Gottland i Khon Kaen

Slaktingar som ska pa begravning. men forst mat och somn

272313291_455183566087511_2672130577761830463_n.jpg

271748041_460295425742134_4458988806097273575_n.jpg

Hej

Jag äter på golvet eller marken mer eller mindre varje dag i byn, men det var väl ingen större överraskning, men i vårt eget hus så äter vi på bord och sitter på stolar, det är onekligen bekvämare.

Mvh isan lover

Fruns familj sitter oftast vid bordet och äter. Är det många på besök så blir det golvet, fast några sitter vid bordet ändå.

Hej

Jag äter på golvet eller marken mer eller mindre varje dag i byn, men det var väl ingen större överraskning, men i vårt eget hus så äter vi på bord och sitter på stolar, det är onekligen bekvämare.

Mvh isan lover
Man kan ju undra varför dom är så primitiva att dom sitter på golvet och äter?

Så mycket kostar väl inte ett matbord och ett antal stolar?

Jag minns när munkarna kom på besök tll BEC school i Pattaya. Då serverades det mat på golvet i Yoga rummet trots att det fanns ett stort köksbord i köket.

BTT

Jag minns när munkarna kom på besök tll BEC school i Pattaya. Då serverades det mat på golvet i Yoga rummet trots att det fanns ett stort köksbord i köket.

BTT
Dom ar varma om arslet och vill sitta pa ett kallt golv

BTT
Hej

Dom tycker inte att det är obekvämt alls, snarare tycker dom att falanger är konstiga som behöver bord och stolar.

Jag köpte stolar och ett bord till svärfar en gång för 20-25 årsedan. så fort vi lämnade byn åkte dom ut ur huset och så satt alla på golvet igen, när vi kom tillbaka nästa år togs dom in igen, sen åkte dom ut för gott.

Jag förstod ju då att det inte var någon ide att försöka övertala dom att använda dessa, dom provade och gillade det inte, så det blev golvet fortsättningsvis både för dom och oss där.

Utav våra släktingar så är det väl i princip ingen familj som använder bord och stolar dagligen, några av dom har bord och stolar men dom används nästan aldrig, undantager är dom som bedriver någon verksamhet ex.vis säljer nudlar, som tam eller öl, då finns det ju alltid något att äta och sitta på utanför huset.

Mvh isan lover

Liknande trådar

D
Svar
13
Visningar
3 K
A
A
Svar
1
Visningar