Hua Hin

A

Anonym

Gäst
Finns det någon hjälpsam "rullatorförare"I HuaHin som har lust att dela med sig av kunskap och erfarenheter från staden till en ev.blivande "förare"Jag befinner mig nu i Saignam och planerar ett besök i HuaHin i början av Mars.Jag vill reka staden och insupa atmosfären för en ev.längre vistelse.Jag tar tacksamt emot tips på något trevligt familjevänligt boende,

The Precious är väl inte så dumt, annars tipsade Pontiac 51 om ett bra ställe. Jag själv brukar ju reka Baan Khon Por men det är inte direkt mindre och personligt. Men stora fina rum under 1000 baht. Kolla tripadvisor och försök hitta något som inte ligger norr om Soi 70 eller söder om 94. På helgerna kommer badjvlarna från Bkk så då kan det bli rätt fullbokat. Hojta när ni är på ingång så kan vi i HH gänget presentera stan för er.

Fick bokat rum på Sunshine hostel.Anländer imorgon Söndag e.m.Vore kul att träffa lite svenskar,med eller utan "rullatorer".

Jag väntar tålmodigt och försöker utforska HuaHin på egen hand tills ni kommer tillbaka.F.ö har jag nu lärt mig hur Thai planering fungerar,barnen som skulle följa med på resan fick inte ledigt från skolan.De får väl följa med och bada nästa resa.Snart lämnar vi SaiGnam för vår resa söderut.

Besök matmarknaden vid 7/11 på Soi 88, öppnar vid 6 tiden. På fred-lörd är det hyfsat kända Thai band som spelar där, bla så har Carabao spelat där ett par ggr.

Centrum stranden är bara bra vid lågvatten men ca en mil söderut strax efter att man passerat parken med kunga statyerna (Ratsha... nån ting) så ligger militär stranden Suan Son, vänster vid en stor korsning på Petchkaseem. Lång bra strand med träd som ger skugga, brukar ju Thai gilla [emoji6]

Jag väntar tålmodigt och försöker utforska HuaHin på egen hand tills ni kommer tillbaka.F.ö har jag nu lärt mig hur Thai planering fungerar,barnen som skulle följa med på resan fick inte ledigt från skolan.De får väl följa med och bada nästa resa.Snart lämnar vi SaiGnam för vår resa söderut.
Känner igen den planeringen med barnen, så nu kollar jag om de är lediga, är de inte åker vi själva. Thai tar ju dagen som den kommer ... fungerar ju inte när man bokar biljetter och boende.

Bra ex på vad som kan hända i grannskapet som gör att man helt plötsligt vill flytta. Men givetvis ingen som vill köpa..

Tilläggas att det givetvis är Thai ungdomar som har dessa partyn och det är ju inte bara att knacka på och be dem sänka volymen..

Liknande trådar

A
Svar
33
Visningar
3 K
anonymous
A
R
Svar
7
Visningar