Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Går i hyra hus tankar känner mig lite instängd i lägenhet och lite för centralt i längden, kul några månader men sen tröttnar man.

http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... ref=HR1990

Nära till golfbanan men kanske lite för offside får kolla in området när man kommer hem igen.
Isåfall blir det nog hyra i Mars, börjar ju lågsäsongen med större prutmån och fler alternativ. Om jag hittar något hus kan farsa och hans kärring bo i condon när dom kommer ner 1ste Mars och sen säger jag upp den isåfall när dom åker hem.

"Jonas " sa:
Går i hyra hus tankar känner mig lite instängd i lägenhet och lite för centralt i längden, kul några månader men sen tröttnar man.

http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... ref=HR1990

Nära till golfbanan men kanske lite för offside får kolla in området när man kommer hem igen.
Isåfall blir det nog hyra i Mars, börjar ju lågsäsongen med större prutmån och fler alternativ. Om jag hittar något hus kan farsa och hans kärring bo i condon när dom kommer ner 1ste Mars och sen säger jag upp den isåfall när dom åker hem.
Ser fint ut på bilderna som dock sällan stämmer med verkligheten men det är aplångt bort mitt ute i ingenstans.
Glöm att du hittar ett så fint hus med pool för dom pengarna i ett bra läge, är det för bra för att vara sant är det sällan sant.
Jag åkte och kikade på ett hus för ett par v sen som enligt uppgift var byggt 2011, när vi väl kom dit så visade det sig att det var 2001. Bilderna var 12 år gamla..

Inte alls langt ,ca 15 min med biken ner till Klangen, finns massor runt 10 15000 thbt/man
Jag hyr ett fint ett ar gammalt hus for 12000 fullt moblerat med pool inom omradet helt ok .....

Ja vi får se har bett agencyn ta nya bilder och skicka till mig, det är runt samma område Phonta hyr. Kollat i det området på agencyn finns mängder av hus där billiga som dyra och jag vill hamna lite off, nu har jag haft mina 2 party ledigheter och mitt lilla roliga. vill jag ut är det bara att ta sig ner till centrum och jag har googlat området finns en hel del barer där med. På Lördagarna och V75 får daman köra ner mig med motorbiken plus hämta upp så är dom dagarna säkrade
Bilderna på condon jag hyr genom samma agency var identiska med verkligheten men som sagt var finns mängder av alternativ och till slut hittar man det man vill ha.
Få ha en tomt där man kan tända grillen och få sig en grillad köttbit på Lörd ;)
Men vi får se kan testa några månader och se hur det känns.

Finns over sextio barer pa bara tre av de soi du hittar pa darkside,samt en hel del andra kul stallen med jacuzzi samt pooler fulla med nakna vackra damer

Tv:n och micron på bilderna ser moderna ut så nog inga 12 åriga bilder iallafall.

Kruxet med hus är att det blir skitigt snabbt och att du inte ser på bilderna hur övriga villagen ser ut, åtminstone jag bryr mig om hur resten av villagen ser ut och vilka som bor där. En del är totalt öde under låg säsong vilket man också ska tänka på. Lita inte på svaren du får av agencyn.
Men det finns hur mycket som helst att hyra så du hittar nog nåt, jag är rätt kräsen..

Jag var rätt nöjd med agencyn när det gällde hyra av lägenhet. Dom har en hel del i det området söker du på east pattaya 25000-35000 bath, Pattays största agency och det kan nog stämma stort fräscht kontor minst 8 st som jobbar där inne som jag sett. En försäljare är ju alltid en skurk och ser inte till ditt bästa, men dom brukar inte vara dumma och blåsa en återkommande kund när dom har så många alternativ att erbjuda. Men jag hyr ju inte genom internet kommer ju självklart inspektera själv, agencyn får första hyran vid en uthyrning sen får dom inget mer på det kontraktet dom får ingen % per månad. Det är ingen stress har fortsatt lgnht.

Har hittat 7 st av intresse än sålänge. Kunde gjort längre lista men det är topp 7 mellan 25000-35000b enligt bilder läget och faciliteter i området. Alla ligger i samma område the darkside så blir lite utanför centrum byggs för mycket inne i centrum nu så ett jäkla liv.

"Jonas " sa:
Har hittat 7 st av intresse än sålänge. Kunde gjort längre lista men det är topp 7 mellan 25000-35000b enligt bilder läget och faciliteter i området. Alla ligger i samma område the darkside så blir lite utanför centrum byggs för mycket inne i centrum nu så ett jäkla liv.
Jag hade en lista med ett 50 tal intressanta hus, många var redan uthyrda vilket inte alltid framkommer på nätet och resten föll bort när vi var å kollade på dom. En del var eg inget större fel på mer än läget och en öde village. Jag vill gärna ha lite grannar att språka med även i låg säsong, speciellt när man bor en bit från stan.
Sen drog vi till Hua Hin vilket jag inte ångrar, här hittade vi vårt hus själva genom idogt letande med bil å moppe.

Nej det framkommer inte om dom är uthyrda är ju flera agencys som hyr ut och dom får ju inte infon om någon annan hyr ut. Jag har börjat med att ta kontakt bett dom kolla tillgänglighet och kan ordna med fler bilder. Sen får jag utöka listan allteftersom om dom inte är tillgängliga inte för många på en gng då tappar jag kollen vilka som ligger i topp på intresselistan. Hittar jag inget här kollar jag naklua, Pratumnak och södra Pattaya. Blir kanske en semester i Sverige till sommaren så blir inte där lågsäsong i år isåfall.

"bson " sa:
Jag hade en lista med ett 50 tal intressanta hus, många var redan uthyrda vilket inte alltid framkommer på nätet och resten föll bort när vi var å kollade på dom. En del var eg inget större fel på mer än läget och en öde village. Jag vill gärna ha lite grannar att språka med även i låg säsong, speciellt när man bor en bit från stan.
Sen drog vi till Hua Hin vilket jag inte ångrar, här hittade vi vårt hus själva genom idogt letande med bil å moppe.

Ja, det kan jag förstå. Har själv kollat upp priserna runt Hua-Hin, ca 6000 bath och uppåt. Bor själv i en lägenhet i Khao Takiap vid Police Box, drygt i 23 år nu, när jag är på semester. :xmas_smiley:

6000thbt/man ,jo det ar samma som du betalar for ett hus
i Isaan ,,ni som bor dar i Hua Hiin vet ju varfor ,inte at det Pattaya inte .......Hua miga !,,,. ;D
Jonss stsckarn ,skulle do av tristess pa envecka i pensionarernas stad ,ar sjalv likadan, Hua Hin ,nej tack ..... ;)

"Phonta " sa:
6000thbt/man ,jo det ar samma som du betalar for ett hus
i Isaan ,,ni som bor dar i Hua Hiin vet ju varfor ,inte at det Pattaya inte .......Hua miga !,,,. ;D
Jonss stsckarn ,skulle do av tristess pa envecka i pensionarernas stad ,ar sjalv likadan, Hua Hin ,nej tack ..... ;)

Hej, jag har även bott i Pattis Walking Street, Soi BJ bland annat, känner folk som kör HD och golfspelar + ett antal pensionärer där. Alla har olika åsikter/tänkande. Trevligt att du trivs i Pattis! :)

Hua Hin har du ju bara upplevt flyktigt ett par ggr. Återkom när du bott en stund i Pattis Phonta.. Tips, gå en kurs i ryska så du kan kommunicera med Pattianerna ;-)

Darkside är ju erkännd trist om man nu vill känna av att man bor i Pattaya. Men men kanske funkar..

Jag vill inte känna av att jag bor i Pattaya, ointressant huvudsaken är att jag bor nära. Jag vill ha en bostad jag trivs i och lgnht blir alldeles för instängt en längre stund. Kul 2 månader men sen tröttnar man, nä ett hus lite grönområde swimmingpool, altan som man kan sitta grilla på och en liten trädgård det vill jag ha. Det jag höll på och bygga men aldrig fick klart, bo i centrum är för stökigt i längden och som sagts byggs en del så oväsen hela dagarna från byggplatserna.
blir east pattaya eller naklua eller pratumnak för min del. Skall börja med att kolla in the darkside för där ser ut att vara lite grönare åt det hållet.

"bson " sa:
Hua Hin har du ju bara upplevt flyktigt ett par ggr. Återkom när du bott en stund i Pattis Phonta.. Tips, gå en kurs i ryska så du kan kommunicera med Pattianerna ;-)

Du pratar om Jomtien men säger Pattaya hela tiden, det är inte lika mycke Ryssar eller skyltat på ryska överallt som i Jomtien var du ens i Pattaya sist?

"Jonas " sa:
Du pratar om Jomtien men säger Pattaya hela tiden, det är inte lika mycke Ryssar eller skyltat på ryska överallt som i Jomtien var du ens i Pattaya sist?

Mark kan stå skriven på en person och själva byggnaden på någon annan. Fastighetsregistret har alla uppgifter. -När ni skriver kontrakt under hur lång tid vill ni hyra ? Uppsägningstid ?

"Hans Svensson " sa:
Mark kan stå skriven på en person och själva byggnaden på någon annan. Fastighetsregistret har alla uppgifter. -När ni skriver kontrakt under hur lång tid vill ni hyra ? Uppsägningstid ?

Vet jag inte riktigt vad du citerade??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A