Expats allt mindre optimistiska om framtiden.

 
Ja om de 27 åren är mellan 16-64 år. För dig, om du skrev ut dig vid 29 år blir det alltså 29-16 sedan delat på 40.
Jag rekar alltså att du fortsätter ordna din egen pension.

/ SatanG
Ja som jag skrivit innan med rederiet pensionsparar åt mig utöver lönen samt har pensionssparande från SMBF och yrkesfiskarna.
Så har några ställen att hämta ifrån utöver eget sparande.
Men skall det bli drägligt får man spara själv med ;)
 
Ja som jag skrivit innan med rederiet pensionsparar åt mig utöver lönen samt har pensionssparande från SMBF och yrkesfiskarna.
Så har några ställen att hämta ifrån utöver eget sparande.
Men skall det bli drägligt får man spara själv med ;)

Du kan ha miljontillgångar i kapitalförsäkringar/försäkringar i svenska banker/försäkringsbolag utan att dessa påverkar garantipensionen

/ Satang
 
Jo det stämmer faktiskt.
Vi svenska medborgare måste för att få full garantipension bo/vara skriva åtminstone 40 år mellan 16-64 års ålder. En flykting får tillgodogöra sig tiden i sitt hemland så där blir det naturligtvis full pott.
Svenskar kommer alltid sist i Sverige, trodde du visste detta.
En av anledningarna att jag vägrar sponsra svenska staten och istället föredrar att sköta min egen framtida pension.
Svenska politiker kommer ingen av oss att kunna förlita oss på

/ SatanG
Vet detta , men vågar inte trycka gilla , då jag nyligen fick stämpeln "Racist" för att jag delgav sanningen :wink_transparent:
 
Du kan ha miljontillgångar i kapitalförsäkringar/försäkringar i svenska banker/försäkringsbolag utan att dessa påverkar garantipensionen

/ Satang
Man kan ha dem utomlands , helt utan att klåfingrade Svenska myndigheter vet ett skit :thumbsup:
 
Min fru har jobbat vitt i Sverige i 8 år innan vi drog till Thaialnd , hennes Oranga kuvert är inte så kul , 2300 sek i månaden . och hon kommer inte att ha bott och vara skriven här i 40 år , så 2300 sek om hon inte jobbar mer vitt nu , thats it . Kanske skulle hon kasta sina apper och bara resa in ;)
 
5555 :)Fråga hästen från Chaiyaphum , han har ju just återkommit från stallet , men i en annan skepnad , men han kan ganska mycket och är lika "På " som vanligt märker jag i denna
80621


1564397373633.png
Vem är det där hästskrället du dillar om?
 
Min fru har jobbat vitt i Sverige i 8 år innan vi drog till Thaialnd , hennes Oranga kuvert är inte så kul , 2300 sek i månaden . och hon kommer inte att ha bott och vara skriven här i 40 år , så 2300 sek om hon inte jobbar mer vitt nu , thats it . Kanske skulle hon kasta sina apper och bara resa in ;)
Inte så illa ändå.
Livslång pension på 2300/m ger runt 600.000kr om hon lever till 85år.

Med låg livsinkomst blir pensionen liten.
In och jobba mycket mer är enda sättet.
8 år är alldeles för kort tid för att bygga upp en bra pension.
 
Inte så illa ändå.
Livslång pension på 2300/m ger runt 600.000kr om hon lever till 85år.

Med låg livsinkomst blir pensionen liten.
In och jobba mycket mer är enda sättet.
8 år är alldeles för kort tid för att bygga upp en bra pension.
När jag vissnar säljer hon lägenheten här samt drar hon hem till Thailand och sitt boende där ,hon har casch och mark så hon klarar sig samt en fond från mig som ger henne en bra slant livet ut
 
 

Liknande trådar

A
Svar
126
Visningar
9 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp