Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Finns ju värre 150k bath i månaden, undrar om det verkligen finns dom som lägger ut dom pengarna på hyra?

http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... ref=HR2025
I huset jag bor på Jomtien är det en svensk som har en mycket stor shabrakvånging på översta etaget, nu har han visst byggt en villa eller köpt någonstans och han hyr ut våningen för 120.000 Baht i månaden till ett svenskt par, där mannen jobbar här i Thailand för något företag.

Det är markpriset som till stor del avgör priset på bostäder på Jomtien vid stranden, jag såg uppgifter att marken kostar nu på Jomtien vid stranden 50 miljoner Baht per rai. En rai är 1600 kvadratmeter, som är lagom för en villa, därför om bostäderna skall falla i pris vid stranden måste marken falla, men problemet är att marken är begränsad.
Efterfrågan kommer att bli mycket stor på bostäder på Jomtien enligt de som gör framtidsplaner, nu är det 18.000 lägenheter som byggs på Jomtien.
De här fastigheterna som nu byggs på Jomtien är mycket höga det är skyskrapor och har väl att göra med högt markpris.
Att lägenheter skulle falla i pris och med de hyrorna har jag hört från första dagen i Thailand, men det stiger i stället för varje år och hyrorna blir högre.

På Jomtien är ju priserna överkomliga där går det hitta för ok pris men varken jag eller tjejen vill bo i Jomtien.
Helst skulle jag vilja ha något på Pratumnak men så dyrt där och blir ju inte billigare av att Norska företag bygger condominiums för fullt där.
Har condominiums med namn som New Nordic, little Norway etc. Från Soi 2-6 Norskt / skandinaviskt, Soi 1 (soi Kasetsin Ryskt), sen är det väl ett 10 tal nya condominiums i uppbyggnad bara på den lilla plätten som Pratumnak utgör.
Tyvvär inga direkt vilage i området, som jag ville testat utan blir ju hus med mur om man skall bo där.
Men men jag har 6 månader på mig innan kontraktet löper ut till att hitta något nytt, för vi kommer med all säkerhet inte förlänga kontraktet.

"krister " sa:

Det där tror jag är är Pattaya lagoon resort village, ligger på Soi Khupai vilket vi kom fram till för ett par dagar sen att även går under namnet Soi Jabba ;) Enligt kompis som bor i området skottlossningar minst en gång i månaden ;)
Tjejen kan visa er dit för hon var och kollade på hus i området där i Måndags men hon la ner det efter hon fick höra om gatan ;)
Finns village med likadana byggen mellan där vi bor och Soi Khupai där den villagen du länkar ligger, ligger iofs flera husområden imellan.

Ok, då fattar man varför man får så mycket för så lite pengar,

vi kommer inte att hyra något utan att Pim och Nok godänner det. Trist att ångra sig och leta nytt redan efter ett par månader.

"krister " sa:
Ok, då fattar man varför man får så mycket för så lite pengar,

vi kommer inte att hyra något utan att Pim och Nok godänner det. Trist att ångra sig och leta nytt redan efter ett par månader.

Du får ta dig dit och göra en egen bedömning, villagen kanske ligger lite avsides, för soierna runt om är ok, det är ju bara 1 km fågelvägen från mig och till den villagen.
Pim tyckte det såg fint ut där, det var Glimten66 som först uppmärksammade mig på det sen hörde jag med en polare som bor runt soi Kkopai och han bekräftade att det var vad Soi Khopai var känt för.

Men villagen kanske ligger så till så man inte märker av något av det.
Skall själv kolla in den när jag kommer hem.

"Jonas " sa:
Nähä så du skulle låtit mig flytta in mitt i knarkträsket då oinformerad ;) 555

Japp har själv bott där förut mitt emot Jesters MC
Så du hade klarat dig bra där
Dom skjuter ju oftare på thepraya eller theprasith ;)

"glimten66 " sa:
Japp har själv bott där förut mitt emot Jesters MC
Så du hade klarat dig bra där
Dom skjuter ju oftare på thepraya eller theprasith ;)

A jag vet inte, var du som skrev att det var en bråkig gata med mycket Jabba, jag har aldrig svängt in på Soi Khopai själv och kompisen som bodde i området som sa att det var skottlosningar en gång i månaden men vet ju att han brukar överdriva en del.
Skall ta mig en sväng dit själv och kolla när jag kommer hem.
Läser man Pattayadaily så verkar det vara längs 3rd road som det skjuts mest och då mellan Thai, där är det ju något varje vecka i tidningen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar