Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det inklusive, skatter, nätavgifter etc?
För skall man jämföra med Thailand måste man lägga till totalsumman för allt, är ju så höga utöveravgifter i Sverige som vi inte har här.
För skall man jämföra med Thailand måste man lägga till totalsumman för allt, är ju så höga utöveravgifter i Sverige som vi inte har här.
Ja det skrev han ju men han får ju skatt på elen och nätavgifter på den el han förbrukar.
Jämför ju med Thailand.
Och skriver man bara elavgiften i Sverige blir det inte rättvisande.
Ja det skrev han ju men han får ju skatt på elen och nätavgifter på den el han förbrukar.
Jämför ju med Thailand.
Och skriver man bara elavgiften i Sverige blir det inte rättvisande.
Min förbrukning låg på 1716 kWh i november, då värmer jag upp ett hus och en stuga med åretruntboende samt ett boende som står tomt och håller 16 grader, alla tre boendena har luftvärmepump, sen stöttar jag med vedeldning i huset vi bor, där finns både en kökspanna och en vedspis.
Nu är fakturan tyvärr hårt beskuren så det går inte att se summorna, men jag förmodar att de fasta avgifterna inom parantes är för helår. Då blir det rimligt. Jag betalar 242 kr per månad i fast nätavgift för 16 ampere.
Elhandelsavtalet är ett "Anvisningsavtal" det är den dyraste formen av avtal i snitt 30% dyrare jämfört med Fast eller Rörligtpris. Ett avtal man "får" om man inte gör ett aktivt val.
Nu är fakturan tyvärr hårt beskuren så det går inte att se summorna, men jag förmodar att de fasta avgifterna inom parantes är för helår. Då blir det rimligt. Jag betalar 242 kr per månad i fast nätavgift för 16 ampere.
Elhandelsavtalet är ett "Anvisningsavtal" det är den dyraste formen av avtal i snitt 30% dyrare jämfört med Fast eller Rörligtpris. Ett avtal man "får" om man inte gör ett aktivt val.
Visst finns det elavtal utan påslag, ofta då med en fast avgift istället. Dock inget problem att teckna att avtal både utan påslag och utan fast avgift, gäller oftast 12 månader sen får man shoppa runt igen.
Anvisningsavtalet ovan, det dyraste av avtal, har både påslag och fast avgift.
Alla för som dom vill, vissa använder fortfarande Televerket, jag menar Telia, trots att de är absolut dyrast.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.