Hur ändrar man språk på en samsung galaxy s4

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonym

Gäst
Köpte en samsung galaxy s4 , men det går ju inte att ändra språk i den till thailändska.
Så någon som vet.

Tacksam för svar.

Hej länshultaren.
Jo du måste hämta ett tangentbord. Tex. Gokebord och en språk del till go keyboard. Då kan du ha engelska svenska och thai. Jag använder själv detta tangentbord.

Detta hittar du förstås i play butik. I din telefon.
Det finns även andra tangentbord

"lillglimten " sa:
Hej länshultaren.
Jo du måste hämta ett tangentbord. Tex. Gokebord och en språk del till go keyboard. Då kan du ha engelska svenska och thai. Jag använder själv detta tangentbord.
Tackar så mycket för hjälpen.

Innan fick jag ladda ner app. Men nu efter uppdatering kunde jag ladda ner tagentbord direkt i språkmenyn både på min s4 och på min galaxy note 10.1.

"Jonas " sa:
Innan fick jag ladda ner app. Men nu efter uppdatering kunde jag ladda ner tagentbord direkt i språkmenyn både på min s4 och på min galaxy note 10.1.
Har du lyckats få Svenska som system språk i din Thai köpta S4?

Men det var väl det som var frågan när man läste dom första inläggen. Fanns inte från start på min galaxy note kommit med en senare uppdatering och på s4 fick jag välja update language för att få det men möjligt att den möjligheten fanns vid release av s4.

TS fråga handlar om språk i S4, för mig finns bara ett språk i en mobil och det systemspråket.
Att man har ett tgt bord för annat språk är ju inte språk i den meningen i själva mobilen så om det handlar om tgt bord så är frågan fel ställd från början.

Ja men läser man den fortsatta diskussionen pratar dom om app och tagentbord, och han tackar för hjälpen, därför jag antog att det var tagentbord han var ute efter.

Jag har en kompis som just har skaffat en S4. Där finns thai inprogramerat så att det kan väljas. Kan ni inte kontrolera inställningsmöjligheterna på era telefoner?

det finns inte thai språk i denna. jag köpte en Iphone 5 till tjejen istället där fanns det på thai.

"BERTIL " sa:
Jag har en kompis som just har skaffat en S4. Där finns thai inprogramerat så att det kan väljas. Kan ni inte kontrolera inställningsmöjligheterna på era telefoner?

Man kan ställa in thai tangentbord till S4an. Finns inte default men man bara klickar att man vill hämta hem det. Hittar dock inte thai som systemspråk.

tangentbord ladda jag hem men ville ändra hela språket i tele, men de gick inte tyvärr.

Vad jag förstå lägger man inte med alla språk i alla leveranser (på grund av minnes begränsningar) utan de telefoner inköpta i Sverige har oftast inte möjlighet att ändra till thai som system språk, troligt är också om man köpt telefonen i Thailand kan man inte få systemspråk svenska. Man har olika firmware per region telefonen säljs i och med olika språk.

Ett sätt att lösa det är att byta firmware och för att göra det måste man roota telefonen.

Hur man gör på en Samsung kan hittas här http://www.sammobile.com/forum/showthread.php?t=12055. Detta är nog lite överkurs för de flesta. Man kan säkert få detta utfört i Thailand om man lämnar in sin telefon till någon som utför servicen (ex.vis på MBK i Bangkok). Man kan dock aldrig veta om de får igång telefonen igen ...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

D
Svar
105
Visningar
8 K
Anonymius
A
A
Svar