Ishockey-VM 2026

Kanske USA inte är så bra just nu,för dom torskade ju igår mot Schweiz. Själv tror jag Canada och Usa kommer att bli bland dom främsta med Canada som vinnare.

Jag såg matchen mellan Schweiz och USA och Schweiz seger var helt rättvis. USAs försvar såg ofta ut som rena hönsgården. Särskilt vid Schweiz första mål där tre USA spelare stod och tittade på framför målet när Schweiz spelare enkelt rakade in pucken i mål.
Danmark tror jag inte kommer att lyckas så bra i detta VM. Det såg ganska lamt ut mot Tjeckien.
Ska bli intressant att se om dom kan revanchera sig mot Sverige i morgon.

BTT

Jag såg matchen mellan Schweiz och USA och Schweiz seger var helt rättvis. USAs försvar såg ofta ut som rena hönsgården. Särskilt vid Schweiz första mål där tre USA spelare stod och tittade på framför målet när Schweiz spelare enkelt rakade in pucken i mål.
Danmark tror jag inte kommer att lyckas så bra i detta VM. Det såg ganska lamt ut mot Tjeckien.
Ska bli intressant att se om dom kan revanchera sig mot Sverige i morgon.

BTT

Samtidigt tycker jag att det bådar gott att Sverige torskade mot kanadensarna i början av detta VM.
Tidigare statistik visar på att Sverige fungerar bättre in i turneringen om starten har varit svajig.
En allt för bra start och ett allt för stort självförtroende brukar göra att Sverige tappar sin kampvilja när det väl gäller och kan torska mot vilket lag som helst som bara har minsta lilla uns av vilja.

Ganska intressant match ikväll mellan Norge och Slovenien. Norge pressade ju Slovakien in på mållinjen och förlorade bara med 2-1. Slovenien besegrade överraskande Tjeckien med 3-2 efter overtime.
Två outsiders i bra form tydligen.

BTT

Tyvärr förstörde första perioden för Sverige att vinna över Tjeckien. Ska man vinna över dom bra lagen i VM krävs det att man är vaken från start. Tjeckerna fick ju rena autostradan förbi dom svenska backarna i första perioden.
Trots två förluster på dom tre inledande matcherna går nog Sverige vidare till kvartsfinalerna.
Man har kvar att möta Slovakien, Norge, Slovenien och Italien. Vilket bör ge i alla fall minst 10 poäng till och det ska räcka till kvartsfinal.
Allt annat är ett massivt fiasko.

BTT

Tyvärr förstörde första perioden för Sverige att vinna över Tjeckien. Ska man vinna över dom bra lagen i VM krävs det att man är vaken från start. Tjeckerna fick ju rena autostradan förbi dom svenska backarna i första perioden.
Trots två förluster på dom tre inledande matcherna går nog Sverige vidare till kvartsfinalerna.
Man har kvar att möta Slovakien, Norge, Slovenien och Italien. Vilket bör ge i alla fall minst 10 poäng till och det ska räcka till kvartsfinal.
Allt annat är ett massivt fiasko.

BTT
Jag kunde inte göra en bättre analys själv. Men skall man gå vidare från en trolig kvartsfinal så måste spelet bli betydligt stabilare annars slutar resan där. Kanske ytterligare någon förstärkning från NHL?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp