Köp av ny pickup i Thailand.

Jag funderar på att köpa en pickup, enda anledningen är att kunna ha motorcykeln bak på flaket för att slippa boka transport var och varannan helg till Bira Circuit, Thailand Circuit, Kaeng Krachan Circuit eller Chang International Circuit. Släpkärra är ett alternativ men... Upbeat har ett par bra släpkärror för mc, men mer praktiskt med en pickup.

Tror dom flesta som vistas i Thailand inser att gällande lag sällan följs. Ibland gör det gott i själen med lite rockn roll lagar, beakta det ;)
Kan jag hålla med dig om, i alla fall i vissa fall, då det är ju det som gör det lätt att leva här: Själv följer jag lagar som räddar liv, dvs bälten nykterhet i trafiken samt inga männsikor på flaket .Upp till var och en. Och var och ens samvete när /on det händer något som du som billägare/förare kommer att lastas för

Jag funderar på att köpa en pickup, enda anledningen är att kunna ha motorcykeln bak på flaket för att slippa boka transport var och varannan helg till Bira Circuit, Thailand Circuit, Kaeng Krachan Circuit eller Chang International Circuit. Släpkärra är ett alternativ men... Upbeat har ett par bra släpkärror för mc, men mer praktiskt med en pickup.
Delvis därför jag anser Pickupen har fördelar, jag har några MC samt köper och repar MC , En ramp samt Pick up gör livet lättare för mig. Min ramp är lättmetalol, smidig och liten samt tar 600 kilo

Vad Issan Lover anser om lagar vet vi ju, bara att överträda om man befinner sig i Isaan där inga lagar tycks gälla i det Changwat han bor .Ni som vill följa lagar samt sunt förnuft kan ju läsa vad lagen säger Phuket Question: Is it legal to carry peoplee väl fö in the back of pickups and large trucks?
Dom skulle väl förbjuda under songkran för par år sen men vände och blev inget förbud.
Alla artiklar jag hittar så är det fortsatt lagligt, pratats om förbud men inget blivit av det.

Hej

Håller med och själv är jag tveksam till om det ens är förbjudet, vill minnas att passagerare på flaket fick ett undantag ifrån bälteslagen som gäller inne i bilen, många Thailändares största skäl till att köpa just en pickup är väl möjligheten att köra folk på flaket.

Mvh isan lover
Möjligt, men kan även ha att göra med lägre skatt och försäkring.

Vad ska du med en pick-up till?
Håller man på att frakta kylskåp dagarna i ända, så förstår jag att man kör pick-up.
För egen del känns det som en lättnad när jag kommer till Sverige och får sätta mig i en vanlig bil.
Det känns som att man har varit på någon traktorsemester när man har kört pickis
Om man nu vill ha en bil, som klarar allt, då är en pickup väl det naturliga val.
Jag gillar utforska Thailand lite, när jag är på semester, som här i Nan i början av 2019, när jag träffade en amerikan uppe i bergen, som odlade kaffe. (Kolla bilerne på bilderna :))

5D3L5806.JPG

5D3L5826.JPG

Här kollar jag bil, både begagnat och nytt.

Om man nu vill ha en bil, som klarar allt, då är en pickup väl det naturliga val.
Jag gillar utforska Thailand lite, när jag är på semester, som här i Nan i början av 2019, när jag träffade en amerikan uppe i bergen, som odlade kaffe. (Kolla bilerne på bilderna :))

5D3L5806.JPG

5D3L5826.JPG
Hej

Ja på landsbygden är i många fall en pickup helt överlägsen en vanlig personbil och nästintill nödvändig.

Mvh isan lover

5D3L5806.JPG

5D3L5826.JPG

Då har du självklart bruk för en pick-up.
Allt beror på användningsområde egentligen.
Själv fick jag sälja bilen och köpa en mindre bil här hemma då den gamla bilen var ”alldeles för klumpig” och ingen vågade köra in den i garaget, för ”den fick inte plats”.

Nu flyger jag till jobbet, så jag behöver inte bilen till jobbet.
Äldsta dottern fyllde 18 och fick sig ett körkort och det är på tiden att även frun tar körkort.
Bägge vill ha en smidigare bil och dottern ville ha en Volvo S60 och frun ville ha en Mini Cooper Clubman…………så jag köpte en Mercedes och bägge blev nöjda.

Den här som var utställd på Big-C var fräck men ack så dyr, Ford Raptor.

20221107_122540.jpg

20221107_122612.jpg

20221107_122645.jpg

20221107_122718.jpg

20221107_122844.jpg

Den ser häftig ut och jag skulle nog kunna tänka mig en sådan på landsbygden.

Jag brukar ratta Toyota pickis i pattaya, men helst inte. Då känns det vettigare att hyra bil när vi är där.
Senast så hyrde vi en Honda City. Väldigt mycket behagligare både i stan och på landsväg.

Jag brukar ratta Toyota pickis i pattaya, men helst inte. Då känns det vettigare att hyra bil när vi är där.
Senast så hyrde vi en Honda City. Väldigt mycket behagligare både i stan och på landsväg.
Men dyr, får nästan 2st D-Max 4 dörrars till priset av en Raptor...
Men stor skärm hade den så kan vara värt det ;)

Här kollar jag bil, både begagnat och nytt.

Men, vågar du att köpe begagnat i Thailand ?
Har sett så många pickups med svart rök från avgasröret, hur vet man, om motorn är ok ?

Ja, Honda City är helt ok.
Kanske man ska köpe en pickup och en City :cool:

Men, vågar du att köpe begagnat i Thailand ?
Har sett så många pickups med svart rök från avgasröret, hur vet man, om motorn är ok ?
Pick Ups som ryker svart är inget konstigt alls, Thaisen skruvar upp pumpen så att den ger mer bränsle , turbon laddar så det räcker , men de vill ha mer power, därför ändra pumptrycket. Svartryker sen som fasen vid öppet spjäll /gas , inget konstigt alls , Blå rök däremot är illa på både diesel samt besnsin , då bränner motorn olja

Liknande trådar

G
Svar
6
Visningar
2 K
marias
M
A
Svar
6
Visningar