Dokumentär från Filippinerna "pappas unga fru"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är en dokumentär, en film de flesta inte sett...Naturligtvis är det moraliskt förkastligt, filmen ger sken av att han trodde flickan var 24 år i början av relationen.
Om det är sant eller falskt får man inte klarlagt. När han fick veta rätt ålder, dvs 17 borde han INTE fullföljt giftermålet, där passerar han en gräns som gör att hans dotter säger upp bekantskapen, vilket är förståeligt.

"Hans Svensson " sa:
Ärligt talat är tjejen en överbegåvad filippinska som pluggar till sjuksköterska, säkert läkare om ett antal år. Man kan helt klart påstå att hon är 100% medveten om situationen och vill gifta sig med mannen från Kanada, att hon är 17 och han 70 spelar ingen roll, men man måste se filmen för att förstå.
Här handlar det om kärlek mellan dessa två, något bättre än hat och annat elände.
Flickans familj är med på noterna - egentligen har ingen annan med detta att göra än mannen här som satsar allt på ett liv med flickan och den här flickans familj.

Är man överbegåvad om man studerar till sjuksköterska?
Eller menar du att fillipinskor normalt inte studerar, eller att det inte finns sjuksköterskor i fillipinerna eller att det normalt inte är utbildat folk som jobbar inom sjukvården där eller vad är det du menar Hans?
Jag har kontakt med en del fillipinskor och flera av dom har studerat och en del studerar nu är dom också överbegåvade?

"Hans Svensson " sa:
Ärligt talat är tjejen en överbegåvad filippinska som pluggar till sjuksköterska, säkert läkare om ett antal år. Man kan helt klart påstå att hon är 100% medveten om situationen och vill gifta sig med mannen från Kanada, att hon är 17 och han 70 spelar ingen roll, men man måste se filmen för att förstå.
Här handlar det om kärlek mellan dessa två, något bättre än hat och annat elände.
Flickans familj är med på noterna - egentligen har ingen annan med detta att göra än mannen här som satsar allt på ett liv med flickan och den här flickans familj.

Här handlar det om KÄRLEK skriver du.
Hur många hästar har du hemma??????? Idiotiskt att skriva på det sättet, ännu värre att ha dom tankarna.

Har du sett filmen? Jag har sett filmen, den här mannen är 70 år och från Kanada, - han är ACCEPTERAD av hela flickan/kvinnans familj och flickan/kvinnan VILL gifta sig med honom vilket de är idag. I det här fallet saknar åldern verkligen betydelse.
Däremot att gifta bort 13 åringar som de gör i vissa muslimska länder är fel - flickan i filmen är framåt och verbalt begåvad låt vara på pappret 17 år, pluggar till sjuksköterska.
Om jag vore pappan skulle jag tänka att hon väljer själv och att det är bättre med en BRA 70 åring än en dålig yngre person.
Personligen skulle jag aldrig göra det valet den här mannen gjort, -att få en hel familj på halsen, men det är hans val, jag kollar alltid åldern, ingen under 60 år/2.
Har heller inget behov av en så ung kvinna eller hennes familj.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
51
Visningar
9 K
anonymous
A

Tillbaka
Topp