Filippinerna farligast i världen för miljöaktivister och markförsvarare.

Hej

Så kan det ju vara, men det förklarar väl egentligen inte varför den stora ökningen av dödsfall sammanföll med Duartes tillträde?

Mvh isan lover
Det förklarar allt, för han gav folk rätten att själva ta hand om boskapstjuvar och inkräktare.
Tidigare gick dom alltid fria genom att muta polisen.
Samma med att inte lägga för mycket energi på att utreda dödade våldtäktsmän eller langare av narkotika.

Lite av en röd tråd hos Duterte, inkräktare, boskapstjuvar, våldtäktsmän och langare är inte värda att leva eller låta ruttna i fängelse.

Något för andra länder att ta efter???

Det förklarar allt, för han gav folk rätten att själva ta hand om boskapstjuvar och inkräktare.
Samma med att inte lägga för mycket energi på att utreda dödade våldtäktsmän eller langare av narkotika.

Lite av en röd tråd hos Duterte, inkräktare, boskapstjuvar, våldtäktsmän och langare är inte värda att leva eller låta ruttna i fängelse.

Hej

Det är helt klart så att Duterte har gett folk fria tyglar att ta lagen i egna händer när det gäller narkotikalangare och brottslingar det visste ju jag också, men att även miljöaktivister och markförsvarare räknades till den grupp som det var fritt fram att avrätta kände jag dock inte till.

Mvh isan lover

Hej

Äntligen ett inlägg i ämnet glömde jag att säga, en del är mer intresserade av felstavningar och att hacka på den som startade tråden än själva innehållet.

Mvh isan lover

Hej

Det är helt klart så att Duterte har gett folk fria tyglar att ta lagen i egna händer när det gäller narkotikalangare och brottslingar det visste ju jag också, men att även miljöaktivister och markförsvarare räknades till den grupp som det var fritt fram att avrätta kände jag dock inte till.

Mvh isan lover
Att kalla aktiviteter som att kedja fast sig på annans mark för att förhindra avverkning eller försöka stoppa gruvor som markförsvarare var ett nytt ord.

Det räknas som intrång och är inte tillåtet.

Miljöaktivister ska hålla till offentliga platser med plakat om dom är rädda om livet.

Misstänker att det råder samma tänk i Brasilien.

Att kalla aktiviteter som att kedja fast sig på annans mark för att förhindra avverkning eller försöka stoppa gruvor som markförsvarare var ett nytt ord.

Det räknas som intrång och är inte tillåtet.

Miljöaktivister ska hålla till offentliga platser med plakat om dom är rädda om livet.

Misstänker att det råder samma tänk i Brasilien.

Hej

I Brasilien är det nog några snäpp värre, där driver man först bort och dödar dom indianer som bor på den mark som man vill komma åt och exploatera, först efter det att indianerna är borta och djungeln bränd kan bönderna göra anspråk på marken och bli ägare.

Mvh isan lover

Hej

I Brasilien är det nog några snäpp värre, där driver man först bort och dödar dom indianer som bor på den mark som man vill komma åt och exploatera, först efter det att indianerna är borta och djungeln bränd kan bönderna göra anspråk på marken och bli ägare.

Mvh isan lover
Nu är det du som postat att Filippinerna är farligast och nu vänder du på steken.

I alla fall är äganderätten mycket stark i Filippinerna och allemansrätten obefintlig.
Det amerikanska arvet att ha rätt att skjuta inkräktare lever kvar än.

Hej

Mvh isan lover

Hur positivt vore det för hälsan om en hög hippies åkte ut till er by och blockerade risfält och plantager så att inga skördar blev av eller började förstöra egendom så att levebrödet hotades? I de flesta fattigare länder är det förenat med direkt livsfara att åka dit och förstöra folks levebröd oavsett vilka moraliska invändningar man har mot deras sätt att leva.

Du behöver inte ens åka till fattigare länder för att lokalbefolkningen ska uppskatta möjligheten att få skjuta av aktivister/terrorister som tar sig in på deras egendom och förstör deras levebröd. En ganska stor del av lantbrukarna i Sverige hade sett positivt på att få börja skjuta av djurrättsaktivister och annan skit som är inne på deras gårdar och förstör, hotar deras barn och terroriserar. På många ställen i USA är det förenat med livsfara att bryta sig in hos folk och börja förstöra...

Den största skillnaden är väl ändå att det är fritt fram att leta upp våldtäktsmän, langare och annan skit och avrätta dessa?

Ja låter ju bra, om man inte gillar nån så bara att köra över honom och skylla på att han våldtagit eller langat.
Skitbra land...

Ja låter ju bra, om man inte gillar nån så bara att köra över honom och skylla på att han våldtagit eller langat.
Skitbra land...
Ja det ger ju extra möjligheter att bli av med såna.
Fast man kör inte över folk när en kula är så billig.

Tuta i trafiken blir man inte avrättad för som i drömmarnas land.

Hur positivt vore det för hälsan om en hög hippies åkte ut till er by och blockerade risfält och plantager så att inga skördar blev av eller började förstöra egendom så att levebrödet hotades? I de flesta fattigare länder är det förenat med direkt livsfara att åka dit och förstöra folks levebröd oavsett vilka moraliska invändningar man har mot deras sätt att leva.

Du behöver inte ens åka till fattigare länder för att lokalbefolkningen ska uppskatta möjligheten att få skjuta av aktivister/terrorister som tar sig in på deras egendom och förstör deras levebröd. En ganska stor del av lantbrukarna i Sverige hade sett positivt på att få börja skjuta av djurrättsaktivister och annan skit som är inne på deras gårdar och förstör, hotar deras barn och terroriserar. På många ställen i USA är det förenat med livsfara att bryta sig in hos folk och börja förstöra...

Den största skillnaden är väl ändå att det är fritt fram att leta upp våldtäktsmän, langare och annan skit och avrätta dessa?

Hej

Mer vapen och rätt att döda är alltså något du tycker är bra?

Själv tycker jag att USA som du tog upp är ett skräckexempel på hur det kan bli om man tillåter försäljning av vapen som vilken annan vara som helst, fler vapen ökar inte säkerheten utan leder till att fler oskyldiga dödas i ex.vis skolskjutningar.

Mvh isan lover

Hej

Mer vapen och rätt att döda är alltså något du tycker är bra?

Själv tycker jag att USA som du tog upp är ett skräckexempel på hur det kan bli om man tillåter försäljning av vapen som vilken annan vara som helst, fler vapen ökar inte säkerheten utan leder till att fler oskyldiga dödas i ex.vis skolskjutningar.

Mvh isan lover

Nej jag tycker verkligen inte att det är bra. Samtidigt så ser jag att det då måste vara statens uppgift att skydda medborgarnas egendom och levebröd så att aktivister/kriminella eller valfri grupp som vi enas om är idioter inte kan ge sig på dessa och förstöra deras egendom och levebröd. Om inte staten klarar av det ansvaret så ser jag tyvärr inte att det är konstigt att folk efterfrågar någon form av "rättvisa" eller möjlighet att skydda sig själva och deras egendom. Fortfarande inte något jag är positivt inställd till.

Du svarade inte riktigt på frågan hur accepterat det vore om ett gäng aktivister förstörde era risfält, blockerade era odlingar och saboterade inkomsten i byn. Hade ni bara suttit ner och accepterat svälten?

Senast ändrad:
I Thailand, Brasilien, Indonesien och Filippinerna är det normalt.
Allt beroende vad miljöaktivister gör.
Försöker dom hejda en stor godsägare eller göra intrång så smäller det.

Hej

Borde man inte bura in dessa förbrytare som tänder eld på jordens sista djungelområden och skjuter ihjäl dom som uppmärksammar deras illdåd?

Mvh isan lover

Hej

Borde man inte bura in dessa förbrytare som tänder eld på jordens sista djungelområden och skjuter ihjäl dom som uppmärksammar deras illdåd?

Mvh isan lover
En bra poäng men den rika eliten äger både polis, politiker och rättsväsende.
Det har ju du skrivit massor om inlägg om.

Duterte gav dom fattiga en chans att göra din egen rättvisa.
Poliser, advokater, domstolar har ingen fattig råd med.
Filippinerna är ett värsta sortens klassamhälle i klass med Thailand.
När polischefen eller borgmästaren våldtar traktens ungdomar och gör dom på smällen är det inte fel med en avrättning utanför lagens korta arm.
Duterte har väl 80% sympati mot övriga i världens ledare som sällan klarar ens 40%.

En bra poäng men den rika eliten äger både polis, politiker och rättsväsende.
Det har ju du skrivit massor om inlägg om.

Duterte gav dom fattiga en chans att göra din egen rättvisa.
Poliser, advokater, domstolar har ingen fattig råd med.
Filippinerna är ett värsta sortens klassamhälle i klass med Thailand.
När polischefen eller borgmästaren våldtar traktens ungdomar och gör dom på smällen är det inte fel med en avrättning utanför lagens korta arm.
Duterte har väl 80% sympati mot övriga i världens ledare som sällan klarar ens 40%.

Fungerar det i praktiken? Om en fattig stackare avrättar polischefen för "rättvisa"? Är det mycket gråzoner och falska avrättningar där systemet utnyttjas?

Liknande trådar

A
Svar
51
Visningar
9 K
anonymous
A
L
Svar
23
Visningar