Kineserna får egen invandringsdisk på flygplatsen...

Det gör jag inte här heller , i Webbbutik ja ! Men knappast på stan Ligger på straxt under 200 i Pattis , men sen finns det ju olika kvalitet .Den vi har här ligger på 200 kr / kg
Köper bara i web butik, är ju gratis frakt så känns rätt självklart.
I HH är det svårt att hitta under 350-400 kr kilot så skulle vara det som är billigare än HH då, 200 ger jag gärna så ska ta en kik nästa gång vi åker till Pattis.
Men ärligt talat så är jag skeptisk till att det finns i Pattis för ca 750 baht kilot men kanon om det stämmer.

Köper bara i web butik, är ju gratis frakt så känns rätt självklart.
I HH är det svårt att hitta under 350-400 kr kilot så skulle vara det som är billigare än HH då, 200 ger jag gärna så ska ta en kik nästa gång vi åker till Pattis.
Men ärligt talat så är jag skeptisk till att det finns i Pattis för ca 750 baht kilot men kanon om det stämmer.
Möjligtvis lite dyrare nu , detta var ju två år sen , men inte det dubbla som du anger i alla fall , skilde vill jag minnas upp till 500 thbt på samma produkter när man kollade olika butiker ,.Nu köper jag inte sånt , tränar inte för att bli stor , äter bra i stället här , ligger idag på 99 kilo , vill ner till 92 , det var min matchvikt när det begav sig på 80 talet .. kan jag lägga min där så , äta mindre men bra , rör mig mycket nu , ofta rör jag inte bilen på en vecka , går ofta ett par mil på en dag , det håller ner vikten , var på läkarkoll i förra veckan , ingen diabetes ,trycket perfekt , det känns bra i min ålder , fick beröm av tant Doctor, :)

Möjligtvis lite dyrare nu , detta var ju två år sen , men inte det dubbla som du anger i alla fall , skilde vill jag minnas upp till 500 thbt på samma produkter när man kollade olika butiker ,.Nu köper jag inte sånt , tränar inte för att bli stor , äter bra i stället här , ligger idag på 99 kilo , vill ner till 92 , det var min matchvikt när det begav sig på 80 talet .. kan jag lägga min där så , äta mindre men bra , rör mig mycket nu , ofta rör jag inte bilen på en vecka , går ofta ett par mil på en dag , det håller ner vikten , var på läkarkoll i förra veckan , ingen diabetes ,trycket perfekt , det känns bra i min ålder , fick beröm av tant Doctor, :)
Proteinpulver är ett måste för mig, vill passa på medans det fortfarande finns lite testo kvar i pungen. Starkare nu än nånsin men svårt att behålla pga skador om jag kör för hårt.
Har ändrat teknik och kör mer med mothåll på "nervägen" vilket iaf ger bränner bra och ger träningsverk så borde funka, dvs inte lika tungt längre men känner ändå ibland när man ger det sista att skadesmärta är där å nosar, viktigt att lägga av direkt när man känner fel smärta, mjölksyresmärta äter man ju annars som godis.
Problemet är att för hög pump också kan ge skador, ex om man pressar på med en jäkla massa dropset vilket jag gillar.
När jag blir 66 så kanske jag också ger upp att bygga, lär va rätt svårt då utan fusk testo som jag vägrar så då skippar jag nog proteinpulvret men inte nu.

Proteinpulver är ett måste för mig, vill passa på medans det fortfarande finns lite testo kvar i pungen. Starkare nu än nånsin men svårt att behålla pga skador om jag kör för hårt.
Har ändrat teknik och kör mer med mothåll på "nervägen" vilket iaf ger bränner bra och ger träningsverk så borde funka, dvs inte lika tungt längre men känner ändå ibland när man ger det sista att skadesmärta är där å nosar, viktigt att lägga av direkt när man känner fel smärta, mjölksyresmärta äter man ju annars som godis.
Problemet är att för hög pump också kan ge skador, ex om man pressar på med en jäkla massa dropset vilket jag gillar.
När jag blir 66 så kanske jag också ger upp att bygga, lär va rätt svårt då utan fusk testo som jag vägrar så då skippar jag nog proteinpulvret men inte nu.
Jag har enligt läkare ett mycket högt testovärde på 19 , normala gubbar har i min ålder runt 8-10 så det handlar nog inte om det ,, Även jag kör mycket så kallad negativ träning , dvs Polarn får hjälpa till med 100 + upp på bänkstången , jag fixar ju 90 + i bänk ,vilket är bra för mig fyllda 68 , sen sänker jag lååångsamt samt sen upp igen med hjälp , det ger ganska bra den träningen

Hej

Kineserna ska tydligen få ”Multiple entry visas” också där varje besök ger rätt till 60 dagars vistelse.

Suvan ska få 18 diskar för Kineser, Don Muang 21 st, Chiang Mai 18 st och Hat Yai 10 st.

”In addition to special immigration lanes for holders of Chinese passports, authorities are also considering providing multiple-entry visas. This would be more convenient for frequent travellers than the current system requiring a new visa on every trip for a stay of up to 60 days. ”

”Pol Maj Gen Pruettipong Prayoonsiri, commander of the Immigration Police Division 2, said Suvarnahumi airport would have 18 special lanes for Chinese visitors and Don Mueang airport 21 lanes. There will be eight lanes at Chiang Mai airport, 18 at Phuket and 10 at Hat Yai. ”

.
Special lanes open for Chinese tourists at 5 airports

Mvh isan lover

Vem är man ?? De flesta av oss har nog incheckat bagage , Vi som bor där över längre tider och inte bara turistar en månad i stöten 555:):)
Så du menar att vi månads turister klarar oss med handbagage:p:D
Personligen har jag det i klädväg på plats, så för mig Hade det räckt med ryggsäck;)
Men med allt frugan vill ha med och framförallt med hem, får jag boka extraväskor:mad:

Å nu fattade jag det stående å tråkiga skämtet om PanPan som månads turist;)

På Ica, Coop och City Gross så kan man scanna själv och slippa att köa, åtminstone så gör vi så i Skåne.....
Har jag gjort senaste 10 åren, helt suveränt, älskar när man går in å handlar typ på julafton och det är världens köer i dom vanliga kassorna men finns alltid en skanning kassa ledig.

Ja,@andrejsdenruskige du måste lära dig att andas. Livet är för kort:wai:

Mycket bra @magunnar. När jag började skriva i detta forum 2009, var de flesta här ryggsäcksfolk som var idealister, äventyrare, drömmare, livsnjutare, nyfikna ormar. Berättelserna, upplevelserna, erfarenheterna, kunskaperna och livskunskaperna var fantastiska.

Jag vill inte förringa något i detta forum men, njäää, idag är det bara pengar, förränta pengar, investera, försäkringar, byggpris, ekonomisk utveckling, bath visa krona. Njuter man av livet överhuvudtaget, ja svar kommer med all säkerhet men är svaret bra?

Mycket bra @magunnar. När jag började skriva i detta forum 2009, var de flesta här ryggsäcksfolk som var idealister, äventyrare, drömmare, livsnjutare, nyfikna ormar. Berättelserna, upplevelserna, erfarenheterna, kunskaperna och livskunskaperna var fantastiska.

Jag vill inte förringa något i detta forum men, njäää, idag är det bara pengar, förränta pengar, investera, försäkringar, byggpris, ekonomisk utveckling, bath visa krona. Njuter man av livet överhuvudtaget, ja svar kommer med all säkerhet men är svaret bra?

Det kan ju vara så att man utvecklas som människa och person, eller kanske man kan kalla det invecklas.

Idealen ändras, familjesituationerna ändras, upplevelser blir fler, erfarenheten blir ”mättad” och man har tappat sin ryggsäck eller är trött på någon for av backpacker liv.
Man tänker på sin egen framtid, Sveriges pensioner, sina barns uppväxt, sina barns framtid och man försöker säkra sina tillgångar i ett klimat som ser oroväckande dåligt ut i framtiden.

En del kanske får se sin bil uppbränd och kommer inte på jobb denna vecka och kanske inte nästa vecka heller.
Ja, samhället i övrigt gör att folk inte riktigt känner sig komfortabla att slappna av.

Vi vet dessutom mer idag än vi visste igår.

Det kan ju vara så att man utvecklas som människa och person, eller kanske man kan kalla det invecklas.

Idealen ändras, familjesituationerna ändras, upplevelser blir fler, erfarenheten blir ”mättad” och man har tappat sin ryggsäck eller är trött på någon for av backpacker liv.
Man tänker på sin egen framtid, Sveriges pensioner, sina barns uppväxt, sina barns framtid och man försöker säkra sina tillgångar i ett klimat som ser oroväckande dåligt ut i framtiden.

En del kanske får se sin bil uppbränd och kommer inte på jobb denna vecka och kanske inte nästa vecka heller.
Ja, samhället i övrigt gör att folk inte riktigt känner sig komfortabla att slappna av.

Inte trodde jag att du var filosof :-)

Tänker man inte så lär man få ett otrevligt uppvaknande en regnig dag...

Tiderna ändras också, det är inte bara att ta en ryggsäck och sticka till Thailand ett år utan pengar för skojs skull. Ja om du inte vill riskera att skaka lite galler och bli utkastad samt skuldsatt för hemresan... Även i Sverige har det blivit jobbigare för vanligt folk att dagdriva om man inte råkar ha ett socialt skyddsnät i form av familj och vänner som gärna räddar en den dagen man står barskrapad.

Sen vet jag inte varför det skulle vara bättre att springa runt och ta kort på varenda vattenfall på jorden istället för att njuta med lite roomservice, en god middag och en bra bok.

@andrejsdenruskige hehe..., du förstår inte och jag väntade det inte heller. Jag pratar om intresset för Thailand, det mesta in detta forum som diskuteras kunde vara i vilket land som helst. Men skit i det, jag vet att ni aldrig kommer att förstå i alla fall.

@andrejsdenruskige hehe..., du förstår inte och jag väntade det inte heller. Jag pratar om intresset för Thailand, det mesta in detta forum som diskuteras kunde vara i vilket land som helst. Men skit i det, jag vet att ni aldrig kommer att förstå i alla fall.

Jodå, vi förstår. Åtminstone jag förstår.
Du kan ju fråga Jonas om hans intresse för Thailand eller kanske du kan fråga en thailändare om dennes intresse för Thailand.
En amerikans intresse för Sverige avtar nog rätt rejält efter typ 40 resor till Sverige och typ 3års boende i Sverige.
Intresset och fascinationen avtar, det är fullständigt naturligt. Man ska ha ett ovanligt djupt intresse om man ska bibehålla nyfikenheten och övrig upptäckarlust om man inte efter typ 15år i landet, levandes med en thailändska, inte börjar ”normalisera” landet och dess befolkning.

Intresset av nykomlingar på forumet är däremot lågt. Det är lite ”nytt blod” som dyker upp på forum, och det gäller nog de flesta forum och inte bara Thaisnack.

Förstod du vad jag menade?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp