SHL 2017/18

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Anonym, 14 augusti 2017.

Taggar:
  1. Frogfish

Frogfish Aktiv medlem

Rättviseskäl? Inte i sport.
    Bäst när det gäller är det som gäller! Spelar ingen roll vad som hänt innan.

Jag säger som jag brukar till de som ska berätta vem som "egentligen" var bäst, det är målen som räknas;)

Berralund gillar detta.
  2. Lyco

Lyco Forumveteran

Ja är nog riktigt och i slutspelet är det alltid vem som har bäst dag som gäller!

Berralund gillar detta.
  3. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Inte kan jag säga emot dig där! Må bästa lag vinna!

Krille, eirkar och Frogfish gillar detta.
  4. Krille

Krille Forumräv

Växjö måste vara skyhöga favoriter när det drar igång på Tisdag. Saik har visserligen en femma av världsklass, men lökarna har ett lag som tyvärr nog blir för svårt att besegras 4 ggr.

5. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

Har ni hört nått om Viktor Fasth ? för utan han lär nog lökarna få problem iaf.

6. Krille

Krille Forumräv

Snackade med en som håller på dem, och han sa att Fasth ska va ok nu.

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

Ok ja då lär nog saik få problem istället

9. Berralund

Det blir ganska jobbigt för ett lag som är beroende av en viss spelare, men en stabil målvakt är ju oerhört viktig. Därför måste ett lag se till att hålla båda sina ordinarie målvakter matchtränade, allt annat ser jag lite som rysk roulette.

Malmö växlade mellan Alsenfelt och Gunnarsson, någon gång för att det var tvunget, men dom brukar göra det ändå. Klokt tycker jag. Kan också tillägga att jag såg att Gunnarsson lämnar laget nu med utgående kontrakt, vet inte vart han går. Men Malmö har Alsenfelt och Nihlstorp kvar, båda är stabila när dom får vara friska.

10. Frasse

Frasse Medlem

Kan man inte göra mål på sina chanser vinner man inga matcher. Checking out, ses i SHL 2018/19

Micke.T gillar detta.
  11. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

Ingen Fasth i målet fördel saik då enligt ,fast ointressant vem som kommer vinna :cool:

12. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

För att @Krille skall ha nått å snacka om på jobbet, håller vi på Skellefteå;)
    Kan ju va roligt att trycka till kollegorna som håller på Lökarna:D:);)

Krille och Mackfaktorn gillar detta.
  13. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

Fast speciellt duktig å tippa verkar jag inte va iaf :laugh::laugh::laugh::xmas_smiley: redan 2-0 till lökarna :laugh:

14. Berralund

Herregud vad förnedrade SAIK måste ha blivit, 7 - 0. Det är banne mig bedrövligt av dom att bli så utspelade. Jag har kört båt så har inte sett matchen och det var nog lika bra det. :(

Micke.T och Krille gillar detta.
  15. Matt82

Matt82 Aktiv medlem

Som gammal student vid Linnéuniversitetet måste jag nästan hålla på Växjö nu för att inte få hela gamla klassen emot mig :p

Berralund, Micke.T och Krille gillar detta.
  16. Krille

Krille Forumräv

Du behöver inte vara orolig för dina gamla klasskompisar där;), jag vet att de flesta som gick/går där eg. håller på HV,:D allt annat är bullshit.:) Jag såg inte eländet till slutet, bytte kanal vid 4-0, fanns annat mycket intressantare och viktigare att se på. Det kommer jag säga till kollegorna idag. Matchen på Torsdag måste Saik vinna annars är det slut. Men snart börjar ju VM:D

Berralund, Matt82 och Micke.T gillar detta.
  17. Berralund

Men trots allt måste man helt objektivt bli imponerad av ett sådant resultat i en finalmatch. Det är bara för Lökers att förbereda guldhjälmarna, allt annat är högst osannolikt. Att jag sen gärna hade sett ett annat resultat är en helt annan sak.

Krille gillar detta.
  18. Micke.T

Klökers är äckligt effektiva i anfallszon:eek:
    Hoppas Saik tar sig samman och bjuder till lite motstånd:)

19. Berralund

Jag kan inte se matchen men ser att det står 0-2 efter första perioden. Så sker inget drastiskt så är det stor risk att Klökers vinner i fyra raka, i så fall kan vi gå över till VM-tråden på måndag kväll.

Krille och Micke.T gillar detta.
  20. Micke.T

5 mot 3 läge nu för Saik, nu måste den in.
    Pucken alltså;)

Lyco och Berralund gillar detta.
  21. Berralund

0-4 nu, jag måste säga att jag är imponerad. Säga vad man vill om Klökarna men dom är duktiga. Bara att ta fram guldhjälmarna på måndag, något annat är en sensation.

Krille och Micke.T gillar detta.
Laddar...

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?