Hur kändes det (kommer att kännas) att gå i pension?

Jag har tyvärr inte träffat panpan uppe på någon hemmamatch, och han bor ändå nästan med gångavstånd till Arenan.

Nästa hemmamatch är på Lördag mot Ayutthaya United F.C.

IMG_20221119_175542.jpg

Inte så mycket publik på läktarna ser jag.

Minns en match 2002 på national stadium i Bangkok mellan Sverige och Thailand. 20.000 thailändare som skrek sig hesa.

Sverige blev nästan helt utspelat i andra halvlek men vann ändå med 1-0.

BTT

Men då kan du ju träffa @Sakhon över en fika.
Ja, han är fortfarande välkommen att höra av sig. Han har fått telefonnummer, han kan också skriva meddelande. Och till dig BTT vill jag bara säga: jag är HELT ofarlig, jag tror ingen tycker att jag är en otrevlig person heller. Erbjudandet står fast att träffas för en trevlig konversation, jag bjuder på kaffe, pizza eller vad som smakar herrn.

Inte så mycket publik på läktarna ser jag.

Minns en match 2002 på national stadium i Bangkok mellan Sverige och Thailand. 20.000 thailändare som skrek sig hesa.

Sverige blev nästan helt utspelat i andra halvlek men vann ändå med 1-0.

BTT
Det är iof borta läktaren, hemmaklacken står till höger på kortsidan och jag / vi sitter på hemma läktaren. En bra kväll i högsäsong är det rätt ok publik och tryck på klacken!

Jag lovar att försöka skicka färska bilder från hemma matchen på lördag mot Ayutthaya United F.C..

Ja, han är fortfarande välkommen att höra av sig. Han har fått telefonnummer, han kan också skriva meddelande. Och till dig BTT vill jag bara säga: jag är HELT ofarlig, jag tror ingen tycker att jag är en otrevlig person heller. Erbjudandet står fast att träffas för en trevlig konversation, jag bjuder på kaffe, pizza eller vad som smakar herrn.
Ett sånt erbjudande skulle inte jag tveka på en sekund men @Broder Tuk Tuk är kanske lite tveksam till en träff om ni pratar thailandsminnen och du ställer obekväma frågor till honom.

Du kunde åka hem till honom och banka på hans dörr med hämtpizza i näven och han bjuder på kaffe, om han nu skulle våga öppna dörren.

Har PK hysterin nått Thailand också?
Du får du spara den förpackning som ett minne Innan det totala förfallet inträffade ;):)
På förpackningen står det rätta namnet såg jag men på hemsidan står det chokladboll, ska kolla vilket namn som gäller vid min nästa beställning :) .

• Like
Reactions: Nox
Ett sånt erbjudande skulle inte jag tveka på en sekund men @Broder Tuk Tuk är kanske lite tveksam till en träff om ni pratar thailandsminnen och du ställer obekväma frågor till honom.

Du kunde åka hem till honom och banka på hans dörr med hämtpizza i näven och han bjuder på kaffe, om han nu skulle våga öppna dörren.
Jag tror också de flesta av oss skulle tacka ja till ett trevligt snack om gemensamma intressen, över lite tilltugg. Och jag har inte tänkt att ställa obekväma frågor eller pressa honom på några thailandsminnen, om han inte själv skulle ta upp detta, bara lite om min egna bakgrund.
Jo, det vore inget större problem för mig att hitta exakt adress, om jag skulle vilja detta, men där får gränsen gå för min önskan att träffas. Så viktig tycker jag inte någon av oss två är.

Jag tror också de flesta av oss skulle tacka ja till ett trevligt snack om gemensamma intressen, över lite tilltugg. Och jag har inte tänkt att ställa obekväma frågor eller pressa honom på några thailandsminnen, om han inte själv skulle ta upp detta, bara lite om min egna bakgrund.
Jo, det vore inget större problem för mig att hitta exakt adress, om jag skulle vilja detta, men där får gränsen gå för min önskan att träffas. Så viktig tycker jag inte någon av oss två är.
Vänner är ju det bästa man kan ha, jag har fått många nya bekantskaper tack vare att jag åkt till Udon Thani och deras onsdagsträffar och även skickat mejl till helt okända personer på forum och facebook om att vilja träffas.

Fysiskt krävande kroppsarbete i värmen passar inte alla pensionärer.
Jobba med datorn är bättre.
Hej

Det är ju en smaksak, personligen tror jag att man ska hålla igång fysiskt så länge man kan och tycker att det är kul, om det är bättre att på äldre dagar sitta still framför en dator än att gå ut i skogen, bruka jorden, fälla träd, jaga och fiska råder det säkert delade meningar om både bland pensionärer och läkare.

Sen får man väl inte riktigt samma kontakt med omgivningen om man sitter framför en dator och jobbar som om man är utomhus och jobbar, äter och umgås tillsammans med dom människor som bor i Thai byn eller som på landet här i Sverige.

Men var och en känner ju sin kropp bäst och bör ju ägna sig åt det man gillar och trivs med. Själv närmar jag mig ju 66 år och har inga planer alls på att sätta mig till ro, fortsätter som fotbollstränare i år också, just nu har jag tre dagar i rad hjälpt en kompis att snickra, jag ska fortsätta hjäpa honom nästa helg också, nästa projekt här hemma är att ersätta ett trägolv i ladugården med ett golv i betong, det gör jag och pojken.

Mvh isan lover

• Like
Reactions: Nox
Hej

Det är ju en smaksak, personligen tror jag att man ska hålla igång fysiskt så länge man kan och tycker att det är kul, om det är bättre att på äldre dagar sitta still framför en dator än att gå ut i skogen, bruka jorden, fälla träd, jaga och fiska råder det säkert delade meningar om både bland pensionärer och läkare.

Sen får man väl inte riktigt samma kontakt med omgivningen om man sitter framför en dator och jobbar som om man är utomhus och jobbar, äter och umgås tillsammans med dom människor som bor i Thai byn eller som på landet här i Sverige.

Men var och en känner ju sin kropp bäst och bör ju ägna sig åt det man gillar och trivs med. Själv närmar jag mig ju 66 år och har inga planer alls på att sätta mig till ro, fortsätter som fotbollstränare i år också, just nu har jag tre dagar i rad hjälpt en kompis att snickra, jag ska fortsätta hjäpa honom nästa helg också, nästa projekt här hemma är att ersätta ett trägolv i ladugården med ett golv i betong, det gör jag och pojken.

Mvh isan lover
Smaksak?

Jag tycker man läser från vissa debattörer att det är stört omöjligt att höja pensionsåldern, för det inte går.att arbeta längre upp i åldrarna än 65. Trots att vi lever 20 år längre idag jmf med när pensionsåldern men 65 är infördes.....

Hej

Mvh isan lover
Är det inte bättre att lägga av med fysiskt arbete innan man inte kan hålla på med det längre, man vill väl inte slita ut sig helt för att sen kanske bli sittande och inte kunna göra något med krämpor och förslitningar som man kan få på ålderns höst.

Jag simmar eller promenerar nästan varje dag men inte fan är det kul, dock nyttigt men inte så fysiskt ansträngade.

Liknande trådar

B
Svar
24
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar