Deodoranter i Thailand?

Jag kör med Nivea rollon samma jag använde när jag bodde i Sverige . Det står att den håller i 48 timmar men det vete fasen. Ha i och för sig aldrig testat.
Duschtvål ja.. det finns flera bakteriedödande sorter. Dettol och Parrot t.ex. Båda tycker jag funkar bra.
Sedan som nån skrev puder. Har alltid rynkat på näsan åt det förut men använder det dagligen numera. Jag luktar givetvis gott... eller iallafall så klagar inte frun.

Inga problem här.

Kör olika deostick både från Sverige å Thailand. Men jag rakar mig under armarna (ja, som ett fruntimmer) ;) Hårbuskar kan verkligen hålla kvar och förvärra svettlukt och även ibland även om man tar på väl använda men nytvättade ex.vis t-shirts, så finns det gammal svett kvar som snabbt doftar fram igen Tillsammans med nya svetten. Behövs starka tvättmedel om det ska bort helt (om det ens går ?).

Kanske några märkt att på framför allt vita använda överkroppsplagg även efter flera tvättar, så finns en svag gul färgskiftning under armhålorna = Gamla svettfläckar. Köp nytt :-) Bra medel att tvätta med under armarna, tycker jag Lactacyd är, men den får jag ta med från Sverige, för hittar inte den i Thailand.

deosten.webp

PS. Jag köper också alunsten på thailändska apotek. Stora och obehandlade som isbitar ser dom ut. Otroligt billiga jmfr. med andra länder jag köpt i. Har väl använts som deo av människor i minst 100 år :)

:wai:

Inga problem här.

Kör olika deostick både från Sverige å Thailand. Men jag rakar mig under armarna (ja, som ett fruntimmer) ;) Hårbuskar kan verkligen hålla kvar och förvärra svettlukt och även ibland även om man tar på väl använda men nytvättade ex.vis t-shirts, så finns det gammal svett kvar som snabbt doftar fram igen Tillsammans med nya svetten. Behövs starka tvättmedel om det ska bort helt (om det ens går ?).

Kanske några märkt att på framför allt vita använda överkroppsplagg även efter flera tvättar, så finns en svag gul färgskiftning under armhålorna = Gamla svettfläckar. Köp nytt :) Bra medel att tvätta med under armarna, tycker jag Lactacyd är, men den får jag ta med från Sverige, för hittar inte den i Thailand.

deosten.webp

PS. Jag köper också alunsten på thailändska apotek. Stora och obehandlade som isbitar ser dom ut. Otroligt billiga jmfr. med andra länder jag köpt i. Har väl använts som deo av människor i minst 100 år :)

:wai:
Lactacyd finns på apotek i Thailand.

Vill stänga denna tråd för nu kommer alla möjliga tokiga förslag! Jag duschar regelbundet! :eek: Jag är ren! :p
Jag har alltid rena kläder eller går naken mellan duschtillfällena om omständigheterna tillåter! :rolleyes: Om alla r nöjda med deodoranterna som ebjuds här så r problemet mitt och lätt åtgärdat!!! :p Över till till viktigare ämnen.....eller finns det inget viktigare att parata om?

Förstår inte hur folk kan använda bakteriedödande tvål, vart så mycket varningar om det, precis som med att använda antibiotika för minsta lilla så skapar det resistens.
Tänk efter lite vad det är ni använder och vilken skada det gör, kanske ännu större skada i ett land där avloppsvatten bara rinner rakt ut i naturen många gånger.
Sen finns exakt samma deos att få tag på här som i Sverige.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp