Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"bson " sa:
Skulle inte tränga in mig i en etta med kokvrå även om jag va ungkarl, vill ha lite space å röra mig på och condo överhuvudtaget får det å krypa i mig, gillar inte trappuppgångar å långa trånga korridorer.

:nod:Samma känner jag

Tjejen skall se om hon kan få pruta ner det med 20% från ursprungpriset, om dom går med på det skall jag kolla på det när jag kommer hem.

"Jonas " sa:
Men alla på forumet ær inte ungkarlar som kan trycka in sig i en kokvrå det får finnas variation med, dom alternativen ær gør bra før ungkarlar men finns, folk med familjer hær på forumet med som också kollar hus och kan vara intresserade.
Bra att visa att det finns billigt och dyrt, stort och litet, kan få båda till billigt eller dyrt pris beroende på læge och hur huset ær utrustat etc.
Håller med dig, jag trivs där jag bor på jomtien men jag har ju bara varit där 4 veckor som mest under 7-8 år jag haft lägenheten.
Får se hur det går i vinter då jag tänker stanna en längre period, har jag råd kan jag också tänka mig hyra något större i varje fall om jag ska dras med ett fruntimmer.

"Berralund " sa:
Inget för dig alltså, du är snart helt fast igen. ;)

Men utsikten är inte att leka med. :)

Snart, vi har bott ihop över 1 år nu har ungen boende hos oss var nog längesen jag blev fast, bara för jag inte gift mig betyder det inte att jag inte är fast.
Giftermål för mig är bara en meningslös ceremoni, har själv inget behov av det mer än för Visum delen, sen om andra har andra behov är en annan sak.
Så Nope inget för mig.

Finns ju hus att hyra där i området med fin utsikt också men så är det ju priser där efter med. Så inget för mig heller inte beredd att lägga ut så mycket i hyra ;)

http://seaboard-properties.com/?page=property&id=2184

Men första lgnhtn är ju ett rimligt pris 15k bath 48m2 med den utsikten är inte så farligt. Stranden där är den renaste i Pattaya området inkl. Jomtien o Pratumnak.

Huset var inget större fel på än priset. Men tre pooler var kanske någon för mycket. ;)

Lägenhet med havsutsikt är ju gott.

Blir 1 år till i Pattaya har vi kommit överens om iallafall, efter det året får vi se om det blir Bangkok.
Jag vill testa på Bangkok och tjejen har Bangkok som nr1, byn nr2 och Pattaya nr3. Kontraktet på huset vi bor i nu löper strax ut så blir ju snart flytt.

Vi vill upp på Pratumnak igen, men vilket som om vi inte hittar nåt där så vill vi ha ett annat hus, Pattaya lagoon blir andrahands valet om vi inte hittar något där uppe.

Har bett mäklaren jag använt mig av försöka lokalisera det här huset, skall bli tillgängligt den 11 denna månad.

http://seaboard-properties.com/?page=property&id=1274

Så vi kan få kollat på det, nån som känner igen sig och vet vart på Pratumnak det är?

"Jonas " sa:
Blir 1 år till i Pattaya har vi kommit överens om iallafall, efter det året får vi se om det blir Bangkok.
Jag vill testa på Bangkok och tjejen har Bangkok som nr1, byn nr2 och Pattaya nr3. Kontraktet på huset vi bor i nu löper strax ut så blir ju snart flytt.

Vi vill upp på Pratumnak igen, men vilket som om vi inte hittar nåt där så vill vi ha ett annat hus, Pattaya lagoon blir andrahands valet om vi inte hittar något där uppe.

Har bett mäklaren jag använt mig av försöka lokalisera det här huset, skall bli tillgängligt den 11 denna månad.

http://seaboard-properties.com/?page=property&id=1274

Så vi kan få kollat på det, nån som känner igen sig och vet vart på Pratumnak det är?
Ser fint ut ...

Dock ser jag lite orosmoln på himlen ... när du sedan testat BKK så kommer det bli byn ... kanske ska avvakta med giftermålet 55555

Kommer aldrig bli byn det har jag gjort klart, finns inte ens på denna planet.
Finns inget eller ingen som kan få mig dit flyttar hellre isär än sätter mig där uppe i norr en gång till.
Absolut inte den byn den förra var det ju iallafall lite liv och kunde ha sköj, i hennes by var det ju bara zombie stämning.
Vill hon flytta dit får hon flytta själv, Bangkok som sagt vill jag med testa på började kolla på Bangkok redan innan jag flyttade norr sist så det är något jag haft lust med länge. Och då hamnar vi i mitten och som hon säger nu så är Bangkok nummer 1 för henne, hon kan flyga från Suvarnabhumi till byn och hälsa på tar 1 timma från Khon Kaen till hennes by.

Men hon är inte helt hundra hon tycker ungen har fått sån bra skola nu i Pattaya, vi stannar 1 år till som sagt i Pattaya, jag trivs här med går ingen nöd på mig hinner nog med att testa Bangkok tids nog.

Hon har inte så mycket släkt där uppe, en halvdöd farsa, morsan och en farmor, hon har 2 halvsystrar inte samma far och en broder med samma farsa, ingen av dom bor i byn. ena halvsystern bor 1 timma ifrån, brorsan i Chonburi, och andra halvsystern har hon ingen direkt kontakt med. Alla kompisar jobbar runt Chonburi och Bangkok.

Hon vill nog helst ha ner morsan när farsan dör.

Får väl sätta ungen på St Andrews men var så förbenat dyrt :angel: :xmas_smiley:

"Jonas " sa:
Kommer aldrig bli byn det har jag gjort klart, finns inte ens på denna planet.
Finns inget eller ingen som kan få mig dit flyttar hellre isär än sätter mig där uppe i norr en gång till.
Absolut inte den byn den förra var det ju iallafall lite liv och kunde ha sköj, i hennes by var det ju bara zombie stämning.
Vill hon flytta dit får hon flytta själv, Bangkok som sagt vill jag med testa på började kolla på Bangkok redan innan jag flyttade norr sist så det är något jag haft lust med länge. Och då hamnar vi i mitten och som hon säger nu så är Bangkok nummer 1 för henne, hon kan flyga från Suvarnabhumi till byn och hälsa på tar 1 timma från Khon Kaen till hennes by.

Men hon är inte helt hundra hon tycker ungen har fått sån bra skola nu i Pattaya, vi stannar 1 år till som sagt i Pattaya, jag trivs här med går ingen nöd på mig hinner nog med att testa Bangkok tids nog.

Hon har inte så mycket släkt där uppe, en halvdöd farsa, morsan och en farmor, hon har 2 halvsystrar inte samma far och en broder med samma farsa, ingen av dom bor i byn. ena halvsystern bor 1 timma ifrån, brorsan i Chonburi, och andra halvsystern har hon ingen direkt kontakt med. Alla kompisar jobbar runt Chonburi och Bangkok.

Hon vill nog helst ha ner morsan när farsan dör.

Får väl sätta ungen på St Andrews men var så förbenat dyrt :angel: :xmas_smiley:
Den förra byn jan man ju knappast ens kalla by ... förstår dig helt och fullt. Min fru säger också att du kommer inte trivas i en by. Ska vi bo i Isaan måste det vara en större stad men ha lght vid kusten troligen nära BKK

"Janne " sa:
Den förra byn jan man ju knappast ens kalla by ... förstår dig helt och fullt. Min fru säger också att du kommer inte trivas i en by. Ska vi bo i Isaan måste det vara en större stad men ha lght vid kusten troligen nära BKK

Nä den förra (Lomsak) var ju en stad med både nattklubb med konserter på helgerna, biljard, 2 bar gator en med tjejer och en med matservering, alkohol och live band, farangmat, pizza hemkörning och Big C. Men det hjälpte inte aldrig igen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar