ISHOCKEY-VM 2019

Ungdomlig glöd vet jag inte. En vilja att spela hockey, men inte var det et speciellt ungt lag dom hade. Typ ett halvår yngre lag än Sverige. Bägge lagen hade 5 spelare över 30år. Mellan 25 & 30 år så hade Sverige 13 spelare och finnarna 10. Svenskarna hade 7st spelare under 25 och finnarna 10.

Har du tolkat "fakta" på ditt sätt igen. Bägge lagen hade en snittålder på typ 27år
Den stora skillnaden var att finnarna hade "Sisu", den saknade svenskarna. Ingen kämpaglöd överhuvudtagen (bortsett från några få minuter när man blixtrade till). Jag önskar Finland all lycka i fortsättningen, kämpar man som man gjorde igår så kan man slå vilket lag som helst.

Den stora skillnaden var att finnarna hade "Sisu", den saknade svenskarna. Ingen kämpaglöd överhuvudtagen (bortsett från några få minuter när man blixtrade till). Jag önskar Finland all lycka i fortsättningen, kämpar man som man gjorde igår så kan man slå vilket lag som helst.

Ja, Sveriges problem var viljan...eller något. Det kändes som att dom var nöjda och mätta.
De gångerna dom samlade sig och gjorde ett ryck, så var dom grymma. Men det såg ut som att lusten inte fanns.
Så har dom spelat genom hela VM.
Backarna var bedrövliga och målvaktsmisstag hade vi gott om. Defensivt så finns det inte många glada stunder.

Ja, Sveriges problem var viljan...eller något. Det kändes som att dom var nöjda och mätta.
De gångerna dom samlade sig och gjorde ett ryck, så var dom grymma. Men det såg ut som att lusten inte fanns.
Så har dom spelat genom hela VM.
Backarna var bedrövliga och målvaktsmisstag hade vi gott om. Defensivt så finns det inte många glada stunder.
Helt rätt! Hade man gett sig fasen på det så hade man stått där i finalen än en gång. Spelarna är så pass duktiga att man mycket väl hade klarat det med lite jävlaranamma och offervilja. Och tyvärr ser det ut som att Henke Lundqvist har passerat bäst före datum nu, med ålderns rätt. Inget ont om honom men det är dags att släppa fram yngre, hungriga målvakter nu. Henke är fortfarande bra, delvis kanske p g a att han inte lider av mjäll. ;)

Helt rätt! Hade man gett sig fasen på det så hade man stått där i finalen än en gång. Spelarna är så pass duktiga att man mycket väl hade klarat det med lite jävlaranamma och offervilja. Och tyvärr ser det ut som att Henke Lundqvist har passerat bäst före datum nu, med ålderns rätt. Inget ont om honom men det är dags att släppa fram yngre, hungriga målvakter nu. Henke är fortfarande bra, delvis kanske p g a att han inte lider av mjäll. ;)

Det är ju inte första gången "stjärnlag" torskar. Har hänt både ryssar, kanadicker, jänkare och Sverige, som mest påminde om Tre Koner i rundningssyfte

Många bra reflektioner här på Thaisnack.:thumbsup: Min tanke så här dagen efter är att "VI" är för bekväma:blank:, som ni skriver att när 3 kr drog till så blev det fart.:) Vi såg ju vad som hände i andra perioden mot Ryssarna, den upplevelsen satt nog fast i huvudet,:eek: rena rama hypnosen blev det då.
Men va fan, bara bryta ihop och komma igen;), vi tillsammans med Danmark har blivit tilldelade att arrangera VM 2025. Då om inte förr ska vi vinna igen.:D Nu håller jag på Finland, men tror att Ryssarna vinner (allt).
Sätter en liten slant på att St Louis vinner Stanley Cup, finns ju Svenskar i bägge lagen, så något inom hockeyn kommer vi ju att vinna.:D

Många bra reflektioner här på Thaisnack.:thumbsup: Min tanke så här dagen efter är att "VI" är för bekväma:blank:, som ni skriver att när 3 kr drog till så blev det fart.:) Vi såg ju vad som hände i andra perioden mot Ryssarna, den upplevelsen satt nog fast i huvudet,:eek: rena rama hypnosen blev det då.
Men va fan, bara bryta ihop och komma igen;), vi tillsammans med Danmark har blivit tilldelade att arrangera VM 2025. Då om inte förr ska vi vinna igen.:D Nu håller jag på Finland, men tror att Ryssarna vinner (allt).
Sätter en liten slant på att St Louis vinner Stanley Cup, finns ju Svenskar i bägge lagen, så något inom hockeyn kommer vi ju att vinna.:D
Du har säkerligen rätt i din analys. Ryssland - Finland borde bara kunna sluta på ett sätt men jag blir inte förvånad om Lejonen skakar om Björnen i sina grundvalar. Och jag hoppas innerligt att så sker, skrällsegrar är alltid trevligt. Så Heja Suomi imorgon!!

Du har säkerligen rätt i din analys. Ryssland - Finland borde bara kunna sluta på ett sätt men jag blir inte förvånad om Lejonen skakar om Björnen i sina grundvalar. Och jag hoppas innerligt att så sker, skrällsegrar är alltid trevligt. Så Heja Suomi imorgon!!
Jag har spelat hockey som tonåring men är nästan ointresserad idag. När man bor i Thailand så ser man inte det heller men på något sätt kändes det bra att finnarna tvålade svennarna.
Fick ge några kommentarer på FB för gamla vänner som kändes rätt bra, fast även det är flyktigt.
Annars måste jag säga att om jag skulle se matcher och bara Sverige av oss två var med så håller jag på dom i alla lägen.
Ryssar skall ju vinna. Men det skulle ju Sverige med, bara köra över dom tandlösa Leijonen skrev någon tönt.
Bäst att inte vara för säker.
Tror finnarna har lägre kompetens individuellt men de har fått fila upp taktiken. Hockey är ändock ett lagspel.

Uppvärmning inför semin på TV nu. Här i Hamina är det snabba ryck som gäller för att komma igång med lossningen före matchstart. Jag håller tummarna för Lejonen!
Det gör jag med. Men det känns lite som att vill Ryssarna vinna, så gör de det. Men kom ihåg när Tyskland var så oerhört nära vinna OS-finalen senast, mot just Ryssarna.
Kanada-Tjeckien senare ikväll bommar jag då vi ska på Thaifest :):)

Problemet med svenskarna har varit att de är självgoda.. De trodde de kunde.. Deras coach Björnborg var duktigt irriterad många gånger på spelarna. "De lyssnar ju inte" "De spelar som de själv tycker tror".
Bara se Sverige-Ryssland.. 1:a period bra.. Sedan som yra höns.. Vad hände med Finnarna??? Alla sa att Sverige var favorit..
Var de bakfulla?? Henke verkade inte vara närvarande i matchen.. Det fanns 2 bra spelare i Svenska laget.. Nylander och Pettersson..
Hörde att Coachen Björnborg sagt upp sig nu som ansvarig för svenska laget.. Inte konstigt med ett gäng som inte lyssnar på honom.
Kanske de svenska pågarna inte hade samma Sisu som Finnarna.. Ett gäng svenska pågar med miljonkontrakt i NHL mm bryr sig nog inte om Sverige i ett VM..? Henrik Lundqvist kan nog tjäna mer pengar på mjällshampoo hädanefter.. ;)
Håller tummarna för Finnarna.. ;) Men Ryssarna vinner.. :p

Liknande trådar

Tillbaka
Topp