Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Trådstartare Trådstartare Caveman™
  • Start datum Start datum

Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Jag är yngre än min kärlek

Röster: 2 6.1%
  • +40år

Röster: 0 0.0%
  • 31-40år

Röster: 0 0.0%
  • 21-30år

Röster: 9 27.3%
  • 11-20år

Röster: 10 30.3%
  • 1-10år

Röster: 9 27.3%
  • Vi är lika gamla

Röster: 3 9.1%

• Totala väljare
    33

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"mackes " sa:
Nu lägger du ord i munnen på mig, så sa jag inte och så tycker jag inte.
Men du verkar vara klart åldersfixerad och det är ju så de komersiella krafterna vill ha oss.

Jo det var med flit mackes eftersom det är lite kotym på det här forumet och du la upp den som en straffspark..
Men om du tycker att kärlek med en 25 år yngre kvinna är det finaste som finns så har du inte varit med om mycket.

Citat FA
"jag har en dotter på dryga 20 så funkar det inte för mig att ha en fru i samma ålder. I mina ögon är det äckligt."

"mackes " sa:
Det är just det jag tycker är synd, att du känner äckel inför en av de finaste känslor som finns. Jag tror inte att jag idag skulle kunna bli förälskad i en 20-åring eftersom hon inte skulle ha så mycket att tillföra i mitt liv. Men om jag var singel och det skulle hända så hade jag nog bejakat den känslan så länge den nu varade utan att bry mig om vad andra tyckte.

Och allvarligt mackes så kan jag bara se att det här handlar om en 20 åring..

"Berralund " sa:
Nu börjar vi närma oss gränsen till personangrepp igen. Lugna och fina nu!!

I övrigt - Att känna äckel är väldigt starkt. Var och en har sina egna värderingar och allt är OK så länge det inte går in på olagligheter såsom pedofili etc. Jag hade nog också känt ett motstånd mot att ha en fru som är lika gammal eller yngre än min dotter - men jag har ingen dotter så några sådana betänkligheter har jag inte.

Just så är det berra, vi har alla olika infallsvinklar beroende på ålder, livs situation och läggning. Att det ska vara så svårt att acceptera att man kan ha olika åsikter utan att för den skull vara dummare än nån annan...
Lite dit jag vill komma.
Jag skriver om min egen syn hur jag känner mig om jag har en 20 årig fru, jag har inte påstått att nån annan här är äcklig gubbe men andra vill gärna vända det till att bli personligt.
Sen är det som sagt en stor skillnad på att som 65 ha en fru på 40 och att som 45 ha en fru på 20... När jag är 65 så kan jag säkert tänka mig att ha en gammal kärring på 40 ;)

När jag e så gammal ska min Miia noi inte vara äldre än 20

Vet ej hur man skall tolka alt som skrivs.

Men upplysnings vis kan jag säga att min dotter är 8 år äldre än min nuvarande.

Har Legolas glömt bort att tala om hur stor åldersskillnaden i hans förhållande är eller har jag missat det? Det tillhör väl god ton att tala om sin egen situation innan man börjar kasta skit på andra.........

ps. @ Glimten, jag skall ha 2st! då ser det bättre ut på pappret(20+20=40) :-)

"ledarn " sa:
Jag har en fråga som jag hoppas det svaras på....

Ni som har väldigt mycket yngre fruar...

Har ni någon dotter kanske ??

Vad skulle ni tycka när hon kommer hem 18 år gammal och presenterar sin nya "pojkvän" Bosse som är 42 år gammal...??

Jag skulle nog leta rätt på hagelsprutan och skjuta gubbj@veln i huvet.. :nod: :nod:
(Men det är väl där falang och Thai skiljer sig åt) ??
Nä nu får du sluta, nu år du ute ock cyklar, samma cykel som gegglo.

När jag var hemma sist träffa jag på polischefens (han som har hand om vårat husbygge) Mia noi när jag var ute. Frågade henne varför hon sprang runt med en sån gammal gubbe varför hon inte gifte sig med en i sin egen ålder.
Hennes svar var att hon älskar honom vill inte ha någon Thaikille i sin egen ålder. Han är runt 55 hon 25.

"ledarn " sa:
Jag har en fråga som jag hoppas det svaras på....

Ni som har väldigt mycket yngre fruar...

Har ni någon dotter kanske ??

Vad skulle ni tycka när hon kommer hem 18 år gammal och presenterar sin nya "pojkvän" Bosse som är 42 år gammal...??

Jag skulle nog leta rätt på hagelsprutan och skjuta gubbj@veln i huvet.. :nod: :nod:
(Men det är väl där falang och Thai skiljer sig åt) ??
. Eller. En som är 69 år.

"legolas " sa:
Du förtjänar inte att få reda på det. Vill helst inte ha med dig att göra. God ton är nog inte allas starka sida, så koncentrera dig på någon annan istället nu. Du har ju ditt egna forum att ta hand om, så flaxa vidare ifrån mig är du snäll!! :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

legolas...
ps. men om du nu måste veta så skiljer det runt 37 år.
Lego jag år lessen men god TON är väl inte DIN starkaste sida.

"Jonas " sa:
Jag behöver inte försöka jag har inte kommit upp till gubbåldern 50 än :D
Är fortfarande ung och viril.
Tuppkyckling, du har ingen aning om vilka färder till de högre sfärerna som väntar dig i ditt umgänge med det motsatta könet :) En sak kan jag lova dig, det blir bara värre med åren.

"Jonas " sa:
När jag var hemma sist träffa jag på polischefens (han som har hand om vårat husbygge) Mia noi när jag var ute. Frågade henne varför hon sprang runt med en sån gammal gubbe varför hon inte gifte sig med en i sin egen ålder.
Hennes svar var att hon älskar honom vill inte ha någon Thaikille i sin egen ålder. Han är runt 55 hon 25.

Haha, ja och självklart säger alla Thaitjejer sanningen ;D

Sanningen är väl att hon inte vill ha Thaikille för att dem är fattiga och det som då står till buds är en gammal farang för yngre faranger växer inte på träd..

"FA " sa:
Haha, ja och självklart säger alla Thaitjejer sanningen ;D

Sanningen är väl att hon inte vill ha Thaikille för att dem är fattiga och det som då står till buds är en gammal farang för yngre faranger växer inte på träd..

Nu är väl inte polischefen en farang, har inte sett så många faranger jobba som polischef i Thailand.

"legolas " sa:
Du förtjänar inte att få reda på det. Vill helst inte ha med dig att göra. God ton är nog inte allas starka sida, så koncentrera dig på någon annan istället nu. Du har ju ditt egna forum att ta hand om, så flaxa vidare ifrån mig är du snäll!! :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

legolas...
ps. men om du nu måste veta så skiljer det runt 37 år.

God ton..
Du menar när man kallar folk helkorkade för att dem har pengar eller när man påstår att nån kallar andra för äckelgubbe trots att dem bara skrivit om sin egen känsla.
Du är nog No1 här när det gäller dålig ton och personliga påhopp.
Du formligen älskar att vrida till ett inlägg så att du kan hoppa på nån.

"legolas " sa:
Tack skall du ha FA, tycker det är kanon när man har med folk att göra som är som ettermyror (oppsan - påhopp eller?) som aldrig kan sluta att tjöta.... Jag misstänker, dock utan att veta, att du förmodligen är en ganska kort kille,

kan du inte gå och leka med någon annan nu är du snäll, är trött på att ha dig som kompis mer nu... ;D ;D

legolas

Ettermyra.. Ger man sig in i leken får man leken tåla Lego och vi har aldrig varit kompisar.. Tror inte att du har så många...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp