Jag har aldrig sagt att du är ogin, bara att jag inte är det. Om du tittar på bilderna på vårt husbygge så är väl bilen med på en av dessa. 3 år gammal och helt skött av familjen, den är i väldigt bra skick. Så jag överdriver inte.Jag har en ganska typisk Isaanfamilj , helt ok med det mesta ,däremot låter jag dem inte bruka mina maskiner samt fordon , dem skall de ge f*n i helt enkelt.. Traktorn jag köpte för 8 år sedan ser ut som om den var 18 år i stället för 8 år gammal .. Min SUV är 17 år och allt funkar , mina maskiner ,dvs borrmaskiner, cirkelsågar ,svets mm skall var i samma skick när jag kommer i november , låter man dessa Thai bruka dessa så är de bara skit efter några månader ...
Men naturligtvis gäller ju inte detta alla , och definitivt inte detta forums medlemmars Thaifamiljer
Sen att i stort sett alla faranger jag känner däruppe samt härnere i Pattis säger samma har ju inte med saken att göra .. Det är ju bara jag som är ogin och negativ ........................
Och Guldmedlem kan jag aldrig räknas som här då jag oftast skriver min hjärtas mening och inte hycklar ..Hahahaha.........
Att det sen skiljer mellan olika familjer är en självklarhet och ingalunda unikt för Thailand, det är ofta likadant i Sverige och andra länder.