Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Ser bra ut enda negativa jag ser på poolbilderna är plaststolarna avskyr dessa plastmöbler. Låg det nere vid strandgatan? Har du någon bild på själva husen?

Hej...Över första bilden finns en beskrivning var fastigheten ligger, - Family Mart till vänster, - till höger "Jomtien Beach Condiminium" - office, sale and rent....

Hittade ingen bild på fastigheten i kameran men en bild på utsikten från S2 där jag hyrde en lägenhet för några år sedan, fantastisk havsutsikt men små balkonger...betalade 8000bath i hyra för en månad, idag ligger det på c.a 10,000bath...Brukade sitta och läsa en god bok på balkongen det räcker den till för...

IMGP3820.jpg

Jo, hittade en bild....kvinnan på bilden är en god vän, jobbar på restaurangen vid S2....Du ser en del av fastighetskomplexet i bakgrunden...

IMGP4296.jpg

Jag har kollat på en del bilder där och tycker inte balkongerna ser så små ut som du säger, men kanske är mindre än dom ser ut.
Sen ser det fint ut med polerna runt ögruppen i mitten. Ser ut att få plats med en stol och ett Whiskey-bord på balkongen, där jag kan njuta av en bok och en rökig whiskey innan läggdags.
Men men bättre att kolla på plats, bilderna försöker dom ju alltid försköna visar ju från den bästa sidan, annars blir det svårt att få gäster.

Hej...-jag har tagit semester på jomtien i c:a 20 års tid...-av nyfikenhet tog jag mig till Park Lane flera gånger då de annonserade om att de sålde lägenheter där för 1,2miljoner bath...Det stämde inte heller, de för 1,2 var naturligtvis slut, billigaste låg då på 1,6...
På bilderna ser det ut som om det finns en balkong, det är en synvilla...När man öppnar skjutdörrarna har man en "balkong" på kanske 10-15 cm....
Balkongen du ser på Jomtien Beach Condom. är liten men kan ändå kallas "balkong" - den går att sitta på, tom två kan få plats om man klämmer ihop sig...
Vill du ha en riktig balkong eller terass så får du hyra på exempelvis Jomtien Complex, men då är hyran en bit över 20,000bath (högsäsong). J.C. är en väldigt bra fastighet. :)
Man brukar säga att tre saker är viktiga när man väljer var man ska bo....1)Läget...2)Läget...3)läget...

Mvh Hans Svensson

Kikade på en kalasfin lägenhet på Pratumnak med bamse balkong och fin havsutsikt. Stor grill på balkongen.
En stor 2:a på ca 70 m2 mycket fint möblerad med mjuk å go säng, underbar vit skinnsoffa, stor platt tv både i v-rum och sovrum, hemmabiopaket, fint kök, ja lgh va kanon och det enda jag saknade var tvättmaskin. Jag undrar om inte denna fortfarande är ledig, jag har förmodligen numret till ägaren i mobilen, en trevlig britt i 35 årsåldern. Långtids hyra 18.000, mycket bra pris kan jag säga jämfört med allt annat jag kikat på där.
Poolen till huset var fräsch och helt ok men inget jättestort poolområde.

Pratumnak är iofs inte Jomtien men som jag ser det mycket bättre.

"bson " sa:
Kikade på en kalasfin lägenhet på Pratumnak med bamse balkong och fin havsutsikt. Stor grill på balkongen.
En stor 2:a på ca 70 m2 mycket fint möblerad med mjuk å go säng, underbar vit skinnsoffa, stor platt tv både i v-rum och sovrum, hemmabiopaket, fint kök, ja lgh va kanon och det enda jag saknade var tvättmaskin. Jag undrar om inte denna fortfarande är ledig, jag har förmodligen numret till ägaren i mobilen, en trevlig britt i 35 årsåldern. Långtids hyra 18.000, mycket bra pris kan jag säga jämfört med allt annat jag kikat på där.
Poolen till huset var fräsch och helt ok men inget jättestort poolområde.

Pratumnak är iofs inte Jomtien men som jag ser det mycket bättre.
Pratumnak ligger avigt till det går inga bath taxi dit, om du är inne i stan och skall till Pratumnak måste du beställa privat taxi dit.
Jag skulle tro att det är svårt att hyra ut där, jag vet de som haft lägenhet där har det varit mycket svårt att sälja, som velat därifrån.
Sedan finns det ingen service där som kan jämföras med Jomtien.

"Rong " sa:
Pratumnak ligger avigt till det går inga bath taxi dit, om du är inne i stan och skall till Pratumnak måste du beställa privat taxi dit.
Jag skulle tro att det är svårt att hyra ut där, jag vet de som haft lägenhet där har det varit mycket svårt att sälja, som velat därifrån.
Sedan finns det ingen service där som kan jämföras med Jomtien.
Visst är det så men läget är helt suveränt, hyr man en lgh på lång tid köper man givetvis en moppe och då ät baht taxi inget problem. Det var bara ett tips till Jonas som jag fått för mig gillar att festa lite ibland.

Nä Pratumnak blir lite off och köp av moppe blir det inte där nere är ju bara tänkt som bostad att dra ner till över helger etc. Tar ju bilen ner.
Sen kör jag inte moppe med alkohol i blodet så kommer ingenstans med den om jag vill ut på puben, får räcka med cyckel där nere :police: , Men vill hyra på långtidskontrakt så jag kan åka ner när jag är trött på risfälten + ha sina saker i lgnhtn inte behöva packa och bo på olika hotell.

Får bli på gångavåstånd till taxiroute, hade jag tänkt bosätta mig där nere därimot med fru och barn då hade det blivit Pratumnak eller Naklua tror jag, får bara hitta en fru som vill bo där nere för den jag har nu vill inte :afro:
Här är bilder på condon jag bodde i innan jag hamnade uppe i risfälten saknar den liiiite grann ibland ::) ;D

Vårt sovrum.jpg

Området.jpg

Balkongen Lgnht.jpg

Vardagsrummet.jpg

Den jag hyrde var 2 sovrum. Men här är en prislista från områdets uthyrningskontor. Jag hyrde ifrån privatperson så lite annan möblering än deras. Grannen hyrde ut sin för 30 000 baht om jag inte mins fel och den var med 2 sovrum så var billigare hyra än området.

Room Typs 2 Months 3-5 Months 6 Months 1 Year
small Studio (32sqm) 22,000 19,000 17,000 16,000
Large Studio(41sqm) 25,000 23,500 20,000 19,000
Small 1 Bedroom(46sqm) 32,000 29,000 26,000 24,000
Large 1 Bedroom(58sqm) 36,000 32,000 28,000 26,000
Small 2 Bedroom (70sqm) 50,000 45,000 40,000 36,000
Large 2 Bedroom(100sqm+) 55,000 50,000 45,000 40,000

Du får nog svårt att förklara för frun vad du gör i Pattaya men du kanske tänkte ta med dig henne ? ;)

"Hans Svensson " sa:
Du får nog svårt att förklara för frun vad du gör i Pattaya men du kanske tänkte ta med dig henne ? ;)

Förhoppningsvis hade jag väl tänkt få med både henne och barnen dit ibland, men inte alltid (Då blir det som sist 1000 samtal om dagen hwo is the lady bla bla bla. hade på TV:n på hotellrummet I hear lady, hwo is she can i talk to her, you not love me anymore?)
Därför jag vill ha i Jomtien passar sig bättre för barnen.
Sen så vill farsan och hans tant ha något att komma ner till under vintern så då kan dom ha den.
För dom tyckte det var så tråkigt uppe bland risfälten så dit kommer dom inte för att stanna, han och kärringen gillar Pattaya bäst.
Och tanten vet att jag har barndomskompis som hon har träffat som bor i Pattaya sen 15 år tillbaks, som jag kanske åker ner och träffar någon gång, spela lite V75.
Men men "IT´S UP TO HER" vill hon åka med får hon det annars kan hon stanna hemma.
Får ju se hur det går först kanske är ungkarl om en månad you never know.

Nu börjar det låta som i min tråd "att skicka pengar"....Jag förstår problematiken, man kan inte både ha och äta kakan....
Jomtien Beach Condominium är ett väldigt bra alternativ, kanonlägen med två pooler....Säg att du tycker det är viktigt att barnen lär sig simma....Prismässigt kan du hyra i de första byggnaderna "long-time" för 7000bath. fastigheten är nymålad men ser inte så kul ut utvändigt...Man fårt nog jobba för att komma in där, titta på olika alternativ...
Fråga efter KIT på kontoret för "Jomtien Beach Condominim"....-Hon kan vara svår och säger alltid att det inte finns något att hyra - då får man stå på sig...Sedan finns det en massa uthyrare inne på området...Välj ett bra läge exempelvis det på bilden men fantastisk havsutsikt....Du kan fråga efter en amerikan som heter Jim (fråga Kit)vid S1-S2...han har fler högklassiga lägenheter på 33kvm med kök att hyra ut...Long-time gissningsvis runt 10,000bath (förhandlingsbart).
Ta med din kvinna, - ensam där då blir det långtråkigt...
Kör nu bara, skaffa ett boende på jomtien... :thumbsup:

Problemet är att frugan gillar inte Thailändarna där nere hon säger att dom är inte Thai längre bara otrevliga. Hon vantrivdes ju när vi bodde där nere, varje gång jag åkte på sjön åkte hon med till Bangkok och fortsatte upp till byn.

Var samma med hennes syster hon kom ner en månad och bodde hos oss och testade på att jobba i shopping mall Central när översvämningarna var i Bangkok, hon pallade 2-3 veckor hon tyckte thailändarna var så otrevliga där så hon åkte hem till byn och väntade tills översvämningarna var över och fabrikerna öppnade igen.

Barnen kan simma, pojken simmar riktigt bra för en 7 åring ifrån rismarkerna, han dyker, crawlar etc. dottern inte lika bra men simmar, dom älskar att bada så frugan får ofta ta dom till poolen inne i Lomsak.

Kan ju bara säga att jag hyr den så farsan och tanten har något att bo i när han kommer ner då kan hon inget säga, respekt för dom äldre ;) och vi kan använda den när han inte är där :D .
Får se nästa vecka vad som sker, som sagt var allt är osäkert än sålänge, last chance borde varit sist men ung och dum som man är.
Men en condo skall jag ha på ett eller annat sätt, snart 40 årskris då kan man ju inte sitta där uppe och självdö.

Har hittat en hel del fina condos redan på en agencys hemsida finns gott om dom till bra pris. Blir jag ungkarl så går ju prisnivån upp en del då skall jag unna mig lyx i ett år.

A1 ligger den byggnaden nära stranden? Var så länge sen jag var där kommer inte ihåg om högt eller lågt nummer låg närmast stranden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar