Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Du pratar om Jomtien men säger Pattaya hela tiden, det är inte lika mycke Ryssar eller skyltat på ryska överallt som i Jomtien var du ens i Pattaya sist?
Ett par veckor sen.
Jomtien är invaderat av Ryssar, i Pattya är det bara fullt av dem.

Jo jag vet att du var i området för ett par veckor sen men som du skriver låter det som du bara var i Jomtien. Nu håller jag mest till runt soi Beukaw ser knappt en ryss. Sen blir det fler om man kommer ner mot beach road och walking men där är jag inte så ofta. Men vilketsom förstår jag inte problemet tycker att dom ryska barnfamiljerna som börjat dyka upp har gett Pattaya ett upplyft, ser ju lite trevligare ut än alla fulla snuskgubbar i barerna. Sen kommit mycket kvinliga ryska turister med också ett upplyft och vill man inte umgås med dom är det bara att välja gata eller bar. Går jag till walkingstreet brukar jag gå på någon av barerna med liveband brukar inte vara ryssar där. Vill jag prata med tjejer går jag på soi beukaw inte hört någon prata ryska i nån bar där.

"Jonas " sa:
Jo jag vet att du var i området för ett par veckor sen men som du skriver låter det som du bara var i Jomtien. Nu håller jag mest till runt soi Beukaw ser knappt en ryss. Sen blir det fler om man kommer ner mot beach road och walking men där är jag inte så ofta. Men vilketsom förstår jag inte problemet tycker att dom ryska barnfamiljerna som börjat dyka upp har gett Pattaya ett upplyft, ser ju lite trevligare ut än alla fulla snuskgubbar i barerna. Sen kommit mycket kvinliga ryska turister med också ett upplyft och vill man inte umgås med dom är det bara att välja gata eller bar. Går jag till walkingstreet brukar jag gå på någon av barerna med liveband brukar inte vara ryssar där. Vill jag prata med tjejer går jag på soi beukaw inte hört någon prata ryska i nån bar där.

Haha, ungefär som när nån kallar Hua Hin för pensionärs nästet ;)
Jag vet att ryssarna mest håller till i Jomiten och dom allra flesta är nog helt oförargliga, vi har faktiskt en rysk familj i villagen där jag bor och dom är jätte trevliga. Det är nog inte familje ryssen folk ogillar och jag ogillar inte Pattya för ryssens skull. Det är tempot jag inte gillar, framför allt då trafiken. Här har vi ingen Sukumwit genom stan med trafik rytm på 100 km/h, här är det Petkasem med 50 km/h som gäller. Folk är generellt lite trevligare och vänligare här i Hua Hin, inte samma stress som vi upplevde i Pattya. Allt är mycket lättare här, tom böterna är halva priset ;D

Det säger ju en del att ni vill bosätta er på Darkside,, 30-40 min från centrum..
Jag bor i en supernice village 3 km från downtown och beachen, tar 10 min med moppen om man kör en 20-30 km/h. Här finns allt precis utanför dörren men på kvällarna/nätterna är det tyst och lugnt i villagen, ja på dagarna också.

Pattya är för stort och det är för mycket av allt plus en riktigt sunkig strand.
Här har vi ingen strand promenad bredvid stranden, här promenerar vi på stranden..

Visa bilaga 35859

30-40 min från centrum kör du permobil eller? Phonta skrev några inlägg tidigare han kör på 15 min med moppen.
kollar jag på kartan där huset låg så var det ca. 8 km.

Jag gillar Pattaya men vill inte bo mitt i smeten nu har jag kört full fest 2 ledigheter nu är det dags att gå tillbaks till normala gängor. Men skall bo på avstånd så jag tar mig till centrum på 10-15 min.

Det huset var taget har skickat in en lista på 14 hus öster om Sukhumwit på mellan 25000-35000 baht, par på 40000 baht nätet var så slött så han inte gå igenom 35000-45000b husen. Hitta inget hus jag gillade i Pratumnak eller Naklua på den agencyn.

Langeman kor fran Ba sen pa 40 min ,ca 50 km, jo ,nog fa....Maste han kora Permobil

15 min klockat fran Elephant Village till Big C pa klangen ......Dessutom kl 1500 en vardag i lugnt tempo,

"Jonas " sa:
30-40 min från centrum kör du permobil eller? Phonta skrev några inlägg tidigare han kör på 15 min med moppen.
kollar jag på kartan där huset låg så var det ca. 8 km.

Jag gillar Pattaya men vill inte bo mitt i smeten nu har jag kört full fest 2 ledigheter nu är det dags att gå tillbaks till normala gängor. Men skall bo på avstånd så jag tar mig till centrum på 10-15 min.
Har du åkt upp till Darkside nån gång?
Ska du göra det på 10-15 min så får du åka mitt i natten för dagtid är det permobil hastighet som gäller pga trafiken.
Ni får väl se hur det är när ni bott där ett tag, Phonta har ju knappt flyttat in..

"Phonta " sa:
Langeman kor fran Ba sen pa 40 min ,ca 50 km, jo ,nog fa....Maste han kora Permobil

15 min klockat fran Elephant Village till Big C pa klangen ......Dessutom kl 1500 en vardag i lugnt tempo,
Big C är inte centrum i Pattya...
Du kanske ska flytta in först innan du berättar om hur det är Phonta ;-)

Tar det 15-25 min för dig från big C till centrum mitt på dagen så tror jag fortsatt du kör permobil. För den trafik du pratar om antar jag är på min sida och den känner jag mycket väl till vet också att det finns gott om otrafikerade tvärgator som man kan ta. Eller menar du att trafiken är värre öster om Sukhumwith för den delen känner jag inte så bra.

Brukar aldrig kolla på klockan när jag är ledig och ger jag mig ut i trafiken där så är kl det sista jag tittar på.
Men vi får se skall kolla området som jag skrivit innan börjar med östra Pattaya sen Naklua och Södra Pattaya/Pratumnak skall nog hitta något jag blir nöjd över så kan du vara nöjd över ditt område i Hua Hin utan att ja sitter och gnäller hur skit dåligt ditt område är.

"Jonas " sa:
Brukar aldrig kolla på klockan när jag är ledig och ger jag mig ut i trafiken där så är kl det sista jag tittar på.
Men vi får se skall kolla området som jag skrivit innan börjar med östra Pattaya sen Naklua och Södra Pattaya/Pratumnak skall nog hitta något jag blir nöjd över så kan du vara nöjd över ditt område i Hua Hin utan att ja sitter och gnäller hur skit dåligt ditt område är.
Mycket skit i din vokabulär Jonas, lär dig läsa innan du skaffar en uppfattning om vad nån skriver.
Inte din starkaste sida..

Kan nog anses att Big C mitt ps Pattaya klang ar ganska centralt eller...

20 km i snitthastighet ,ger 5 km pa 15 min , 5 km ar vad det ar fran mitt bornde till korsningen second road /Pattaya Klang .. Enligt min uppfattning troligt att jag presterar cycelfart med en bra bike , iofs sa kanske det raknas annorlunda i permobil fart ....

Och darkside ar inte ett urtrist omrade ,dessutom inte en djakla ryss under den tiden jsg varit dar ....
de haller till pa Jomtien som bekant ..

För mig är centrum nere vid plaza. Spelar väl ingen roll eg, gillar ni pattis så är det ju bra.

PS!
Du glömde en del detaljer i din uträkning såsom trafikstockning, rödljus, vägarbete och stanna för tåget.

Kollade på agencyn i Naklua och Pratumnak området, Naklua hade inget av intresse, i Pratumnak får man betala 60 000 baht för ett hus som du får för 25000-35000 på the Darkside. Nä skall jag hitta nåt får det nog att ta sig över till den mörka sidan.
Alla har nog sitt egna Centrum i Pattaya, Centrum för mig är Soi LK och Min Aveny är Soi Beukaw.

"Jonas " sa:
Kollade på agencyn i Naklua och Pratumnak området, Naklua hade inget av intresse, i Pratumnak får man betala 60 000 baht för ett hus som du får för 25000-35000 på the Darkside. Nä skall jag hitta nåt får det nog att ta sig över till den mörka sidan.
Alla har nog sitt egna Centrum i Pattaya, Centrum för mig är Soi LK och Min Aveny är Soi Beukaw.
Lycka till

"bson " sa:
Mycket skit i din vokabulär Jonas, lär dig läsa innan du skaffar en uppfattning om vad nån skriver.
Inte din starkaste sida..

Det är nog 20 år sedan jag var i hua hin, men jag ska dit igen och kolla läget, får se när det blir, troligen om 1-2 år när jag slutat jobba, det har nog förändrats vädigt mycket, minns att jag noterade att man slapp biltrafiken jämfört med Pattaya det kan vara skönt. Nu är jag van vid Stockholm och stress och att man hör ljud och ibland oljud och att det rör på sig överallt...Lägg gärna in några bilder på mer än en öde sandstrand ....

"Hans Svensson " sa:
Det är nog 20 år sedan jag var i hua hin, men jag ska dit igen och kolla läget, får se när det blir, troligen om 1-2 år när jag slutat jobba, det har nog förändrats vädigt mycket, minns att jag noterade att man slapp biltrafiken jämfört med Pattaya det kan vara skönt. Nu är jag van vid Stockholm och stress och att man hör ljud och ibland oljud och att det rör på sig överallt...Lägg gärna in några bilder på mer än en öde sandstrand ....
Öde och öde, det är så det normalt ser ut här om man inte går ner mitt i turist gettot vid Hilton, där som hästarna finns.
Om det var 20 år du var här så lär du inte känna igen dig, tror att du är en av dem som kommer att vilja lämna Jomtien för Hua Hin när du varit här igen.

Jag har varit dar fyra dagar under november, inte alls imponerad, den stan ser man latt pa nagra dagar ,pensionarsparadis kanske,men inget for mig ;)

Och galet mycket bilar pa den enda stora gatan...... en hel del folk pa stranden ,folk som hade hastskit pa fotterna :o

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar