Ishockey VM 2018

Rätt rolig läsning faktiskt. Tänk vad en tillhörighet betyder. VI, alltså vi vann allt annat är ointressant.
I andra länder är det samma de hyllar inte oss som vinner eller dom som vinner utan vinst är något man får till sig själv med en hel nation inräknad.
Andra är lagom intresserade. USA hyllar inte Sverige, de har svårt fortfarande skilja oss från en annan europeisk nation. :eek:
Jag som saknar rötter för har flyttat hela mitt liv, tillhör väl de resande, har jättesvårt att ryckas med inte ens när Finland vinner.
Vad är det i egentligen som gör idrott så intressant.
Jag har själv idrottar hela mitt liv så frågan är inte ironisk utan på riktigt.
Jag såg olympiaden då thai tynglyftare, tjejer, var så duktiga, kände faktiskt stolthet även då. Mycket märkligt egentligen.
:rolleyes: Varifrån kommer dessa känslor?
Bra skrivet! Hade man vetat var känslor kommer ifrån vore livet nog enklare. Ibland kan jag bli sentimental över händelser som egentligen inte borde beröra mig överhuvudtaget. Men det visar kanske på att vi har någon form av "hjärta", låt känslorna komma fram.

Vad gäller jänkarnas förmåga att skilja mellan Sverige och alpjoddlarlandet så tror en del säkert att något av länderna mötte sina A- och B lag. :)

Det är ju helt betydelselöst varifrån hans föräldrar kommer. Han är en gudabenådad hockeyspelare i vilket fall som helst.
Men om man leker med tanken, inget rasist tänk här nu, men säg att alla spelare om säg 10 år har föräldrar från säg Gambia då blir det nog lite annorlunda seger om dessa färgade kisar är just bruna i hyn, bara en tanke! Sedan kanske det är en annan religion som dom utövar åxå, vem vet, matchen börjar med böneutrop? Ta inte illa upp någon nu, detta är bara en tanke lek! :xmas_smiley::afro::xmas_smiley::afro:

Men om man leker med tanken, inget rasist tänk här nu, men säg att alla spelare om säg 10 år har föräldrar från säg Gambia då blir det nog lite annorlunda seger om dessa färgade kisar är just bruna i hyn, bara en tanke! Sedan kanske det är en annan religion som dom utövar åxå, vem vet, matchen börjar med böneutrop? Ta inte illa upp någon nu, detta är bara en tanke lek! :xmas_smiley::afro::xmas_smiley::afro:
Leken kan lätt bli verklighet.:laugh:

Skönt att min sport kör i morgon, detta är då i puttelandet Monaco! Thailand vill ju åxå ha min sport men har inte stålar så det räcker!:cool:

Det kan aldrig hända i Sverige. Om du vill komma någonstans måste du prata svenska. Alla dörrar är stängda de öppnas först när du pratar svenska och bete dig som en svensk. Jag är själv invandrare och har varit 26 år inom svensk industri och har träffat många duktiga uppfinnare med invandrarbakgrund som skaffat jobb i Sverige. Jag har bott mer än 2/3 av mitt liv här nämligen 39 långa år. Jag skiter i kebab och Zlatan och gatosnacket men Sverige stannar utan svartskallar, du hittar inte en enda svensk inom äldreomsorgen som byter blöja på din farfar. Men jag kan nämna 100 iraner som är höga chefer i Sverige och de har enorma kunskaper och är värdefulla för svensk näringsliv.
Vissa svenskar ser bara det som de vill se, Somalier eller de som lever på bidrag de kan aldrig se de duktiga kirurger eller ingenjörer som är invandrare. Ta allt med en nypa salt världen håller på att ändra sig.

Det kan aldrig hända i Sverige. Om du vill komma någonstans måste du prata svenska. Alla dörrar är stängda de öppnas först när du pratar svenska och bete dig som en svensk. Jag är själv invandrare och har varit 26 år inom svensk industri och har träffat många duktiga uppfinnare med invandrarbakgrund som skaffat jobb i Sverige. Jag har bott mer än 2/3 av mitt liv här nämligen 39 långa år. Jag skiter i kebab och Zlatan och gatosnacket men Sverige stannar utan svartskallar, du hittar inte en enda svensk inom äldreomsorgen som byter blöja på din farfar. Men jag kan nämna 100 iraner som är höga chefer i Sverige och de har enorma kunskaper och är värdefulla för svensk näringsliv.
Vissa svenskar ser bara det som de vill se, Somalier eller de som lever på bidrag de kan aldrig se de duktiga kirurger eller ingenjörer som är invandrare. Ta allt med en nypa salt världen håller på att ändra sig.

hahahaha, så jävla bra i en hockeytråd, vet inte hur din hjärna fungerar men den måste sitta i utvisningsbåset. Vad fan vill du säga, du kan ju inte ens placera ditt inlägg i en tråd man kan relatera till. Dina spyer och okvädinsord vill vi inte höra.

hahahaha, så jävla bra i en hockeytråd, vet inte hur din hjärna fungerar men den måste sitta i utvisningsbåset. Vad fan vill du säga, du kan ju inte ens placera ditt inlägg i en tråd man kan relatera till. Dina spyer och okvädinsord vill vi inte höra.
Jag vill inte sjunka till din nivå så lämnar jag det obesvarade.

Ja detta prat borde inte va i ishokejjj tråden men, jag känner faktiskt åxå en iransk kille, hyr faktiskt mitt hus av honom! Han e läkare till yrket och driver ett vårdbolag med 167 mille i omsättning! Tummen upp för att han har lyckats!:thumbsup:
Jag ville inte skriva om det men jag har läst en massa skit om invandrare i olika trådar här. Jag försvarar inte invandrare jag är så trött på skiten.

Jag ville inte skriva om det men jag har läst en massa skit om invandrare i olika trådar här. Jag försvarar inte invandrare jag är så trött på skiten.

Finns väl riktigt bra och riktigt dåliga precis som det finns riktigt bra och riktigt dåliga som är födda i Sverige. Förhoppningsvis är skiten som skrivs riktad mot de dåliga och inte i största allmänhet.

Liknande trådar

A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
B
Svar
0
Visningar