Hej
Det är möjligt att du känner en hel del av dessa, för egen del är det dock fortfarande väldigt få falanger jag känner till som just via omsättning på företag verksamma i Thailand blir berättigade att äga hus och mark, jag känner falanger som bor i hus värda 10-25 miljoner men dessa är oftast inköpta med pengar intjänade i utlandet och inte i Thailand.
Men du har ju helt rätt i att min erfarenhet i ämnet mest har med Isaan att göra, där finns det också dom som driver företag och tjänar bra, men jag är ändå inte alls säker på att dom egentligen har laglig äganderätt till det hus och den mark dom kallar sin egen.
Det är ju lättare att bli laglig ägare till en condo än att äga mark som utlänning, genom åren har man ju stött på många fall där olika problem har uppstått när falanger via olika arrangemang sätter sig själva som ägare till hus och mark, men du har ju även rätt i att det är nya tider nu och att inte allt är som förr, men själv skulle jag inte rekommendera någon falang att själv köpa mark och bygga hus o.s.v, det brukar bli betydligt enklare att låta frugan stå för detta.
Mvh isan lover