Ubon
Forumveteran
Pengarna är bara omförflyttade..
Polisstationens personal med material flyttades för att en ny skulle byggas,
allt placerades i tillfälliga lokaler.
Stationen rivs, man börjar påla, så långt kom man, innan någon konstaterade att
kassan var tom? folket i staden talar om korrupta personer, men det vill jag inte tro på.
Tror nog att polisen trivs i sina tillfälliga lokaler :
Det finns 4:a vägar till denna by, ingen är färdig, förra året så lades det asfalt på 2 ,3dje delar av vägen, jag frågade varför man inte gjorde klar den sista delen, men som falang så måste man förstå att om man gjorde klart hela vägen så hade man ju inget jobb på denna väg nästa år, sanslöst logisk förklaring.
Lägsta lönen går upp till 300B per dag, jag var med en tjej som sökte jobb, hon blev erbjuden jobbet mot tidigare lön, 180B, klart att priserna gått upp för arbetsgivaren, därmed så går det inte att betala dom nya lönerna, mm, logiskt.
Så nu vet Ni att det är bara en omförflyttning av pengarna, ok?
Polisstationens personal med material flyttades för att en ny skulle byggas,
allt placerades i tillfälliga lokaler.
Stationen rivs, man börjar påla, så långt kom man, innan någon konstaterade att
kassan var tom? folket i staden talar om korrupta personer, men det vill jag inte tro på.
Tror nog att polisen trivs i sina tillfälliga lokaler :
Det finns 4:a vägar till denna by, ingen är färdig, förra året så lades det asfalt på 2 ,3dje delar av vägen, jag frågade varför man inte gjorde klar den sista delen, men som falang så måste man förstå att om man gjorde klart hela vägen så hade man ju inget jobb på denna väg nästa år, sanslöst logisk förklaring.
Lägsta lönen går upp till 300B per dag, jag var med en tjej som sökte jobb, hon blev erbjuden jobbet mot tidigare lön, 180B, klart att priserna gått upp för arbetsgivaren, därmed så går det inte att betala dom nya lönerna, mm, logiskt.
Så nu vet Ni att det är bara en omförflyttning av pengarna, ok?