Elefantfällor hittade i Khao Yai nationalpark

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Krympande områden där vilda elefanter kan leva leder som bekant till ökande konflikter mellan människor och elefanter, i försök att skkydda sina grödor har lokalbefolkningen vid Khao Yai nationalpark lagt ut grymma fällor för elefanterna, efter tips hittade polis och parkvakter totalt 12 fällor, var och en gjord med 4-tums spikar indrivna i runda träplattor.

1732776366874.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Krympande områden där vilda elefanter kan leva leder som bekant till ökande konflikter mellan människor och elefanter, i försök att skkydda sina grödor har lokalbefolkningen vid Khao Yai nationalpark lagt ut grymma fällor för elefanterna, efter tips hittade polis och parkvakter totalt 12 fällor, var och en gjord med 4-tums spikar indrivna i runda träplattor.

1732776366874.jpeg

Mvh isan lover
Ja snacka om djurplågeri, trampdynorna är mycket känsliga, bättre att skjuta dom då

Ja snacka om djurplågeri, trampdynorna är mycket känsliga, bättre att skjuta dom då
Hej

Ja det är sorgligt att se sånt här, man har svårt att förstå hur någon kan vara så hänsynslös och brutal, men elefanterna förstör och äter nog mycket av böndernas grödor, ett rejält elstängsel vore nog en bra ide mellan odlingarna och nationalparken.

Mvh isan lover

Thailändare som riskerar att förlora pengar tar till vilka medel som helst.

Sen kan det snackas mycket om att man vurmar för ormar, hundar och andra djur.

Elefanter tillhör väl oxå djursläktet och kan vara en avlägsna släktingar som återfötts.

Nog ingen bra karma att sätta spikar i gammelfarfars trampdynor.
BTT

Thailändare som riskerar att förlora pengar tar till vilka medel som helst.

Sen kan det snackas mycket om att man vurmar för ormar, hundar och andra djur.

Elefanter tillhör väl oxå djursläktet och kan vara en avlägsna släktingar som återfötts.

Nog ingen bra karma att sätta spikar i gammelfarfars trampdynor.
BTT
Hej

Ja det ger säkerligen ingen karma men bönder försörjer ju sina familjer på det dom odlar så det är ju en kamp för att överleva för dom också.

Staten behöver se till att lösa såna här problem, antingen genom att ersätta bönderna för dom skador elefanterna åstadkommer eller sätta upp stängsel.

Mvh isan lover

Hej

Ja det ger säkerligen ingen karma men bönder försörjer ju sina familjer på det dom odlar så det är ju en kamp för att överleva för dom också.

Staten behöver se till att lösa såna här problem, antingen genom att ersätta bönderna för dom skador elefanterna åstadkommer eller sätta upp stängsel.

Mvh isan lover
Stängsel för elefanter? Har du aldrig sett en elefant på dina turistresor?

Stängsel för elefanter? Har du aldrig sett en elefant på dina turistresor?
Hej

Inte ens elefanter gillar elstängsel, men det vet väl inte du som bor på ett av världens mest besökta turistorter, djur och natur verkar inte vara din starka sida.

Mvh isan lover

Hej

Inte ens elefanter gillar elstängsel, men det vet väl inte du som bor på ett av världens mest besökta turistorter, djur och natur verkar inte vara din starka sida.

Mvh isan lover
Din starka sida när det gäller Thailand verkar vara att gräva diken på dina turistresor.

Din starka sida när det gäller Thailand verkar vara att gräva diken på dina turistresor.
Hej

På en farm utför man många olika typer av arbeten och en är mycket riktigt att via diken leda vatten dit man vill, jag har mycket riktigt inget emot att vara med Thailändarna och gräva, jag gillar att använda min kropp och mår bra av detta.
Men det är säkerligen inget för dig på Thailands mest överbefolkade turistort.

Mvh isan lover

Hej

På en farm utför man många olika typer av arbeten och en är mycket riktigt att via diken leda vatten dit man vill, jag har mycket riktigt inget emot att vara med Thailändarna och gräva, jag gillar att använda min kropp och mår bra av detta.
Men det är säkerligen inget för dig på Thailands mest överbefolkade turistort.

Mvh isan lover
Det vore nog bättre om du använde huvudet lite mer och insåg att det är tur att turistorterna finns för var skulle alla övergivna mödrar från Isaan få sin försörjning.ifrån.

Liknande trådar

M
Svar
6
Visningar
3 K
R
A
Svar
1
Visningar
1 K