Köpa mc i Thailand

JanneC

Nykomling
Hej! Jag funderar på att köpa motorcykel när jag kommer ner t Thailand denna vinter. Vet någon hur det fungerar för en farang? Jag har iochförsig en syster som bor och har bott i Thailand i över 30 år(!). Hon är dessutom thailändsk medborgare så om det förenklar saken så är hon säkert med på att bli ägare..
//jannec

Har du e
Hej! Jag funderar på att köpa motorcykel när jag kommer ner t Thailand denna vinter. Vet någon hur det fungerar för en farang? Jag har iochförsig en syster som bor och har bott i Thailand i över 30 år(!). Hon är dessutom thailändsk medborgare så om det förenklar saken så är hon säkert med på att bli ägare..
//jannec
Har du adress hos din syster samt gärna ett annat/bättre visum än turist.skall ej vara nödvändigt men detta är snurriga Thailand med konstiga egen påhitteregler så funkar det .skriv hojen på dig .Köp bara en med en fordonsbok .köper du beg så skriver du över på plats på traffikoffice där de samtidigt ser att din fordonsbok är ok .Du behöver som sagt ett dokument som styrker din adress .tillex din systers
Den köper du på immigrationen "Certify of residence "

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
3 K
anonymous
A
A
Svar
10