Hälsa och cancer i Thailand

Uschiamej, ja det var flera grötmyndiga inlägg, ett anklagade mig för att inte vara doktor, och han som skrev detta är väl mig veterligen icke en doktor han heller, Phonta var det väl, argsint som vanligt.

Jag vill inte lägga för mycket in i detta ämne då jag är för dåligt påläst vad det gäller träning a la specialitet, och med gubbar / killar som tränat hela sitt liv, och vet vad dom håller på med.

Min tanke lite grand utan att trampa någon på tårna, var väl att vända mig till den stora massan bland oss gubbar, både hemma i Sverige, som här nere i Thailand som inte tränar ett skit till vardags. Jag vet hur det är när amatörer startar upp sin träning, och då börja med att lyfta vikter vid en ålder av 60 år och äldre utan att ha överinseende av någon lite mer rutinerad slutar gärna i avslitna både muskler som ledband.....

Jag menar inte att lägga mig i din träning Phointa eller Birgers träning, men resten av Er är bara googlenissar som inte alls tränar regelbundet... Jo kanske han Hua Hin killen gör väl det också. Er träning har jag aldrig lagt mig i och kommer aldrig att göra det heller. men mitt inlägg som sagt var, var nog mer ämnat til de som inte tränat i yngre dar alls eller under sina yrkesverksamma år....

Och till dom säger jag igen, Köäka normala doser av mat se till at få i Er proitein kolhydrater och sallad, så blir det bara bra i Era liv.

Och Phonta du skall nog passa dig för at kasta för mycket skit helt blin t.. För om du nu hade läst vad jag skriver så har jag inte gjort en hemlighet av att jag i min bakgrund faktiskt har aktivt lirat boll i styvt 20 år, och sedan runt 26 år som tränare i samma sport. Så jag har nog en hygglig grund för att prata mat, inte alls på den nivån som du och de andra gubbsen, men vardagskäk klarar jag allt.

Så idiotförklara du andra, men passa dig för mig, att skrika högst ger inte alltid rätt du vet.

Ska denna tråden spåra ur med nu..... Jag har ett råd till er som vill. Så länge du är nöjd med dig själv, är frisk och kry, klarar av det du vill göra, be happy. :upanddown:Kan väl tillägga att jag inte är någon psykolog:)

Jag kan bara anklaga er gubbakollegor för en sak, nämligen att ge mig och säkert några andra dåligt samvete. Inte sjutton tränar jag så mycket som jag borde, bara att erkänna. Men på det nya fartyget har vi fått ett anständigt gym så jag skall försöka skärpa mig när jag får en stund över.

Vi vaknar normalt kl 06.00 Går ut med hunden , tar en proteindrink , är på gymet mellan 06,30-07.00 gillar att köra på morgonen ,, kör en till en och halv timme , ibland två timmar om vi har kul samtidigt , kör inte tungt nu utan tillex bänk 3x10 55kg . Kör sen lat maskinen 3x10 110kg , den tar bra på ryggen ,sen knäböj på det , där kör jag inte heller tugnt runt 80kg,vill inte belasta ryggen och knäna för hårt , sen mage varje dag . Kneeups samt sitt-ups ,och maghjulet som jag kallar det ,, detta tar en dryg timme med lite paus , nästa dag andra övningar för armar eller ben , kör tre olika pass ...;)
Sen lite konditionsträning på beachen ett par kvällar i veckan

Många träningspass blir det, Du glömde nämna "nattpasset" ;)

Jag köpte 8kg sist för lite drygt 800 men nu tar dom 129 kr kilopåsen. Proteinbolaget.se

Uschiamej, ja det var flera grötmyndiga inlägg, ett anklagade mig för att inte vara doktor, och han som skrev detta är väl mig veterligen icke en doktor han heller, Phonta var det väl, argsint som vanligt.

Jag vill inte lägga för mycket in i detta ämne då jag är för dåligt påläst vad det gäller träning a la specialitet, och med gubbar / killar som tränat hela sitt liv, och vet vad dom håller på med.

Min tanke lite grand utan att trampa någon på tårna, var väl att vända mig till den stora massan bland oss gubbar, både hemma i Sverige, som här nere i Thailand som inte tränar ett skit till vardags. Jag vet hur det är när amatörer startar upp sin träning, och då börja med att lyfta vikter vid en ålder av 60 år och äldre utan att ha överinseende av någon lite mer rutinerad slutar gärna i avslitna både muskler som ledband.....

Jag menar inte att lägga mig i din träning Phointa eller Birgers träning, men resten av Er är bara googlenissar som inte alls tränar regelbundet... Jo kanske han Hua Hin killen gör väl det också. Er träning har jag aldrig lagt mig i och kommer aldrig att göra det heller. men mitt inlägg som sagt var, var nog mer ämnat til de som inte tränat i yngre dar alls eller under sina yrkesverksamma år....

Och till dom säger jag igen, Köäka normala doser av mat se till at få i Er proitein kolhydrater och sallad, så blir det bara bra i Era liv.

Och Phonta du skall nog passa dig för at kasta för mycket skit helt blin t.. För om du nu hade läst vad jag skriver så har jag inte gjort en hemlighet av att jag i min bakgrund faktiskt har aktivt lirat boll i styvt 20 år, och sedan runt 26 år som tränare i samma sport. Så jag har nog en hygglig grund för att prata mat, inte alls på den nivån som du och de andra gubbsen, men vardagskäk klarar jag allt.

Så idiotförklara du andra, men passa dig för mig, att skrika högst ger inte alltid rätt du vet.
Jag förmodligen kan ana vad du menar men måste ändå fråga vad ser du för motsättning med att vara "googlenisse" och träna regelbundet. Man kan väl hinma både och.
:p :rolleyes:

Jag köpte 8kg sist för lite drygt 800 men nu tar dom 129 kr kilopåsen. Proteinbolaget.se
När jag jobbade på Nordbakels i GBG så hade vi en kille som köpte regelbundet proteinpulver. Utvecklingschefen och jag som hade kvalitet checkade upp innehållet.
Jo vi hade råvarorna på hyllan och totalkostnad var enligt vår matte ca 14.50 kr.
De lägger på lite dom djä.....rna
:p

Om jag citerar Phonta så går nattpasset ungefär såhär:
ibland två timmar om vi har kul samtidigt , kör inte tungt nu utan tillex säng 3x10 55kg . Kör sen lat maskinen 3x10 55kg , den tar bra på ryggen ,sen knäböj på det , där kör jag inte heller tugnt runt 55kg igen, vill inte belasta ryggen och knäna för hårt , sen mage varje natt . Kneeups samt sitt-ups ,och maghjulet som jag kallar det ,, detta tar en dryg timme med lite pustpaus , nästa natt andra övningar för resten av lekamen.:cool::p ( obs redigerat)

Jag förmodligen kan ana vad du menar men måste ändå fråga vad ser du för motsättning med att vara "googlenisse" och träna regelbundet. Man kan väl hinma både och.
:p :rolleyes:

Bra att du kan "ana" vad jag så tydligt skrev, gott att någon gör det i alla fall..

Bra att du kan "ana" vad jag så tydligt skrev, gott att någon gör det i alla fall..
Så tydligt skrivet men jag kanske inte läser lika tydligt. Om du menar att jag t ex är dryg eller upplåst har jag lite svårt att förstå förstås.
Skriver bara i all välmening med en bakrund med hyfsade kunskaper i kost närig metabolism eller vad du vill vad som gäller vår kost.
Pluggade just dessa ämnen i Lund rätt många år så lite kan ha lite att komma med.
Annars är det så komplicerad system, känner en japan som har forskat i en typ av proteins koagulation hela livet ungefär, för en lekman helt meningslöst men i sitt sammanhang genialt.
Så man känner sig rätt ödmjuk i diskussioner som detta. Har jag rätt eller fel har liksom ingen betydelse.
Annars tycker jag att det är bra att det finns folk här som uppmuntrar till hälsosam livstil. Både vad som gäller kost och träning.

Så tydligt skrivet men jag kanske inte läser lika tydligt. Om du menar att jag t ex är dryg eller upplåst har jag lite svårt att förstå förstås.
.

Tror inte det är mig du skall fokusera på, med allt detta skrivande i denna tråden. Jag är den som skrivit minst och bara förordar som en liten motvikt, till vanligt otränat folk, att man inte skall förvilla sig in bland dieter och kostgrejor hit och dit, utan det duger bra i "normalfallet", att äta som "vanligt", så är allt OK.

Vanliga människor drivs både hit och dit, och används som slagträn i olika debatter, glöm inte 8 mackor om dagen,,, den grejen var KORREKT och riktig, på den tiden det begav sig, och gubbsen som förordade detta hade alla gått på universitet, och kurser i kostlära. precis som du gjort..

Så vad som säges idag, vet man ju inte till 100% om det duger imorgon.

Men en sak är i alla fall säker, och det är du att skall inte vara orolig, du fick en komplimang av mig, för att du förstod andemeningen av mitt inlägg, så inga dolda försåt skall du veta..

Tror inte det är mig du skall fokusera på, med allt detta skrivande i denna tråden. Jag är den som skrivit minst och bara förordar som en liten motvikt, till vanligt otränat folk, att man inte skall förvilla sig in bland dieter och kostgrejor hit och dit, utan det duger bra i "normalfallet", att äta som "vanligt", så är allt OK.

Vanliga människor drivs både hit och dit, och används som slagträn i olika debatter, glöm inte 8 mackor om dagen,,, den grejen var KORREKT och riktig, på den tiden det begav sig, och gubbsen som förordade detta hade alla gått på universitet, och kurser i kostlära. precis som du gjort..

Så vad som säges idag, vet man ju inte till 100% om det duger imorgon.

Men en sak är i alla fall säker, och det är du att skall inte vara orolig, du fick en komplimang av mig, för att du förstod andemeningen av mitt inlägg, så inga dolda försåt skall du veta..
Ok jag gjorde det i och för sig inte heller. Vet att 90 procent är vanliga gubbar och det är dom man skall väcka.
Inte att de börjar köra järnet på gymmet utan tar en rask promenad varje morgon, det spelar ingen roll vad de gör utan att de gör det.
Jag tyckte det var facinerande att ta en morgonpromenad i Isaan när jag bodde där.
Så många bjöd en till frukost, kom och ät sa de. Det gör man förstås inte annars skulle man rulla hem men en skön inbjudan i alla fall.
Du har rätt att det kommer nya rön hela tiden fast de grundläggande tycks bestå.
Jag fokuserar inte på dig eller någon annan ibland reagerar jag bara på olika inlägg som alla andra.

Då kan jag ju ta en historia som är sann till 100%...??
Det är nämligen vad som hände mig för ett antal år sedan..

Jag är ju 192cm över havet och vägde för ca: 7 år sedan nästan 170 kg.
Extrem övervikt kan man lätt säga. Jag kunde ju röra mig och sköta jobbet och så.
Men allt var ju jobbigare för mig än för många andra..
Jag drack som många andra några öl mitt i veckan ibland men desto flera på helgerna..
Levde ju på mat ifrån restauranger och skräpmat. Lagade nästan aldrig mat hemma.
I alla fall inte riktig mat om ni fattar..??
I och med att fru och dotter flyttade hit 2009 förändrades min diet som ni förstår..
Det blev hemlagad mat varje dag och fasta tider för måltiderna.
Jag märkte snabbt att jag fick dra åt livremmen lite mera..
Det var ju skitkul kände jag. Började sen att äta mindre portioner än tidigare.
Slutade att äta när jag kände mättnad och tog inte backning som jag alltid gjort innan..
Whaoo..... Nu började det hända grejer kan jag säga.....
Slutade upp också med att dricka bira både på vardagar och helger. Det funkar ju inte när man har familj.

På 3 år ungefär försvann det 70 kilo utan motion. Enbart på att byta kost och dra ner på alkohol..
Nu för tiden ligger jag runt 95 kilo och kan säkert gå ner lite om jag bara sätter igång med motion..
Går ju promenader i fint väder endast. Så en jävla latmask är jag. Ha,ha,ha.....

Så att kosten är viktig när den är normal kan jag bara hålla med om...

Då kan jag ju ta en historia som är sann till 100%...??
Det är nämligen vad som hände mig för ett antal år sedan..

Jag är ju 192cm över havet och vägde för ca: 7 år sedan nästan 170 kg.
Extrem övervikt kan man lätt säga. Jag kunde ju röra mig och sköta jobbet och så.
Men allt var ju jobbigare för mig än för många andra..
Jag drack som många andra några öl mitt i veckan ibland men desto flera på helgerna..
Levde ju på mat ifrån restauranger och skräpmat. Lagade nästan aldrig mat hemma.
I alla fall inte riktig mat om ni fattar..??
I och med att fru och dotter flyttade hit 2009 förändrades min diet som ni förstår..
Det blev hemlagad mat varje dag och fasta tider för måltiderna.
Jag märkte snabbt att jag fick dra åt livremmen lite mera..
Det var ju skitkul kände jag. Började sen att äta mindre portioner än tidigare.
Slutade att äta när jag kände mättnad och tog inte backning som jag alltid gjort innan..
Whaoo..... Nu började det hända grejer kan jag säga.....
Slutade upp också med att dricka bira både på vardagar och helger. Det funkar ju inte när man har familj.

På 3 år ungefär försvann det 70 kilo utan motion. Enbart på att byta kost och dra ner på alkohol..
Nu för tiden ligger jag runt 95 kilo och kan säkert gå ner lite om jag bara sätter igång med motion..
Går ju promenader i fint väder endast. Så en jävla latmask är jag. Ha,ha,ha.....

Så att kosten är viktig när den är normal kan jag bara hålla med om...
Kanon att du berättar detta. Uppmuntrar bara att fortsätta på denna linje. Att köra igång med lite motion skulle i o för sig höja ledarns svansföring ytterligare om det nu behövs.
I skitväder kan man testa virkets väre :nod:

Vissa dagar slutar så bra, är så glad för ledarns inlägg så skiter i att gå o lägga mig nu hade tänkt på det annars.
Tänk va roligt att några kan ta tag i problemen och lösa dom.
Lyfter hatten och skjuter raketer vad som helst. Hoppas du fortsätter framåt i samma anda.
Bor du i Thailand det mesta av året så skiter jag i om du bara tränar när det är fint väder.

Vissa dagar slutar så bra, är så glad för ledarns inlägg så skiter i att gå o lägga mig nu hade tänkt på det annars.
Tänk va roligt att några kan ta tag i problemen och lösa dom.
Lyfter hatten och skjuter raketer vad som helst. Hoppas du fortsätter framåt i samma anda.
Bor du i Thailand det mesta av året så skiter jag i om du bara tränar när det är fint väder.
Tyvärr inte ännu. Men våren kommer snart och då blir det flera och längre promenader. Den här vintern har ännu inte gett så mycket snöskottning heller. Så man får hålla igen på intaget istället. Ha,ha,ha...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp