ISHOCKEY-VM 2019

Vad tror du om kvällens match? Sverige - Ryssland..
Får Sverige duktigt med spö? Eller klarar de av Ryssarna? Hmmm…??
Vad tror @Krille ? 0-5, 3-5 eller 4-3? Bara att hålla tummarna för de svenska grabbarna!! :) :thumbsup::thumbsup:

Våra kära grannar Danmark fick på nosen av Canada igår.. 5-0.. Tröttnade efter ett litet tag. Förutsägbart..
Sverige - Lettland 5-4.. Den matchen var tuff för svenskarna.. På håret... :)

Så hur går det idag?? :rolleyes:

Vad tror du om kvällens match? Sverige - Ryssland..
Får Sverige duktigt med spö? Eller klarar de av Ryssarna? Hmmm…??
Vad tror @Krille ? 0-5, 3-5 eller 4-3? Bara att hålla tummarna för de svenska grabbarna!! :) :thumbsup::thumbsup:

Våra kära grannar Danmark fick på nosen av Canada igår.. 5-0.. Tröttnade efter ett litet tag. Förutsägbart..
Sverige - Lettland 5-4.. Den matchen var tuff för svenskarna.. På håret... :)

Så hur går det idag?? :rolleyes:
Jag hoppas naturligtvis på en seger men förnuftet säger att det blir förlust. Matchen igår måste ha tagit på krafterna och sitter förmodligen i benen. Mitt tips är att ryssarna vinner med 5-2 även om hjärtat skriker om svensk seger. Underskattar ryssarna oss då? Knappast, dom är alldeles för profesionella för att göra det.

Ja @Pepsi jag är nog tvungen att hålla med @Berralund i hans analys, allt beror på hur Ryssarna ställer in sig till denna match, de känns oslagbara när de spelar ut hela sitt register, samtidigt ska man komma ihåg att Tre Kronor egentligen har laget som kan rubba Ryssarna.
Men kvällens match betyder enligt mig ingenting, får vi stryk hamnar vi 3,a i gruppen, och får då möta Finland. Kanada eller USA om jag nu räknat rätt. Och som jag sagt innan, så har dessa lag inte gett mig några kalla kårar.
Bättre vi slår undan benen på den ryske björnen på söndag.

Ja @Pepsi jag är nog tvungen att hålla med @Berralund i hans analys, allt beror på hur Ryssarna ställer in sig till denna match, de känns oslagbara när de spelar ut hela sitt register, samtidigt ska man komma ihåg att Tre Kronor egentligen har laget som kan rubba Ryssarna.
Men kvällens match betyder enligt mig ingenting, får vi stryk hamnar vi 3,a i gruppen, och får då möta Finland. Kanada eller USA om jag nu räknat rätt. Och som jag sagt innan, så har dessa lag inte gett mig några kalla kårar.
Bättre vi slår undan benen på den ryske björnen på söndag.
tre Kronor leder med 1-0 efter en period. Det gäller också att pinka in revir och sätta sig i respekt. Dom spelar riktigt bra, fortsätt så. Nu tillbaka till soffan!

tre Kronor leder med 1-0 efter en period. Det gäller också att pinka in revir och sätta sig i respekt. Dom spelar riktigt bra, fortsätt så. Nu tillbaka till soffan!
Men vi glömde ju spela hockey i andra.:mad: Tillslut förlust med 7-4, vilket betyder att det blir Finland som står för motståndet i kvarten.

Men vi glömde ju spela hockey i andra.:mad: Tillslut förlust med 7-4, vilket betyder att det blir Finland som står för motståndet i kvarten.
Ja, revirpinkandet slutade abrupt efter första perioden, det kändes som att ryssarna lekte med oss och Markström i målet ingav inget större förtroende. Jag var skittrött så fimpade TV:n efter 4-1 målet och kröp till kojs.

Finland imorgon som sagt och jag kommer att vara väldigt utsatt, det kommer att vara en väldigt låg profil som gäller särskilt om Tre Kronor vinner. Vi kommer nämligen fram till Hamina ungefär samtidigt med att matchen pågår så jag får väl snacka engelska och låtsas att jag är från Polen eller något annat. Vinner Pekka, vilket vore förödande, kommer jag kanske att påminna om vår vändning i Helsingfors på 90-talet, den matchen glömmer dom aldrig. :D

Men vad hände med grabbarna?? I första perioden kunde Sverige spela skitbra.. I andra perioden trumfade de totalt!! :oops:
De for runt som yra höns!! Ingen kontroll, inget organiserat spel överhuvudtaget.. Ryssarna hånskrattade åt svenskarna och lekte med dem.
De hjälpte inte målvakten. Och målvakten Markström han står som om han var kobent.. Spretar med benen som ett V.. Öppet mål..
Såg att Henke led i båset.. Och inte tala om Sveriges Coach !! Han kokade av ilska.. Svenskarna fick nog en rejäl utskällning i pausen mellan 2:e och 3:e. Men vad sysslade svenskarna med i 2:a perioden?? :confused::confused: Rökade de på under pausen innan ? Kom ut och var packade? :oops:
Hade de haft samma diciplin som i första perioden kunde de vunnit.. Det går inte att röka gräs i pauserna.. :cool::cool:
Samma gällde nog Ryssarna efter första perioden.. Deras coach blev nog uppringd av Putin.. ;) Fan ta er om ni inte skärper er!! Sibirien eller vinn!! :p

Läste just på SVT Text att Finlands förbundskapten gör allt för att lägga favoritskapet i kvällens match på Tre Kronor. Han påstår att det blir kaos om svenskarna förlorar. Jag hoppas dock att det blir kaos i Finland istället trots att jag kommer att befinna mig mitt i Lejonens kula. :cool:

Du skriver VI glömde spela hockey i andra, var du med och spelade:confused:
Kul att du läser, men om du hade varit insatt så borde DU vetat att snacket bland hockeyfolk är så. Känslor Boa , mycket mer än att hugga ner en Björk eller tjuvskjuten en älg. Sug på den du, och se på när VI vinner mot perkele.

Kul att du läser, men om du hade varit insatt så borde DU vetat att snacket bland hockeyfolk är så. Känslor Boa , mycket mer än att hugga ner en Björk eller tjuvskjuten en älg. Sug på den du, och se på när VI vinner mot perkele.
Den här matchen gör mig galen! Satana perkele vad bra båda lagen spelar. Men Tre Kronor drar längsta strået hoppas jag. Tur på sätt och vis att kajen i Hamina är upptagen, kan titta ostört och få sova hyfsat inatt.

Den här matchen gör mig galen! Satana perkele vad bra båda lagen spelar. Men Tre Kronor drar längsta strået hoppas jag. Tur på sätt och vis att kajen i Hamina är upptagen, kan titta ostört och få sova hyfsat inatt.

Vette fan om Sverige spelar så bra. Dom har sina ljusa stunder då dom är extremt bra, sedan åker (glider)dom runt och tramsar.
Sverige har kapaciteten till att vara dubbelt så bra.

Hej

Ett tråkigt slut, ungdomlig glöd och finsk sisu utklassade våra dollarmiljonärer.

Mvh isan lover

Ungdomlig glöd vet jag inte. En vilja att spela hockey, men inte var det et speciellt ungt lag dom hade. Typ ett halvår yngre lag än Sverige. Bägge lagen hade 5 spelare över 30år. Mellan 25 & 30 år så hade Sverige 13 spelare och finnarna 10. Svenskarna hade 7st spelare under 25 och finnarna 10.

Har du tolkat "fakta" på ditt sätt igen. Bägge lagen hade en snittålder på typ 27år

Liknande trådar

Tillbaka
Topp