19 år skiljer mig och min fru (nästan 20).
Hon var 24 och jag 44 när vi träffades. inte hon eller jag föll direkt,men jag kände en attraktion och hon en trygghet (hon ville träffa en farang för att komma ifrån fattigheten).
Hon kom till Sverige några månader efter vi träffades och stannade i sex månader. Hon föll för tryggheten jag blev kär. Vi gifte oss.
Jag kände det under första året att det inte var 100 från hennes sida. Vi har pratat om det flera gånger sedan dess och nu kan hon erkänna att det var så. Även ni vi fick vårt första barn var hon inte säker, men sen växte det fram. Hon såg att jag hade ett bra hjärta, hon såg att jag tog hand om sonen och familjen bra och kärleken hos henne växte fram. Nu är jag säker på att det är till 100%.
Jag frågade i helgen efter all diskussion som varit här på forumet vad hon älskar hos mig, det kom direkt att för att jag har ett bra hjärta och kan ta hand om oss alla.
Hon sa att hon tycker det inte är konstigt att träffa en äldre farang, dels så är det mer accepterat i Thailand dels är vi bleka och vackra i deras ögon. Hon skulle aldrig kunna vara tillsammans med en thai som var lika gammal som mig.
Jag vet inte om hon är unik eller alla Thai känner likadant, men hon kunde räkna upp sina kompisar här i Sverige som är tillsammans med äldre, ingen av dessa har blivit blixtkär utan handlat om trygghet, att de skilt sig i Sverige och behövt en ny, eller bara tillfälligheter men de flesta växt ihop och älskar varandra nu.
Min fru är lång för att vara thai, vilket betydde en del för mig för att jag skulle bli intresserad av henne ... hon är 174 vilket är ovanligt i Thailand. Hon säger hon trivs bättre i Sverige pga sin längd.