Donation av kroppsdelar i Thailand

• Trådstartare Trådstartare L200
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Kycklingen, med all respekt. jag förstår exakt vad du menar. Men du är faktiskt inne lite grand på att spela Gud här. Och då är man nog lite fel ute i mina ögon i alla fall.

För min egna del, så skulle jag aldrig ens kunna tänka så ur den enormt snäva synvinkeln, vilken mest luktar en grym och fullständig egoism.

jag tror faktiskt inte att kroppen och vad allt som finns däri är MIN. jag tror att vi har den till låns bara. Vi själva är bara här som en kort fläkt i ett tidsperspektiv, och själen som vi har och som är oss själva är något däremot som vi "äger".

Nej att sätta sig på en hög stol och peka ut vilka som skall få fortsätta att leva eller vilka som vi skall låta självdö därute på "gårdsplan", den oerhörda cynismen får andra stå för. Jag skulle må illa intill död-dagar över att vara en sådan.

legolas

Att donera är väl egentligen även det "att leka Gud".
Om man kan skapa liv genom kloning så borde det alltså vara omoraliskt att inte skapa liv.

Ibland undrar jag om inte naturen sköter sig bäst själv och självklart ska man inte vara tvungen att donera även om andra tycker att åsikten bakom besluter är fel.

Vid varenda krona som man inte väljer att ge bort så har man indirekt dödat någon svältande människa.
Var gränsen går för gemene man är upp till var och en att avgöra.

"legolas " sa:
Tänkvärt Andrejs... Ändå, att sitta still och låta vissa dö och andra leva, när man kan hjälpa (man är ju död!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) är i mitt tycke som att sitta på en "tron" och peka som de gamla romerska kejsarna gjorde, tummen upp!!! Eller tummen ner!!!
Liv!!!! Eller död!!!
:offtopic: Vill bara tala om att enl dom senaste rönen så var det inte tummen upp eller ner, skulle förloraren dö pekades det på halsen där man dåå oftast stack ihjäl killen. Skulle han få leva vilket han oftast fick, om han inte hade gjort en dålig kamp då vifade man med tygstycken.
Bara lite onödigt vetande :D :D Visste ni att Colluseum var så fiffigt så att dom kunde ha sjölag i den vatten fyllda arenan med skepp och alllt.

"legolas " sa:
Tänkvärt Andrejs... Ändå, att sitta still och låta vissa dö och andra leva, när man kan hjälpa (man är ju död!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) är i mitt tycke som att sitta på en "tron" och peka som de gamla romerska kejsarna gjorde, tummen upp!!! Eller tummen ner!!!
Liv!!!! Eller död!!!

Du kan redan idag rädda liv genom att skicka ett antal tusenlappar till Burkina Faso.

"legolas " sa:
javisst, men det ena förtar inte det andra. 8 fel gör det inte 1 rätt....

Så då skickar jag några tusenlappar till Burkina Faso och leker gud där. Sedan kan du ge bort din lever till Olle som super sönder den månaden efter han har fått den.

Alla nöjda.
Överbfolkningen i världen skapar också sjukdomar. Är vi för många? bör naturen ha sin gång?

Det blir lite som preventivmedelsförbjudning. Bara det är ju fel enligt vissa.

Vad säger herrn' om abort?

"andrejsdenruskige " sa:
Så då skickar jag några tusenlappar till Burkina Faso och leker gud där. Sedan kan du ge bort din lever till Olle som super sönder den månaden efter han har fått den.

Alla nöjda.
Överbfolkningen i världen skapar också sjukdomar. Är vi för många? bör naturen ha sin gång?

Det blir lite som preventivmedelsförbjudning. Bara det är ju fel enligt vissa.

Vad säger herrn' om abort?

Dålig svenska där, men tyvärr sanning!, tråd där vi aldrig vill finna sanningen eller vill få frid på Jorden?

:-)

Plara

"andrejsdenruskige " sa:
Det blir oftast dålig svenska när man kör via tapatalk och telefon.
Ibland blir den dålig, även om man kör via dator.

Roffe förklara hur svenskan blir dålig me tapatalk

"glimten66 " sa:
Roffe förklara hur svenskan blir dålig me tapatalk

Eftersom det var jag som skrev så kanske jag kan svara.

Jag tycker att det är jobbigt och drygt att skriva inlägg med telefonen. Med autocorrect, taskigt tangentbord och liten skärm så orkar man knappt skriva en hel rad.

Med ett vettigt tangentbord så går allt mycket lättare och snabbare och då kanske man kan bemöda sig att skriva utan att slarva och eventuellt få till en vettig meningsuppbyggnad

"andrejsdenruskige " sa:
Eftersom det var jag som skrev så kanske jag kan svara.

Jag tycker att det är jobbigt och drygt att skriva inlägg med telefonen. Med autocorrect, taskigt tangentbord och liten skärm så orkar man knappt skriva en hel rad.

Med ett vettigt tangentbord så går allt mycket lättare och snabbare och då kanske man kan bemöda sig att skriva utan att slarva och eventuellt få till en vettig meningsuppbyggnad

Ingen fara med det, men andrejsdenruskige har faktiskt en poäng här, det är svårt. För vi alla försöker att döva ett samvete som vi egentligen inte behöver döva.

För det är lätt att skicka pengar till Burkina Faso, för det är långt bort och problemet är på avstånd.

Det är inte lika kul att bistå uteliggarna i Stockholm, Göterborg eller Malmö för det problemet är nära oss och kan skapa problem för oss själva, så alla vill vi på något sätt vara rediga, men samtidigt vill vi inte ge en del av oss själv...egentligen, så det är en slags omvänd cynism.

plara

"legolas " sa:
Med dom regler som finns nu i bl.a. Sverige, så har jag personligen inga som helst problem med abort. Jag misstänker vad som skall komma ifrån din telefon nu snart, och jag är medveten om dubbelbudskapet, eller att man är ologisk i sitt tänkande. Jag är bara sådan, och jag vill vara sådan.

Jag tycker det är helt OK med abort efter våra regler, och jag finner det vara fullständigt motbjudande att människor i stort sett skall sitta med pekpinnar och instruktioner i sina testamenten, när det gäller vem som skall få äran att få t.ex. kycklingens organ i sina kroppar.

Sedan vad det gäller det du skrev, så är kanske inte alla MEDVETET nöjda, jag är ju död, och det är en läkare elller en nämnd som tar beslutet vem som skall få mina organ.... Jag finner mig i deras beslut så här på förhand faktiskt.
och jag är medveten om dubbelbudskapet
vad är dubbelbudskapet? Jag ser inget dubbelbudskap i andrejsdenruskiges inlägg, ser du, jag ser det som väldigt klart och tydligt?

Jag misstänker vad som skall komma ifrån din telefon nu snart, och jag är medveten om dubbelbudskapet
förstår inte detta??

Jag finner mig i deras beslut så här på förhand faktiskt.
så vem är Gud då?

"legolas " sa:
Dubbelbudskapet står jag själv för..... det känns som om det är lite gud över att tycka abort är OK... Det är därför som jag själv kanske står för ett dubbelbudskap...
förstår inte detta??

Jag åsyftar det jag skrev tidigare om mitt dubbelbudskap och att Andrejs säkert kommer att påpeka detta....

så vem är Gud då?

Solklart - Någon som är bra mycket mer kvalificerad än vad jag är i dessa sammanhang, och med det låter jag mig nöja....

Så Herr Plaja.... Nu har du skrivit och frågar dig för.... Nu kanske det är på plats att vara liten konstruktiv själv.... Vad tycker du själv????

Jag åsyftar det jag skrev tidigare om mitt dubbelbudskap och att Andrejs säkert kommer att påpeka detta....

Varför tror du det?

Så Herr Plaja.... Nu har du skrivit och frågar dig för.... Nu kanske det är på plats att vara liten konstruktiv själv.... Vad tycker du själv????

Konstruktive MR Lego, jo jag kan vara konstruktiv. Min hållning är som du, vi skall själva bestämma över vår kropp och ingen GUD, är du nöjd!

plara

"legolas " sa:
Med dom regler som finns nu i bl.a. Sverige, så har jag personligen inga som helst problem med abort. Jag misstänker vad som skall komma ifrån din telefon nu snart, och jag är medveten om dubbelbudskapet, eller att man är ologisk i sitt tänkande. Jag är bara sådan, och jag vill vara sådan.

Jag tycker det är helt OK med abort efter våra regler, och jag finner det vara fullständigt motbjudande att människor i stort sett skall sitta med pekpinnar och instruktioner i sina testamenten, när det gäller vem som skall få äran att få t.ex. kycklingens organ i sina kroppar.

Sedan vad det gäller det du skrev, så är kanske inte alla MEDVETET nöjda, jag är ju död, och det är en läkare elller en nämnd som tar beslutet vem som skall få mina organ.... Jag finner mig i deras beslut så här på förhand faktiskt.

Att leka gud, gäller det bara när folk ska dö eller bara när dom ska leva?

Jag förstår att du vill donera dina organ men det jag har svårt för är din aversion över att kycklingen inte vill donera sina organ.
Är du envåldshärskare över hennes organ och åsikter?

Personligen har jag inte tagit ställning till om jag ska donera mina organ eller inte. Men jag bryr mig varken mer eller mindre om du vill donera dina organ eller om kycklingen inte vill donera sina organ.

Om folk inte har rätt att följa sina egna åsikter medans man lever utan att du ska komma med pekpinnar, då har det gått lite långt.

"andrejsdenruskige " sa:
Att leka gud, gäller det bara när folk ska dö eller bara när dom ska leva?

Jag förstår att du vill donera dina organ men det jag har svårt för är din aversion över att kycklingen inte vill donera sina organ.
Är du envåldshärskare över hennes organ och åsikter?

Personligen har jag inte tagit ställning till om jag ska donera mina organ eller inte. Men jag bryr mig varken mer eller mindre om du vill donera dina organ eller om kycklingen inte vill donera sina organ.

Om folk inte har rätt att följa sina egna åsikter medans man lever utan att du ska komma med pekpinnar, då har det gått lite långt.

Lite som jag också tycker!

Tack för den!

plara

"legolas " sa:
Och du,,, du var ju rätt inne på rätt spår ett tag, vad hände? Nu har du missat grejen fullständigt plötsligt.....

Det har inte handlat om det du skriver någon gång vad jag kan se i alla fall. Det handlar inte om att JA donera eller NEJ donera.... Det handlar för fan om att sitta på en tron liksom och peka ut över de uppradade människorna och göra en egen bedömning vem som är värd att få MINA organ.... jag berättade att det för mig kändes FEL, och att jag aldrig skulle förminska mig själv till den låga nivån.

Du kallar det "pekpinnar" och jag kallar det åsikter. Så nu är vi tillbaka till det igen då... DU SKALL ICKE HAVA ÅSIKTER SOM GÅR STICK I STÄV MOT VISSA..... Vill du säga att jag icke skall säga vad jag tycker. Kycklingen gör väl som hon vill, du som du vill och jag som jag vill i slutänden ändå. Vill man inte att ens åsikter väges på våg ute på internet, kanske man inte skall dryfta dom där då...

Så vem får avgöra vem som ska ha vilket organ?

Som kycklingen skrev så vill hon inte att pedofiler och annat patrask ska få hennes organ.
Jag personligen tycker inte att Assad ska ha någon nytta av mina organ.

"legolas " sa:
Nä visst, håller INTE med dig, men du tycker la som du vill antar jag. Men du får inte tummen upp av mig i alla fall. Men det spelar väl ingen roll...

Vi tycker vad vi tycker... och vi kan säga att vi inte gillar vad andra tycker, eller?
Du tycker att jag har fel, och jag säger att du har fel, i mitt tyckande...
;D ;D ;D

Bra, då är vi överens på ett plan i alla fall.

"legolas " sa:
Nä visst, håller INTE med dig, men du tycker la som du vill antar jag. Men du får inte tummen upp av mig i alla fall. Men det spelar väl ingen roll...

Vi tycker vad vi tycker... och vi kan säga att vi inte gillar vad andra tycker, eller?
Du tycker att jag har fel, och jag säger att du har fel, i mitt tyckande...
;D ;D ;D

Vi tycker vad vi tycker... och vi kan säga att vi inte gillar vad andra tycker (vilka är vi?)

Vi tycker, vad menar du med det att alla andra tycker som du????

Du tror att alla i detta forum tycker som du??

plara

"legolas " sa:
Aha!!!!!!! Det är här som du börjar surna till rejält märker jag. Jag läste och jag svarade i den tråd som du startade, som du kallade PLARA.... Du berättade att forumet i stort sett var odugligt på att klara av att hantera svenska språket.

Jag anser, och märker utan större problem, att din egna språkförståelse inte är i den klass, så att du skall klaga på andra.

Jag skall förklara för dig suris, "vi" i detta fallet är "jag och Andrejs", vi tycker vad vi tycker..... Vad är svårt att förstå med det..... Lägg av nu att löjla dig......

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"legolas " sa:
Aha!!!!!!! Det är här som du börjar surna till rejält märker jag. Jag läste och jag svarade i den tråd som du startade, som du kallade PLARA.... Du berättade att forumet i stort sett var odugligt på att klara av att hantera svenska språket.

Jag anser, och märker utan större problem, att din egna språkförståelse inte är i den klass, så att du skall klaga på andra.

Jag skall förklara för dig suris, "vi" i detta fallet är "jag och Andrejs", vi tycker vad vi tycker..... Vad är svårt att förstå med det..... Lägg av nu att löjla dig......

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

med anledning av andrejsdenruskige:s inlägg ser jag inte det som att han instämmer med dig, //Personangrepp,redigerat av Moderator// som jag följt i detta forum en längre tid.

Jag har bott i Thailand en lång tid, du har kastat hela Thailand i soppåsen, du har konstant visat att thailand är bara shit, du har under din tid i thailand 4 år visat på att du är en imperialist som tycker att den västerländska kulturen är den som gäller.

Du har i din blogg förkastat hela det thailändska sämhället, du har i din blogg minimerat det thailändska folket till ett grottfolk som inte fårstår något eller kan något.

//Redigerat av Moderator, personangrepp//

plara

Har för mig att denna tråd handlade om Donation av kroppsdelar o inget annat :police:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp