Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Trådstartare Trådstartare Caveman™
  • Start datum Start datum

Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Jag är yngre än min kärlek

Röster: 2 6.1%
  • +40år

Röster: 0 0.0%
  • 31-40år

Röster: 0 0.0%
  • 21-30år

Röster: 9 27.3%
  • 11-20år

Röster: 10 30.3%
  • 1-10år

Röster: 9 27.3%
  • Vi är lika gamla

Röster: 3 9.1%

• Totala väljare
    33

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Berralund " sa:
Ursäkten godtagen och jag kan hålla med dig. Men ibland är kärleken blind och det bara blir så.
Kan kärleken även göra en mogen man så pass blind att han inte ser det folk i omgivningen ser? Han kanske tror att den mycket yngre flickan älskar honom fast den det inte alls är så i verkligheten.

"Caveman™ " sa:
Kan kärleken även göra en mogen man så pass blind att han inte ser det folk i omgivningen ser? Han kanske tror att den mycket yngre flickan älskar honom fast den det inte alls är så i verkligheten.

Nja, nu kan man nog inte leva närmare fyra år tillsammans om det inte finns kärlek med i spelet. Inte från någon sida, det är jag ganska övertygad om.

"Berralund " sa:
Nja, nu kan man nog inte leva närmare fyra år tillsammans om det inte finns kärlek med i spelet. Inte från någon sida, det är jag ganska övertygad om.

Vad var din dröm för 4 år sedan?
att flytta till thailand som pensionär,
hur blir det nu, när barnet slutar skolan är du närmare 80.

"Caveman™ " sa:
Undrar hur siffrorna skulle se ut om man gjorde en liknande omröstning i ett "svenskt forum"?
Är det kanske så att Thaidamer/flicktöser giller mycket äldre karlar?
Och om det är så, varför?
Satt och räknade på det här runt mig och hitta direkt 10 helsvenska par från 12 till 22 års skillnad är det kanske bara en myt att thai gillar äldre män mer än svennar ? Umgås en hel del med två av paren men vart förvånad när jag börja räkna att det fanns så många.

Ni skriver att Thai gillar äldre män.
Ni har inte funderat på om det kan vara så att det är tillgång och efterfrågan på faranger som göra att dem måste nöja sig med äldre män?

"Caveman™ " sa:
Om än lite slappare i skinnet och taskigare flås med åren ;-)
Snarare mer spänd i skinnet, det runt kaggen i alla fall. Flåset är det inte fel på och tur är väl det då man med åren lärt sig att hålla på längre än "fyra sekunder" :)

"Sir One " sa:
Släck lampan, dra ner gardinerna när det ska bära till. I mörkret är vi alla lika blinda :)

Kanske är därför dom gillar äldre män, ni släcker lampan och tar fram den vita käppen ;)

19 år skiljer mig och min fru (nästan 20).

Hon var 24 och jag 44 när vi träffades. inte hon eller jag föll direkt,men jag kände en attraktion och hon en trygghet (hon ville träffa en farang för att komma ifrån fattigheten).

Hon kom till Sverige några månader efter vi träffades och stannade i sex månader. Hon föll för tryggheten jag blev kär. Vi gifte oss.

Jag kände det under första året att det inte var 100 från hennes sida. Vi har pratat om det flera gånger sedan dess och nu kan hon erkänna att det var så. Även ni vi fick vårt första barn var hon inte säker, men sen växte det fram. Hon såg att jag hade ett bra hjärta, hon såg att jag tog hand om sonen och familjen bra och kärleken hos henne växte fram. Nu är jag säker på att det är till 100%.

Jag frågade i helgen efter all diskussion som varit här på forumet vad hon älskar hos mig, det kom direkt att för att jag har ett bra hjärta och kan ta hand om oss alla.

Hon sa att hon tycker det inte är konstigt att träffa en äldre farang, dels så är det mer accepterat i Thailand dels är vi bleka och vackra i deras ögon. Hon skulle aldrig kunna vara tillsammans med en thai som var lika gammal som mig.

Jag vet inte om hon är unik eller alla Thai känner likadant, men hon kunde räkna upp sina kompisar här i Sverige som är tillsammans med äldre, ingen av dessa har blivit blixtkär utan handlat om trygghet, att de skilt sig i Sverige och behövt en ny, eller bara tillfälligheter men de flesta växt ihop och älskar varandra nu.

Min fru är lång för att vara thai, vilket betydde en del för mig för att jag skulle bli intresserad av henne ... hon är 174 vilket är ovanligt i Thailand. Hon säger hon trivs bättre i Sverige pga sin längd.

"Janne " sa:
Jag frågade i helgen efter all diskussion som varit här på forumet vad hon älskar hos mig, det kom direkt att för att jag har ett bra hjärta och kan ta hand om oss alla.

Jag menar inget illa nu Janne men som du formulerar det så tolkar inte jag detta som den sorts kärlek som infinner sig mellan 2 människor som är fysiskt attraherade av varandra. Vad jag vill få fram är att det finns olika sorters kärlek och den som normalt uppstår när man från allra första början blir blixtkära och vrålkåta på varandra är nåt helt annat. Den hittar ni inte med en 20 år yngre kvinna.
Jag säger inte att det är fel på att ha ett förhållande med en yngre kvinna, inte alls, men jag tror att tryggheten väger mycket tyngre där än i ett förhållande där "kathet" skapar känslorna. Sen måste man givetvis även attraheras mentalt av varandra för att uppnå det yttersta av kärlek.
Den finns många delar i kärlek och jag vågar påstå att många här bara får ett par av dem delarna medans andra får betydligt fler.
Och beroende på vilka delar man får så kan det avgöra hur man blir behandlad på sikt...

Hmm säger jag till alla som ner värderar stor ålders skillnad jag vet att det finns även en hel del svenska par med stor ålders skillnad ex min pappas moster gifte sig med en 24 år äldre svensk man när hon var 20år dom levde till samans tills han dog 80år och vad jag såg och hört om dom så älskade dom varandra väldig mycket! Så är det avensjuka som gör att ni tycker det är fel eller vad är det i eran samhälls syn som gör att det är fel? Jag tycker själ att den svenska frihets synen som fanns förr har försvunnit till en mer ike tolerant syn idagens Sverige.

Tänk Fa jag tycker precis tvärtom. Jag tror inte ett förhållande som du skriver leder till något långvarit... Kul att höra din åsikt. Du hade haft 10 förhållande med Thai och inget har hållt. Jag har haft ett och det blir bättre och bättre ... Men du har ju större erfarenhet då ...

Min fru är 18 år yngre än mej.
Vi träffades hos hennes kusin i Sverige enkelt och bra.

Linetrivo.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp