Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det stämmer under andra halvan av juni och bygget och regnet drev fram dessa trevliga varelser, - räknade till minst 20 st. riktiga bamsingar....Det ska bli kul att se hur det blivit nu när bygget är klart, kommer på semester i januari...

Bild 1 längs promenadstråket Jomtien beach bild 2 promenadstråket Pattaya beach.

uploadfromtaptalk1387248628615.jpg

uploadfromtaptalk1387250297226.jpg

Dom höll på och satte upp lampor längs prommenadstråket i Pattaya när jag var ute och promenerade här, ca 50m av sista biten innan walkingstreet är inte klar.

Ser ni står till och med soptunnor längs beachroaden i Pattaya, kanske är Thailands renaste gågata för tillfället :)

Kul att se att det förändras åt rätt håll, hur ser det ut på själva stranden då?

Har så slött internet skall se om jag får laddat upp bild inatt snabbare när alla andra sover, även stranden känns uppfräshad innan låg det o flöt plast och skräp såg inget sånt i Pattaya nu bara i Jomtien känns som stränderna bytt plats för 2 år sen var Jomtien den finare stranden.

"Jonas " sa:
Bild 1 längs promenadstråket Jomtien beach bild 2 promenadstråket Pattaya beach.

Bra bilder, skönt att bygget är klart....Det ska bli ett nöje att promenera längs med strandpromenaden inne i Pattaya och det är alltid lika kul att se alla trevliga människor som rör sig utmed stranden....Undviker det litet med tanke på min tjej, men något besök blir det....Inte samma hets där som i Sverige....Här duger vi bara som skattebetalare...

"Hans Svensson " sa:
Bra bilder, skönt att bygget är klart....Det ska bli ett nöje att promenera längs med strandpromenaden inne i Pattaya och det är alltid lika kul att se alla trevliga människor som rör sig utmed stranden....Undviker det litet med tanke på min tjej, men något besök blir det....Inte samma hets där som i Sverige....Här duger vi bara som skattebetalare...
Och i Thailand som vandrande ATM maskiner.

Tycker nog att min frus krav är ganska måttliga och acceptabla idag, min son däremot tror att farsan är en ATM , inte kul att endast vara en som "alltid skall bidra" med stålar när han kommer ner hit ....

Här är det ombytta roller, jag som står för hotell kostnader och taxi resor om vi åker någonstans när farsan är här och kanske flygresan ner, men han får stå för öl och mat kostnaderna själv ;)
Men det gör inget han har gett mig så mycket under uppväxten.

Ja du och farsan kanske är jämngamla han och hans kärring kommer i Mars och stannar i 5 veckor. Han undrade om det fanns big bikes att hyra i Pattaya?

"Phonta " sa:
Ratt tankt Jonas ;) sag bara till ,jag ar gammal nog jag med , for att vara din farsa ;D

Känner du att du behöver en till att vara ATM för kan jag ställa upp ;) kan jag lägga undan så ja kan dra mig tillbaka någon gngn :D

2 veckor igen, hoppas det finns något hus till mig. Blir inte att stanna kontraktet ut på condon som jag sa innan iallafall, nu vill ja bo i hus ;) som sagt stanna i samma bostad i ett år verkar inte vara min grej, lyckades stanna i Lomsak i 2 år men det längsta jag stannat i samma bostad på jag vet inte hur länge.
Så vill hitta hus innan den 14 Januari så jag slipper en månadshyra till. Avmönstring skall kapten försöka få ordnat till den 3 Januari så då landar man den 4:de har man 10 dagar på sig att hitta ett hus. Hus, skiljsmässa, small bike och Kho Samet eller Bangkok, kanske är en plan.
Så inflyttnings och grillfest den 7:de Januari ;)

"Jonas " sa:
Ja du och farsan kanske är jämngamla han och hans kärring kommer i Mars och stannar i 5 veckor. Han undrade om det fanns big bikes att hyra i Pattaya?

Det finns Big Bikes och jag kan hjälpa honom att hyra av en bra kille på Teprsit road , försäkrat tillex, vilket tyvärr inte är självskrivet , kan han köra blir min fråga ,och vad menar han med Big Bike , jag menar från 400cc och upp till 1600 , större blir svårt att hyra om han inte hyr min , men den hyr jag aldrig ut

Är åter i Pattis den 12 eller 13e januari, åker upp till Isaan nu nästa vecka den 28 e --

Hjälper gärna din Far med att hyra en passande hoj till ett vettigt pris ...

Tror han kan köra iallafall han har mc och har haft innan med, var han är ute efter vet jag inte. Frågan är väl trafiken där nere.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar