Ishockey-VM 2017

Hur slutar ishockey-VM för Tre Kronor?

• Dom vinner naturligtvis

Röster: 9 52.9%
  • Ett hedersamt silver

Röster: 3 17.6%
  • Man räddar äran med ett brons

Röster: 2 11.8%
  • Hamnar på en retfull fjärdeplats

Röster: 1 5.9%
  • Åker ut i semifinal

• Åker ut i kvartsfinal

Röster: 0 0.0%
  • Det blir adjöss efter grundspelet

• Totala väljare
    17

Ja 3 Kronor lyckades idag att störa Kanadas spel och de fick aldrig utrymme för sitt spel. Sverige var betydligt mer rörliga idag och det gav lön!!!

Ja nu ä det dags att nanna, jobb imorgon. Vill passa på att tacka all i denna tråd och tidigare trådar i SHL, jäkligt kul att få vara med på resan, goa gubbar!!

Absolut inte GULD @Janne Såååååååååååååååå Jävlaaaaaaaaaaaa Gott. Världsmästare är vi i Sverige:)

Just nu är vi där igen, världsmästare är VI i Sverige, annars hade det hetat något annat, urk & tvi vad dom spelade dåligt, är nu spektaklet glatta stålet på is över? krille skriver: absolut inte guld, sedan skriver krille: världmästare är vi i Sverige, detta får jag inte att gå ihop....

Just nu är vi där igen, världsmästare är VI i Sverige, annars hade det hetat något annat, urk & tvi vad dom spelade dåligt, är nu spektaklet glatta stålet på is över? krille skriver: absolut inte guld, sedan skriver krille: världmästare är vi i Sverige, detta får jag inte att gå ihop....
Vi vinner alltid och dem förlorar :D

Helt ärligt är vi ett lag som glöds med dem och gråter med dem. Så vi vinner och vi förlorar ...

Ishockey, en sport som enligt mitt förmenande har nästan allt. Spänning, action, fighting spirit och inte minst en Vi-känsla. Se bara hur kul hockeyintresserade kan ha på ett thailandsforum!

Jag säger som @Lyco tack goa gubbar och framför allt tack till Tre Kronor med världsmålvakten Henrik Lundqvist som gjorde vad som krävdes. Nu vidtar den tråkiga, hockeylösa sommaren när vi bara väntar på SHL starten i september. Säsongen när Malmö Redhawks återigen kommer att spela final. :wai:

Ja det får du inte ihop, jag skrev svar till Janne, skulle haft en punkt efter inte...

Ishockey, en sport som enligt mitt förmenande har nästan allt. Spänning, action, fighting spirit och inte minst en Vi-känsla. Se bara hur kul hockeyintresserade kan ha på ett thailandsforum!

Jag säger som @Lyco tack goa gubbar och framför allt tack till Tre Kronor med världsmålvakten Henrik Lundqvist som gjorde vad som krävdes. Nu vidtar den tråkiga, hockeylösa sommaren när vi bara väntar på SHL starten i september. Säsongen när Malmö Redhawks återigen kommer att spela final. :wai:

Ja nu kan du ju drömma ett tag om Redhawks. :D

JA det blev onödigt spännande på slutet...
Kände nästan att det kvittar om vi vinner eller inte..??
Hade verkligen gett upp hoppet när det fipplades över hela banan..
Så många tappade puckar och taskiga passningar..
Men Kanada var inte bättre dom heller.. Otroligt mycket tabbar där också..

Synd man inte var på krogen inne i stan..??
Då hade jag nog badat i fontänen.. :nod::nod:

Instämmer med @Berralund , @Lyco . Tack för denna fantastiska hockeysäsong, vad roligt jag har haft här, mycket kunniga forummedlemmar som vet vad ni skrivit om:).
Nu skulle man tagit tåget upp till Stockholm för att fira.;)

Firandet på plattan börjar visst vid 17:30. Tyvärr tränar barnen fotboll mellan 17:00 och 18:30 ikväll.

Tre kronor får fira utan mig :D Undrar om de har tid för en grillning på en klippa hemmavid senare. ;)

Härligt Sverige likt Janne så trodde jag inte riktigt dom hade det inom sig fast riktigt skoj ha fel en sån här gång:) så får pudla ordentligt, Klockren analys dock av Berralund också vad gällde Henkes och Bäckis betydelse vid ankomst till laget :thumbsup: Men kan inte ha fel 2ggr i rad så SM guld får ni sörlänningar se er i stjärnorna efter för det är redan klart att det går till LULEÅ :)

Vilken utsikt sen ...

Ja, skulle vara kul faktiskt att få vara med någon gång på en sådan grej och man är fortfarande lite frågande hur gick det till, får ju erkänna att den utvecklingen kunde jag aldrig tro även om jag vet att 3 Kronor gjort liknande förr där man varit medelmåttig ända fram till i princip slutspelet.

Men det är gött att det veta att både kanadensare och ryssar bara är människor de också.:D

Senast redigerad av en moderator:
Ja, skulle vara kul faktiskt att få vara med någon gång på en sådan grej och man är fortfarande lite frågande hur gick det till, får ju erkänna att den utvecklingen kunde jag aldrig tro även om jag vet att 3 Kronor gjort liknande förr där man varit medelmåttig ända fram till i princip slutspelet.

Men det är gött att det veta att både kanadensare och ryssar bara är människor de också.:D
Ja det känns knappast som det inte ens hänt ... jag gick ju bara förbi plattan idag. Varit med och firat något VM och OS guld innan. Lite bortskämd när man bor i Sthlm.

Tyckte någon sa att det var 10 000, lite svagt tyckte jag ...

Man saknar faktiskt hockeyn nu och snacket här!

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
44 K
Anonymius
A
C
Svar
6
Visningar