Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"bson " sa:
Så det blev inget Darkside.. ;)
Förstår dig precis och Pratumnak har ett bra läge.

Bson, tror inte att du vet vad Darkside är , bara går på rykten som så många , nu vet inte jag var Pratumnak är så jag kan varken säga bu eller bä , kanske skulle du anamma det ....... Hoppas att Jonas får det bra där dock , skall kolla på det när jag kommer ner på fredag

tar ca 15 min för mig till walking från mitt hyrda hus , ca 6 km ... kostar 200 thbt för moppetaxi om man känner för det , i ett område där inga höghus finns , välskött pool ca 50 från min grind. ett Moban med städade Thais samt faranger , bra security ..

Ca 200 m till rena landsbygden , vårt Moban ligger som det sista innan bebyggelsen tar slut , helöt perfect för oss med hund och natur som intresse ... ;) 1200 mån för 90 m2 i ett plan .

Pratumnak är berget mellan Pattaya-Jomtien. Har inte varit här kvällstid innan såg knappt en Thai bara faranger när jag gick ner och käka. Tyckte mest det var farang kvinnor och barnfamiljer trodde jag inte innan i den här delen av Thailand, gick hela vägen ner till stranden inte en bar med bartjejer såg ja. Bara barer och restauranger där faranger satt och drack men som sagt inga bartjejer. Tror inte jag sett så lite Thai i Thailand innan. Men får utforska mer imorrn trött efter dagens flytt.

Jag har ingen security eller pool, var och kollade på några village men det blev det här, får vi testa om 6 månader är det lågsäsong får vi se vad man hittar på då.

"ariel " sa:
jag tänkte ställa frågan till forumet hur man firar en födelsedag i thailand! jag skulle gärna vilja veta om det är någon speciell sång man brukar sjunga för någon som fyller år :D jag tackar på förhand!
Jag har bott på Darkside och tillbringat åtskilliga tim med att kolla på hus där så nog vet jag en del.
Vi har nog lite olika referensramar Phonta, du är ju van vid risbyn och jag vid att bo mitt i stan.
Max för mig är 3-4 km från stranden/centrum.

OK ;D Nu ar ju Darkside stort som fan.... iofs sa vill jag bo just pa landet men andock ha narhet till stan / Pattis .Kanske darfor de passar mig bra , aven Jonad uttryckte en onskan att by pa ett lugnt stalle , kanske blir det bra dar ....

Jag bodde en bit upp på Kao Talo, du bor väl på Soi Siam Country Club nästan vid sjön?

Nej, jag bor ca 1km soderut fran Siam C Road. Ganska precis dar bebyggelsen slutar samt i forlangning av Soi muslim .lugnt skont och nara till stan om man sa vill .

Dom har slått upp plåtskjul för kambodjanska arbetare mellan mig och huvudvägen ser det inte från mig men passerar det när jag skall någonstans. Låg inga sopor där första dagen efter 2 dagar är det rena soptippen utmed vägen.

Grannen till mig , en trevlig Thai kines hyr ut för 7000 Thbt /mån ,,
+ el 90 m2 , exkt som det jag hyr , välkommen inga sopor ...............

Skall testa här nu så får vi se i Juni. Är ingen village här jag bor så inget fint välskött område/gata men det såg ja ju innan men gatan är väl bara 20m en radhuslänga men gillar huset. 50 m till gatan mot stranden och längs den ligger restauranger och några barer. Mest ryssar men inget fylleliv på natten, gå avstånd till den fräschaste stranden i Pattaya/jomtien. Tagit moppe taxi 3 gngr till Pattaya nu tar 5 min till soi 15 2nd road. Tog pickup taxi när jag var på Friendship och handla idag 150 baht.

"Jonas " sa:
Skall testa här nu så får vi se i Juni. Är ingen village här jag bor så inget fint välskött område/gata men det såg ja ju innan men gatan är väl bara 20m en radhuslänga men gillar huset. 50 m till gatan mot stranden och längs den ligger restauranger och några barer. Mest ryssar men inget fylleliv på natten, gå avstånd till den fräschaste stranden i Pattaya/jomtien. Tagit moppe taxi 3 gngr till Pattaya nu tar 5 min till soi 15 2nd road. Tog pickup taxi när jag var på Friendship och handla idag 150 baht.
köp en egen moppe och du slipper känna dig låst av moppetaxi varje gång du skall någonstans, det ger en helt annan "frihet" med egen moppe

Jag kom in via länken och längst upp så var det en text i gult.
NOTICE: This domain name expired on 7/29/2014 and is pending renewal or deletion.

Skrev 3 års kontrakt häromdan så själv har jag slutat kika efter hus, blir mer avslappnat så.

Va förrsten hemma hos min nya polare idag, han hyr ett townhouse i bästa centrala läget och ändå hyfsat tyst, 3 sovrum uppe och helt ok upp piffat thai kök mm nere å en nice uteplats, 12000 baht. Jäkligt prisvärt måste jag säga.
Fn dom tar ju 5000 för ett litet rum med toa på lgh hotell.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar