000 mil/år..??
Då är det inte så kul läsning på ett leasingkontrakt kan jag lova... :(:(

Vad kostar det tror du om som vi kör mer än 3000 mil/år..??
Då är det inte så kul läsning på ett leasingkontrakt kan jag lova... :(:(
Nej så kan det naturligtvis vara. För vår del räcker 1500 mil mer än väl och tur är det, övermil är svindyra, 8 kronor per mil vill jag minnas att det är. Vi hyr på Bilia, tycker dom är OK hittills.

Nej så kan det naturligtvis vara. För vår del räcker 1500 mil mer än väl och tur är det, övermil är svindyra, 8 kronor per mil vill jag minnas att det är. Vi hyr på Bilia, tycker dom är OK hittills.
Slå på det då ska du se...??
9000 mil på 3 år är 4500 mer än vad du "får" köra.. (Vi kanske kör ännu mera) ??
4500 x 8 = 36,000:- / 36månader = 1000:- mera varje månad..
Då är det inte så billigt med privatleasing längre..??

Har kollat på några företag.. Men nästan ingen vill skriva kontrakt när man kör så mycket..
Brukar alltid sluta på minst 4,000:-/månad minst... Och då kollar jag "Golf" klassen..

Senast ändrad:
Ha, ha, ha....

Det var ju en relativt bra affär.
4,5år gammal BMW så har raset varit 65% eller runt 450.000:-

BMW X5 är väl den bil som dom räknat fram vara den sämsta att köpa om man räknar allt..??
Så bilar av det märket är inte att rekommendera om man inte vill tappa för mycket..

Ja, nu var det turligt nog inte en X5, då hade det varit ännu jävligare.
Nåja, jag köpte den när den var 6mån gammal och första ägaren tog största smällen på 290000.
Det är dyrt med bil

Tandläkaren gör mig nojjig men av skälet att det är så förbannat dyrt att gå dit i Sverige. Blir det något större jobb som behövs i framtiden får det vänta tills Thailand, mycket billigare och lika bra om man vet vart man skall gå.
Tandläkare i khon kaen finns det gott om billiga, med moderna grejer å duktiga dessutom, vi var till en förra året för kontroll och ta bort tandsten mm, gick på 500 bht p/p då både kolla han + röntgade tänderna rengjorde å tog bort tandsten var dessutom helt smärtfritt första gången jag upplevt det, när han var klar fick vi oss en ny tandborste + tandkräm Colgate, så minst sagt skillnad mot Sverige

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
44 K
Anonymius
A
C
Svar
6
Visningar