Frakta prylar inom Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Nån som vet hur man fraktar en motorbike smidigt och säkert från Pattya till Huahin? Har ingen lust att köra den.

Om den är körbar så borde det vara lätt att få någon thailändare att göra resan och sen ta bussen tillbaka. Det är ju mest tid som går åt och det är ju inte så dyrt i Thailand. Det borde kosta dig under 1000 Baht.

Fler bud?
Den ska inte köras.
Tänkte mig mer nåt fraktbolag där man kan känna sig någorlunda säker på att den kommer fram och i ett stycke.

Kolla med DHL dom finns ju i Pattaya. Annars ta en pickup taxi och åk med.

"FA " sa:
Fler bud?
Den ska inte köras.
Tänkte mig mer nåt fraktbolag där man kan känna sig någorlunda säker på att den kommer fram och i ett stycke.

Du kan kolla med ett vanligt postkontor också om inte cykeln är för stor. Det lär inte vara så farligt dyrt heller. Är du på plats själv?

"R2-D2 " sa:
Du kan kolla med ett vanligt postkontor också om inte cykeln är för stor. Det lär inte vara så farligt dyrt heller. Är du på plats själv?

Ja postkontoret går nog bra var så frugan tänkte få upp min motorbike till byn ifrån Pattaya, skulle inte vara några problem sa hon. Svärföräldrarna kom ner med pickup och hämtade den till slut så fick aldrig frågat.

"R2-D2 " sa:

Det är mitt förslag också. Sist jag hörde något pris så var det 800 Bath oavsett var i Thailand, tror jag.

Annars kan du även kolla med de som kör långfärdsbussarna kors och tvärs över hela Thailand. De brukar ta gods också.

Posten har jag inte tänkt på, låter bra :)
Jag å tjejen kommer att åka med en Van med alla andra prylar men tror inte att han som har den kan/vill plocka ur så många säten att biken får plats men ska fråga honom om det också.

Skafffa en Big Bike så vill hon åka med bakpå , bra med vibbar i bönpallen på en HD , uppskattas ... ;)

"Phonta " sa:
Skafffa en Big Bike så vill hon åka med bakpå , bra med vibbar i bönpallen på en HD , uppskattas ... ;)

Det kommer så småningom, just nu gillar hon att sitta bakpå moppen å kramas ;D
Tveksamt om jag blir kvar i Pattis så länge så nu är det stopp på inköp för tillfället.
Börjar redan tröttna på det här stället, Huahin är mycket bättre, speciellt om man redan har tjej. Men jag ska se mig omkring lite mer först innan definitivt beslut tas.

"FA " sa:
Det kommer så småningom, just nu gillar hon att sitta bakpå moppen å kramas ;D
Tveksamt om jag blir kvar i Pattis så länge så nu är det stopp på inköp för tillfället.
Börjar redan tröttna på det här stället, Huahin är mycket bättre, speciellt om man redan har tjej. Men jag ska se mig omkring lite mer först innan definitivt beslut tas.

Det är bra att du inte har "fastnat" på ett ställe. Passa du på att se dig omkring. Tröttnar du är det bara att åka till nästa ställe.
Ett perfekt liv (enligt mig)

"Kycklingen " sa:
Det är bra att du inte har "fastnat" på ett ställe. Passa du på att se dig omkring. Tröttnar du är det bara att åka till nästa ställe.
Ett perfekt liv (enligt mig)

Precis min tanke :D
Men man ska inte köpa på sig för mycket prylar bara

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp