Det finns ett folk numera inne i Pattaya, sådana vårt svenska politikerfrälse vurmar för...lakansinvirade typer, snacka om drägg!
Håller med dig annars men svårt att generallisera, har träffat bra ryskor, avverkat två förhållanden för många år sedan nu, träffat trevliga, välutbildade på stranden, lärarinnor från Moskva, det var länge sedan nu!
Har även upplevt dessa som inte vet vad en kö är! Minns ett par som vill tränga bort mig från växlingskontorets lucka under pågående växling. För inte så länge sedan hade de köer till allt i gamla Sovjetunionen, undrar hur det fungerade, de verkar desperata på något sätt, när de inte kan vänta på sin tur. Tänker på fiskmåsar, skriker, skränar och s-tar ner!
Har märkt detta med att de tar för sig om de går och äter exempelvis buffe` på Lek hotell inne i Pattaya, det är förstört, kvaliteten är inte vad den en gång var, så blir det när det kommer horder av ryssar som tar för sig av det bästa, nivån sjunker. Så ser världen ut och tio år till är det ännu värre.
Detsamma i fastigheten där jag bor, rökning är förbjuden, är det någon som bryter mot den regeln så r det en ryss. Står det en ölflaska utanför en lägenhetsdörr så är det en garanti på att det är en ryss som bor där, man respekterar inte ordningsregler. Trots detta fungerar det bra i min fastighet, - ryssar känner sig ofta förbisedda och har svårt att till sig ordningsregler, exempelvis måste man ha ett "bad-kort" för att få använda poolen, när den lilla thailändska som kontrollerar detta påpekar detta för ex. en ryska som saknar detta då tar de det personligt som en kränkning och kan bli högljudda och otrevliga. Slödder kan man beteckna människor som saknar allt vad folkvett heter.