Hva er "Extension Of Stay"?

 
Det går faktisk ann å oppføre seg som et normalt menneske på forumet selv om man er Moderator. Og dersom du på noe som helst måte kan motbevise mine linker fra offentlige myndigheter i Thailand så kom med disse bevisene. Og skal du være like "fanatisk" og uhoflig som enkelte andre på forumet så vennligst finn en annen tråd å være det i. For det er allerede nok av dem i denne tråden her.
Kände du dig träffad? För jag har faktiskt inte citerat dig så ditt inlägg jag nu citerade ser jag som ett påhopp. Och jag varnar dig, händer det igen åker du ut på några veckor.
 
Du får visa on arrival 30 dagar.

BTT
Nej det heter finns inget visa on arrival.
Du får ett visa excemption.
Du är får ett visum undantag (befrielse)

30-day Visa Exemption Scheme
Passport holders of the countries eligible for Tourist Visa Exemption Scheme are not required to obtain a visa when entering Thailand for tourism purposes and will be permitted to stay in Thailand for a period not exceeding 30 days on each visit (please click on the list for more details).
 
Nej det heter finns inget visa on arrival.
Du får ett visa excemption.
Du är får ett visum undantag (befrielse)

30-day Visa Exemption Scheme
Passport holders of the countries eligible for Tourist Visa Exemption Scheme are not required to obtain a visa when entering Thailand for tourism purposes and will be permitted to stay in Thailand for a period not exceeding 30 days on each visit (please click on the list for more details).

VOA finns, men vi behöver inte det
 
Kände du dig träffad? För jag har faktiskt inte citerat dig så ditt inlägg jag nu citerade ser jag som ett påhopp. Och jag varnar dig, händer det igen åker du ut på några veckor.
Det finnes ingenting som interesserer meg på forumet lengre så det kan du spare deg for. For jeg melder meg ut. Kunnskapsløse idioter kan sitte og snakke shit sammen for jeg gidder ikke å høre på sånt lengre.
 
Vad jag vet kan man inte komma in i Thailand utan turistvisum om man inte smyger in genom djungeln eller nåt.

Nu menar jag som enbart turist.

BTT
Visa exemption dvs undantagen från Visum , då har du 30 dagar , alternativt Visa on arrival även där tror jag mig minnas 30 dagar. Båda dessa kan revideras till lämpligt Visum hos Immigrationen för att sedan när dagarna du fick vid ansökan löper ut ansöka om förlängning av vistelsen, detta kallas då Extension of stay, och är just en förlängning av din vistelse, EJ en förlängning av Visumet, det har du förbrukat vid inresan
 
Nej det heter finns inget visa on arrival.
Du får ett visa excemption.
Du är får ett visum undantag (befrielse)

30-day Visa Exemption Scheme
Passport holders of the countries eligible for Tourist Visa Exemption Scheme are not required to obtain a visa when entering Thailand for tourism purposes and will be permitted to stay in Thailand for a period not exceeding 30 days on each visit (please click on the list for more details).
Vissa länder har faktiskt kvar Visa on arrival, dock inte Sverige. Vi har som du säger Visa Exemption , "Undantag från Visum" och ger då 30 dagar vis inresa om officeren är på gott humör :)
 

651d5042e49e2eea63ea94c09e119716_w200.gif
 
 

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
653
Raderad medlem 8711
R
R
  • Låst
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp