Här uppe kanske det blivit kylan du inte stått ut med istället då vi har ner till 8-10 grader på nätterna December-Mars :

.
Jag är väl lite extra gnällig nu pga. huset skulle stått klart för länge sen men kommer inte vara klart denna gång heller så får fortsatt trängas i svärföräldrarnas trähydda.

Sist jag var påväg hem sa dom det skulle stå klart, var varken klar med innertak, elektriska, målning, satt in dörrar eller fönster etc.

Har ju mitt mobila internet och skall fixa 3bb till huset.
Men det sociala saknar man skall man hitta någon att prata med får man leta för att hitta någon som kan lite Eng, hade en farag i min ålder här (han är runt 35) som är gift med frugans kusin men han stack hem till USA i våras. Var inte säker på att han skulle komma tillbaks, han var trött på skiten sa han.
Tristessen, ja man kan ju ta sin cyckel eller köra en sväng med moppen men mycket mer att göra finns inte, har ju en stad 5 km ifrån mig men där finns nada att göra. Biografen där är alla filmer dubbade och som sagt var Eng ingen pratar Eng.
Och havet känner mig som en strandsatt sjöman.
En Thai-polare var med mig ner till Pattaya nu sist jag var nere, vi har känt varandra i 2 år snart och han sa att han har aldrig sett mig så glad som han gjorde när jag kom dit ner, han ser att jag inte är lycklig där uppe och är orolig för mig säger han.
Sen strulet jag och frugan haft det sista med uppe på det så finns risken att jag hamnar där nere men inget är skrivet än får se nu när jag kommer hem vad som sker.
Gör jag det så skall jag se till så huset står klart till henne innan iallafall för tänker inte lämna henne på bar backe, med skulder.
Har ju som sagt var bil så är inte helt strandsatt pejlingsmöjligheten finns ju och har direktbuss ner med. Sist tog jag bussen kl 22:30 var i Pattaya runt 05:30 var fortsatt mörkt.
Men risken finns ju att om man skall pendla att jag inte kör upp igen och sätter mig efter jag kört ner
Bara vakna upp på morgonen ta sig en bok och gå ner lägga sig vid poolkanten, simma lite ta en sväng in på gymmet få sig något gött käk (inte det dom äter här uppe) vad jag saknar det, ut och åka lite jetski, ta sig en runda på stan, gå och lyssna på något liveband på kvällen och ta några öl, spela lite V75 på Lörd med andra Svenskar, gå på Bio dom har ju väldigt bra biografer i Pattaya, bowla, sitta på balkongen på kvällen med en whiskey och en bok (kan man iofs göra där uppe med men blir inte samma sak) ja allt finns ju där nere.
Sista 3 gångerna jag mönstrat av och flygit ner har det inte blivit så mycket tid hemma har tröttnat direkt.
Har varit Kho-Samet, Bangkok, Phitsanulok, Chiang mai, Pattaya, Mycket Bangkok har det varit, dragit dit ner 4 gånger dom senaste 3 gångerna.
Men men nu är det 1 vecka igen tills jag flyger ner så får vi se vad som sker denna gång.