Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har tagit taxi några gånger från Walking street ungefär - 300bath till jomtien men då reser man bekvämt, taxibilarna har blivit moderna - är helnöjd, min gräns går vid 500bath på min semester, vill helst slippa bath-taxin p gr a trängseln.

300b på natten till jomtien kan vara ok men 200b till min condo är inte ok.
200b till Pratumnak där jag skall hyra huset är rimligt för kan inte gå den biten nattetid. Så får man ett rimligt pris men dom ockerpriserna dom börjat med här inom Pattaya är ju löjliga. Pratumnak har ju mycket condominium och moppe taxi finns och skall man inte ta sig någon öl kan man köra själv.
Skall jag från Pattaya till Jomtien blir det alltid bath taxi där är det rimligt pris 10 baht.

Tackar hoppas på det, pratade med polare som har bott här många år nu och han sa att det är ett riktigt bra område han är annars väldigt negativ till allt utanför centrala Pattaya, han tyckte jag fick ett bra pris på hus där och 6 månaders kontrakt, enda han sa var att går jag ner på stranden gå åt höger från trappan sett om du inte är lagd åt samkönat förhållande. Vänstra sidan är som högra delen av jomtien beach gay område.
Sen gav han mig tips välj ut en moppe taxi station, snacka lite med dom, hälsa när du går förbi etc. Var anmänt vänlig kommer du få chaufförer som ger dig bra pris på taxi och dom hämtar upp dig och tar dig hem tryggt om du är onyckter i Pattaya.
Märkte ju något av det när jag tog taxi till 2 lejon i Lördags utanför condon, vi känner igen han, han pratar thai han är ok, halva priset ropa han till chauffören som skulle köra, inte som snyltarn som ville ha 80 baht när ja skulle hem.

"Jonas " sa:
300b på natten till jomtien kan vara ok men 200b till min condo är inte ok.
200b till Pratumnak där jag skall hyra huset är rimligt för kan inte gå den biten nattetid. Så får man ett rimligt pris men dom ockerpriserna dom börjat med här inom Pattaya är ju löjliga. Pratumnak har ju mycket condominium och moppe taxi finns och skall man inte ta sig någon öl kan man köra själv.
Skall jag från Pattaya till Jomtien blir det alltid bath taxi där är det rimligt pris 10 baht.
Jonas, varför kan du inte gå nattetid?

Brukar oxå ta 10 baths taxin, men ibland exempelvis efter bio med damen kan det bli vanlig taxi, de håller hög klass, skönt att slippa trängas i bath-taxin...De borde kommunalisera resandet och sätta in riktiga bussar, - dessa bath-taxibilar är inte roliga när det är mycket turister...

"Boldor " sa:
Jonas, varför kan du inte gå nattetid?
Mellan Pattaya och Pratumnak är mycket skog på bergskullen och mörka obyggda områden kan ju vara ok men du är oftast helt utlämnad om det skulle lura någon i skogarna, händer ju trots allt saker här nere. Är även en bit att vandra onycktert.
Men när du väl är inne i bebyggelsen är det välbyggt i Pratumnak, kanske löjligt men som ensam farang skall man kanske inte ringla hem ensam i obyggden runt Pattaya.

"Jonas " sa:
Mellan Pattaya och Pratumnak är mycket skog på bergskullen och mörka obyggda områden kan ju vara ok men du är oftast helt utlämnad om det skulle lura någon i skogarna, händer ju trots allt saker här nere. Är även en bit att vandra onycktert.
Men när du väl är inne i bebyggelsen är det välbyggt i Pratumnak, kanske löjligt men som ensam farang skall man kanske inte ringla hem ensam i obyggden runt Pattaya.
Ok Jonas då förstår jag dej, har själv aldrig varit i dom trakterna så därför undrar jag, dom Thai jag umgås med vill inte åka dit med mej, hör ju bara ett o annat ifrån dom som kommer hem därifrån samt pattaya för att villa upp sej.

Själv tycker jag om Pattaya det finns så mycket mer än dom gatorna folk pratar om och gjort staden känd pattaya är en storstad och du lär inte dig att känna den på ett par dagar. Jag har bott här sammanlagt 1 år nu med det jag bodde här nere för ett par år sen känner fortfarande bara 1/4 av stan och går vilse.

Fick bli en kebab till midda.

uploadfromtaptalk1389019924965.jpg

"Hans Svensson " sa:
Brukar oxå ta 10 baths taxin, men ibland exempelvis efter bio med damen kan det bli vanlig taxi, de håller hög klass, skönt att slippa trängas i bath-taxin...De borde kommunalisera resandet och sätta in riktiga bussar, - dessa bath-taxibilar är inte roliga när det är mycket turister...

Det är tre saker som är viktiga, 1)Läget...2)Läget...3)Läget....

Kan man inte ta sig till och från bostaden dygnet runt utan problem då ska man rata det objektet. Det är min synpunkt.

Så det blev inget Darkside.. ;)
Förstår dig precis och Pratumnak har ett bra läge.

"Jonas " sa:
Har blivit så dyrt med taxi här så man får gå, 80 baht skulle dom ha från soi beukaw till condon 5 min taxi resa, nä tack då kan jag gå, då gick priset ner till 60b och sen 40b men då var jag redan irriterad på de hutlösa priset så jag gick av princip, 2 1/2 år sen kosta det 20 baht. Från walkingstreet 200b för meter taxi, för det kommer jag nästan från Suwarnabhumi till Nana station.

16 kr....kostnaderna har ju stigit oerhört för dessa taxidrivers.M en visst...håller med...man reagerar på det högre priset..gjorde jag också i somras när jag var på "Pattis".

Bilder från huset, moppetaxi till The Avenue i Pattaya tog ca. 8 min, taxin ligger 50m från huset på vägen ner till stranden låg restauranger längs med vägen.

uploadfromtaptalk1389093285214.jpg

uploadfromtaptalk1389093374193.jpg

uploadfromtaptalk1389093518134.jpg

schysst hus, det var bra planerat ser det ut som. är det sovrum en våning upp eller?

1 vardagsrum och kök 1sta våningen, 1 sovrum och vardagsrum 2dra våningen, 2 rum 3dje våningen 1 får bli gästrum för farsan och det andra tänkte jag kunde ha som datorrum. 25000b i månaden, 6 månaders kontrakt sen får man se, det skall byggas ett 23 vånings condo jämter huset så för tillfället sa mäklarn att han rekomenderar folk att avakta om man funderar på att köpa hus i denna längan.
så blir väl oväsen då så då kanske man flyttar igen och en del av utsikten kommer bli ett höghus då.

Tar mig ett glas vin på balkongen och slappnar av efter flytten. Hade samlat på mig lite grann blev en fullastad pickup 700b fick jag betala för flyttlasset. Lite dyrt kanske men som vanligt bra service från det taxi och bookingservice bolaget jag använder mig av.

uploadfromtaptalk1389097543501.jpg

Ser nice ut men vad är eg skillnaden mot lägenheten mer än att det är tystare?
Trodde du ville ha ett hus med egen trädgård, pool och uteplats.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar