Gottland i Khon Kaen

Min diabetes försvan när jag gick ner från 150 kilo till 120 och bara en kasse öl om dagen , mina metrafemin var slut och jag gick till doktorn för att få mera samtidigt tog han ett diabetes prov då låg jag på 90 ,då säger doktorn att min diabetes är väck så du får inge fler piller du behöver dom inte och det är flera år sedan. Har en kompis i Mukdahan hans diabetes gick också bort . Så nog fan går det att bli av med skiten

Nja, där håller väl ändå inte vetenskapen med dig. Har väl kroppens egna produktion av insulin avtagit till den nivån att diabetes uppstår kan man aldrig återställa/bota det.

Dock kan man ändra livsstil/kostvanor så att den begränsade produktionen som kvarstår är tillräcklig för att hantera behovet och därmed uppstår inga symptom av diabetes. Funktionen är dock fortsatt nedsatt, således inte botad.

Lite som en nykter alkoholist ändock är en alkoholist så kan en diabetiker vara "helt" frisk sålänge den avstår för stora intag av "felaktig" föda, dock är man fortfarande diabetiker.
Fel av dig tyvärr. Du blandar ihop diabetes 1 och 2. Diabetes 2 innebär inte att kroppen slutat producera insulin. Kroppen har slutat reagera på insulin vilket är en himla skillnad. Vetenskapen du hänvisar till är föråldrad och för länge sedan överbevisad. Du med många sitter här på gamla förlegade kunskaper. En diabetes 2 som inte gått för långt och förstört organ mm i kroppen är fullt reversibel. Finns många bevis på det. Diabetes 1 däremot går i dagsläget inte att bota eftersom kroppen har slutat producera insulin.

Min diabetes försvan när jag gick ner från 150 kilo till 120 och bara en kasse öl om dagen , mina metrafemin var slut och jag gick till doktorn för att få mera samtidigt tog han ett diabetes prov då låg jag på 90 ,då säger doktorn att min diabetes är väck så du får inge fler piller du behöver dom inte och det är flera år sedan. Har en kompis i Mukdahan hans diabetes gick också bort . Så nog fan går det att bli av med skiten
Verkligen! Det går absolut att bli av med diabetes 2. Den som har blivit diagnostiserad med diabetes 2 bör dock vara väldigt varsam med vad man stoppar i munnen. Det läkare sällan mäter vid prov är insulin nivån i kroppen. Det är ett viktigt värde. Även om glukos värdet hålls under en nivå för diabetes så kan insulin nivån i kroppen vara alldeles för högt. Insulin är ett livsviktigt hormon men för mycket i kroppen ger många negativa följder. Fråga din läkare nästa gång om dom även kan mäta insulin nivån i kroppen Homa-IR.

Gör man tvärtemot de gamla kostråden, mycket kolhydrater och lite fett, och drar ned på kolhydrater och äter mera fett, så har många lyckats bli av med diabetes. Min äldre syrra blev av med sin diabetes på det viset och hört många andra som också blivit av med sin diabetes.

Innan det fanns några mediciner att behandla diabetes med så bestod råden av att äta så fettrik kost som möjligt för att hålla diabetesen i schack. Undrar varför den kunskapen föll i glömska. Iofs gynnar det inte läkemedelsindustrin om folk kan reglera sin diabetes via kosten. Kan det månne finnas någon koppling där med de felaktiga råden.
Som William Banting. Ordet banta kanske har sitt ursprung där :)
William Banting – Wikipedia

Du blandar ihop diabetes 1 och 2.
Det är bara att beklaga att vi inte kallar diabetes 2 för vad det är - Sockersjuka. Det skulle undanröja mängder av missförstånd om vi hade talat om Diabetes och Sockersjuka istället. Det är ju två helt olika sjukdomar. Vid diabetes har buksportkörteln slutat (mer eller mindre) att producera insulin och är du sockersjuk är du "insulinresistent", så du producerar snarare för mycket insulin.

Den här kvinnan borde alla följa som är intresserade av vilka skador en stor sockerkonsumtion ger eller kost mer allmänt:

Det är bara att beklaga att vi inte kallar diabetes 2 för vad det är - Sockersjuka. Det skulle undanröja mängder av missförstånd om vi hade talat om Diabetes och Sockersjuka istället. Det är ju två helt olika sjukdomar. Vid diabetes har buksportkörteln slutat (mer eller mindre) att producera insulin och är du sockersjuk är du "insulinresistent", så du producerar snarare för mycket insulin.

Den här kvinnan borde alla följa som är intresserade av vilka skador en stor sockerkonsumtion ger eller kost mer allmänt:

Ja sockersjuka är en bättre beskrivning/namn på sjukdomstillståndet, håller helt med.

Dagens spatsertur runt insjon

275897694_286409560180543_8243464286579334723_n.jpg

275897694_286409560180543_8243464286579334723_n.jpg

277006473_496774145432854_1117039600033036613_n.jpg

277181964_335577491938662_8854497614407607770_n.jpg

276021762_4976775359078189_4922697846525486711_n.jpg

Denna tjej i mitten heter Latt och hon jobbade på Scandinavian i Khao lak. Finns några Thai snackare som känner igen henne. Efter hon sluta på Scandinavian gick hon och lärde sig Thai massage i Bangkok 30000 kosta det. Sedan fick hon jobb i Tallin i Estland men nu vill hon inte vara kvar där längre Ryssarna är för nära tycker hon så hon är tillbaka i Thailand med sin Amerikanska boy friend och dom två gifte sig häromdagen och nu bygger dom hus i Roiet . Hon hälsar till den svensk som fick in henne i bungalowen i Khao lak att hennes nuvarande man i alla fall tar av sig kalsongerna när dom hoppar ner i sängen och framför allt tar en duch..Hon hatar skitgrisar

98181322_2561905344138867_9214902692059545600_n.jpg

Senast ändrad:
Denna tjej i mitten heter Latt och hon jobbade på Scandinavian i Khao lak. Finns några Thai snackare som känner igen henne. Efter hon sluta på Scandinavian gick hon och lärde sig Thai massage i Bangkok 30000 kosta det. Sedan fick hon jobb i Tallin i Estland men nu vill hon inte vara kvar där längre Ryssarna är för nära tycker hon så hon är tillbaka i Thailand med sin Amerikanska boy friend och dom två gifte sig häromdagen och nu bygger dom hus i Roiet . Hon hälsar till den svensk som fick in henne i bungalowen i Khao lak att hennes nuvarande man i alla fall tar av sig kalsongerna när dom hoppar ner i sängen och framför allt tar en duch..Hon hatar skitgrisar

98181322_2561905344138867_9214902692059545600_n.jpg
Var det möjligen du som var skitgrisen?

BTT

Liknande trådar

D
Svar
13
Visningar
3 K
A
A
Svar