Ishockey VM 2018

Ni är lite kryptiska,sitter och läser era inlägg, jaaa, 2-2, rätt lag vann, Ubon har aldrig hört talas om att 2 lag med 2 mål vardera, att 2 lag vinner i samma match...:)

Nu sa dom på nyheterna att Sverige vann, men dom sa ingenting om antal mål, kanske det slutade 2-2 och dom drog sticka om vilket lag som vann?...:)

Ni är lite kryptiska,sitter och läser era inlägg, jaaa, 2-2, rätt lag vann, Ubon har aldrig hört talas om att 2 lag med 2 mål vardera, att 2 lag vinner i samma match...:)
Då skall @Ubon få en förklaring. Det stod 2-2 efter full tid. Sedan vidtog 20 minuters förlängning där lagen enbart fick ha 4 utespelare på isen. Sudden death. Inget mål under förlängningen där efter straffläggning som Sverige vann till sist. Väldigt påfrestande för nerverna.

Tack Tre Kronor för en väl genomförd turnering och tack alpjoddlare för en bra match! :wai:

Tack Berralund, förlängning med 4 man per lag på planen, brukar bli så när vardera lag har en man utvisad, men var finns slutresultatet? jag försökte se matchen på datorn men det funkade inte, finns annat som är viktigare...:) nu sa dom återigen på radion att Sverige vann efter straffläggning, men inte ett ord om resultatet...

Tack Berralund, förlängning med 4 man per lag på planen, brukar bli så när vardera lag har en man utvisad, men var finns slutresultatet? jag försökte se matchen på datorn men det funkade inte, finns annat som är viktigare...:) nu sa dom återigen på radion att Sverige vann efter straffläggning, men inte ett ord om resultatet...

Ch satte en straff och Sverige satte 2st straffar

Det blev 3-2. Sverige lyckades näta en gång mer än joddlarna.

He he, lilla Finland skall möta England nästa år, förlorade mot dom på 50 talet och en gång på 60 talet! Få se hur det går nu då 2019?:xmas_smiley:

He he, lilla Finland skall möta England nästa år, förlorade mot dom på 50 talet och en gång på 60 talet! Få se hur det går nu då 2019?:xmas_smiley:
Finland mot England och finsk förlust. Men torsken mot Ruotsi i Hartwall Arena för en del år sedan är säkert ännu allvarligare. Ledning med 5-1 och torsk med 6-5. Illa!

Schweiz har varit grymt effektiva under turneringen och det kan man inte ta ifrån dom.
Påminde lite om det gamla Tjeckoslovakien och deras kontringshockey. Livsfarliga när dom väl får pucken och frustrerade motståndare som befinner sig i deras zon konstant utan att få utdelning.
Ja precis oerhört svårt att komma till som gubben sa, motståndarna tvingas ut från mål hela tiden, nä de är täta och livsfarliga kontringar som du sa.

Blir intressant att se om de kommer kunna hålla samma höga klass åren framöver. Ja, gillar dem, kul att toppen breddas!

Finland mot England och finsk förlust. Men torsken mot Ruotsi i Hartwall Arena för en del år sedan är säkert ännu allvarligare. Ledning med 5-1 och torsk med 6-5. Illa!

Kommer så väl ihåg den matchen även om jag bara fick göra den på finländsk rasslig radio utanför Mongstad.
Bodde tillsammans med en massa finnar.
Drickat kom fram redan innan matchen och dom blev givmilda med den när det tuffade på för Finland.
Det kändes inte helt roligt att bo med dom just då.
Nåja, allt eftersom Sverige började göra mål så blev drickandet avtagandes hos finnarna och till slut så var det bara jag som firade och drack av deras alkohol.

Igår fick världen lära sig vad som är skillnaden mellan SWE & SUI.
Jag är extra lycklig för att min släkt Zibanejad fick äran att vara med truppen.
Heja Sverige :thumbsup::nod:
Ja Zibbe har ju finsk mamma, så en bråkdel av guldet går nog till lilla Finland! Sedan är ju inte Sverige helt renrasigt heller, en sweitsare bor ju i Sverige och har svensk flickvän!:thumbsup:

Rätt rolig läsning faktiskt. Tänk vad en tillhörighet betyder. VI, alltså vi vann allt annat är ointressant.
I andra länder är det samma de hyllar inte oss som vinner eller dom som vinner utan vinst är något man får till sig själv med en hel nation inräknad.
Andra är lagom intresserade. USA hyllar inte Sverige, de har svårt fortfarande skilja oss från en annan europeisk nation. :eek:
Jag som saknar rötter för har flyttat hela mitt liv, tillhör väl de resande, har jättesvårt att ryckas med inte ens när Finland vinner.
Vad är det i egentligen som gör idrott så intressant.
Jag har själv idrottar hela mitt liv så frågan är inte ironisk utan på riktigt.
Jag såg olympiaden då thai tynglyftare, tjejer, var så duktiga, kände faktiskt stolthet även då. Mycket märkligt egentligen.
:rolleyes: Varifrån kommer dessa känslor?

Liknande trådar

A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
B
Svar
0
Visningar