Förlängning av besök i Sverige. Kvitto på att jag har betalat avgiften?

A

Anonym

Gäst
Snabbfråga som jag hoppas få hjälp med.

Imorgon ska jag och min flickvän besöka Migrationsverket för att förlänga hennes besöksvisum.

Jag har alla papper i ordning, utom just en sak.. På Migrationsverkets hemsida står det att jag ska ta med ett kvitto på att jag har betalat avgiften (30 euro).

Exakt vad menar dom med detta? Jag antar att jag betalar avgiften hos Migrationsverket imorgon, men blir lite tveksam nu eftersom det står att jag ska "ta med ett kvitto".

Det är inte UT (uppehållstillstånd)

Det är förlängning av besöksvisum. Hennes 90 dagar tar slut om ungefär en månad, så nu tänker vi förlänga.

Antar att det går att betala på plats det också. Blev bara förvirrad när dom sa att man ska "ta med ett kvitto för avgiften".

Är du säker på att det är visumet ni förlänger? Det är väldigt svårt att förlänga. Det vanligaste är att man förlänger med ett UT-besök!

Så här står det på MIGs hemsida: Så du ska ha betalt avgiften innan på det BG nummer som står nedan. https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Besoka-Sverige/Avgifter.html

Tänk också på att det går bara förlänga på grund av starka personliga själ (också via force majeure eller humanitära skäl, men då avgiftsfritt).

Avgifter för att förlänga visum
I vissa fall kan du få ett förlängt visum om din sammanlagda vistelse är kortare än 90 dagar.

Läs mer om när du kan förlänga ditt visum

Ansökan om förlängning av visum på Migrationsverket i Sverige
Förlängning av visum på grund av force majeure eller humanitära skäl Ingen avgift
Förlängning av visum på grund av starka personliga skäl 30 euro

Du betalar avgiften via bankgironummer 5223-7005. IBAN-kontonummer är SE6912000000012810106908 och BIC/SWIFT-koden är DABASESX (Danske Bank).

I rutan "Meddelande till betalningsmottagaren" skriver du förnamn och efternamn på den person ansökningsavgiften gäller samt personnummer och/eller ärendenummer. Betalar du avgift för flera personer samtidigt anger du alla personnummer och/eller ärendenummer. Skriv på ansökningsblanketten när och på vilket sätt du har betalat avgiften.

Eftersom hon snart kommer att ha varit 90 dagar i Schengen är det alltså omöjligt att förlänga visumet. Det är som jag skrev ett UT-besök som ska sökas.

Tackar så mycket för svaren. Jag förstår vad ni säger, men grejen är ju att hon redan har gjort en ansökan om uppehållstillstånd för att flytta hit.

Kan hon få uppehållstillstånd för besök samtidigt som vi väntar på besked för det uppehållstillstånd för flytt?

Tackar så mycket för svaren. Jag förstår vad ni säger, men grejen är ju att hon redan har gjort en ansökan om uppehållstillstånd för att flytta hit.

Kan hon få uppehållstillstånd för besök samtidigt som vi väntar på besked för det uppehållstillstånd för flytt?
Det kan hon alldeles säkert få. Vi lämnade in om förlängt besök för frugans syrra för 1 månad sen(UT-besök), och har inte hört ett ljud än. Dom sa att det tar lång tid, så det spelar i princip ingen roll om dom skulle ge avslag, hon har ju nästan fått sina månader ändå när väl beslutet kommer:)

Okej jag hajar. Nå, om det är som du säger så är det ju kört för vår del.

Någon övertygade mig om att besöksvisum går att förlänga, och just därför så tog jag hit tjejen på besöksvisum.

Besöksvisumet går ut den 13/3, och imorgon hade vi tänkt ansöka om förlängningen så att hon kan fortsätta att bo här, lära sig svenska o.s.v, medan vi väntar på hennes uppehållstillstånd.

Har t.o.m köpt en ny sjukförsäkring för 90 dagar till.. Jisses. Vad ska man säga..

Okej jag hajar. Nå, om det är som du säger så är det ju kört för vår del.

Någon övertygade mig om att besöksvisum går att förlänga, och just därför så tog jag hit tjejen på besöksvisum.

Besöksvisumet går ut den 13/3, och imorgon hade vi tänkt ansöka om förlängningen så att hon kan fortsätta att bo här, lära sig svenska o.s.v, medan vi väntar på hennes uppehållstillstånd.

Har t.o.m köpt en ny sjukförsäkring för 90 dagar till.. Jisses. Vad ska man säga..
Att hon kom hit på besöksvisum var väl helt rätt av er. Problemet är ju att ni fyllt i fel blankett nu. Hinner ni inte trycka ut en ansökan om UT-besök och fylla i innan ni ska till Mig?

Hehe jag missförstod och fick halvpanik. Trodde det var kört nu när vi inte kan förlänga visumet, men nu förstår jag att det bara är att söka UT för besök istället. :)

Tack för svaren.

Det kan hon alldeles säkert få. Vi lämnade in om förlängt besök för frugans syrra för 1 månad sen(UT-besök), och har inte hört ett ljud än. Dom sa att det tar lång tid, så det spelar i princip ingen roll om dom skulle ge avslag, hon har ju nästan fått sina månader ändå när väl beslutet kommer:)

Nåja, man kan förlänga besöket med 180 dagar (åtminstone)
Först 90 dagar TV + 180 dagar Besöks-UT

Tjena betala bara in på bankgiro nr tog en skärmbild och skrev ut , går betala på plats med kort också sa dom , sökte förlängning från 21 januari till 5 maj blev beviljad tog ca 2 veckor ,
hon var här på shengen 90 dar.
Tror det går få längre med bra anledning

Senast ändrad:

Liknande trådar

Svar
2
Visningar
2 K
เพ็ญ

Tillbaka
Topp