HUSDJUR i Thailand och i Sverige

Eftersom jag har staket / mur runt hela tomten får de springa fritt här, men utanfor tomten
har jag dem alltid kopplade, utom när de simmar i floden.

Tänk vilken ombytlig värld vi lever i ändå. Tidigare var frugan helt på det klara med att vår katt Singha skulle lämnas tillbaka, men saknaden efter honom blev för svår. Så igår hämtade vi hem honom igen, och nu lämnas han enbart bort när vi skall resa bort.

Han är för go den lille busen, gott att höra motorn spinna igen. :thumbsup: :thumbsup:

"Berralund " sa:
Tänk vilken ombytlig värld vi lever i ändå. Tidigare var frugan helt på det klara med att vår katt Singha skulle lämnas tillbaka, men saknaden efter honom blev för svår. Så igår hämtade vi hem honom igen, och nu lämnas han enbart bort när vi skall resa bort.

Han är för go den lille busen, gott att höra motorn spinna igen. :thumbsup: :thumbsup:
Skönt att höra Berra, skvättandet löser sej nog, annars så tala med en vet.

Strö vitpeppar i fätöljen (mald)!

En lägenhet i "vår" radhuslänga i Thailand ägs av en Bangkokdam. Hon kommer ner ca en gång om året, några dagar. Då städar hon och tvättar kläder (!) och så kokar hon hinkvis med ris som hon blandar med något och ställer ut detta till områdets hundar.

Vi bjuder också gänget på eventuella matrester. Men potatis ratar dom! En gammal tik äter först.

För många år sedan passade vi en dotters collie när de var utomlands ett halvår. när de kom hem igen ville de ha tillbaka den! Det blev så tyst o tomt så vi började planera för ett hundliv. B ville ha en liten hund och jag en stor. Jag såg en annons om afganvalpar och B som inte hade koll på hur stora de blir , gick med på att åka o titta på kullen. Tja, ni fattar! Vi kom hem med en bedårande valp. Han döptes till Simson och vi fick behålla honom i 14 år. Han var underbar. Folk säger att den rasen är dumma för det går inte att dressera dom. Men vem är mest dum: den som gör som han blir tillsagd eller den som kan tänka själv?
Vi fick hägna in vår 5000 kvm stora trädgård för han gillade att springa i kapp med bilar och cyklister.
Vi saknar honom jättemycket fortfarande efter många år.

"Berralund " sa:

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Ja ibland strular tapatalk en del

ImageUploadedByTapatalk1343964870.259435.jpg

ImageUploadedByTapatalk1343964962.840371.jpg

ImageUploadedByTapatalk1343965282.891704.jpg

"Berralund " sa:

det är bra att ni tog till baka Shinga ,hoppas allt går bra ! vi blev adopterade av en hon kattunge ca6 mån ( 2008) ,hon bara komm till oss en kväll och vägrade gå , men tyvärr blev hon påkörd i april i år, och det var inte lätt ,hon tog jo hand om Tong när vi var i Sverige på sommrana ( 18 år) men nu har vi fått en jätte fin kattunge 8v Snövit heter hon, :) :)

höst 2011 sverige och Thailand 035.jpg

Snövit sept 2012 041.jpg

Jag har haft katt i många år, men fungerar inte lika enkelt längre när man gillar att resa och ingen släkt nära. hund gillar jag men fungerar inte så bra när man bit i tätort och jobbar hela dagarna och av samma själ som katter.

Min barn vill ju ha husdjur, som alla barn, men jag får försöka förklara att det är svårt. På sommaren är vi ju bot i stort sett varje helg ...

Jag har haft katt i många år, men fungerar inte lika enkelt längre när man gillar att resa och ingen släkt nära. hund gillar jag men fungerar inte så bra när man bit i tätort och jobbar hela dagarna och av samma själ som katter.

Min barn vill ju ha husdjur, som alla barn, men jag får försöka förklara att det är svårt. På sommaren är vi ju bot i stort sett varje helg ...
Förståndigt resonemang Janne. Har man djur så måste man ta hand om dom på bästa sätt, då mår både djuren och människan bäst.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp