Kriminaliteten i Thailand

 
E

EV

Gäst
Kriminalitet i Isaan , Där det finns fattiga människor så fins det också droger och kriminalitet ,
är det korrekt att det finns jaba ute i småbyarna ??
Och som jag läser : att undvika att åka motorcykel på småvägarna efter mörket tid , då det finns
rånare som spennar kedjor över vägen , Är det sant ??
 
Vad du fantiserar EV , du lyssnar på andra och tror på vad de säger , när någon här anser du har fel så vänder du åt andra hållet.. Som svar på din fråga , det finns betydligt mer skit runt Pattaya /Bansen /Bansare /Satthahip mm. Visst finns mindre kriminalitet i Isaan , jag har bott däruppe under längre perioder .åker MC runt även under dygnets mörka timmar , har aldrig sett något av vad du insinuerar .. I storstäderna med omnejd finns kriminaliteten Ev . Här runt Pattaya har jag utsatts för de incidenter du åsyftar . EJ i Isaan ..Bara för ett par veckor sedan tänkte ett gäng Thai med huvor ta mej på en mindre väg i närheten av Silverlake ,detta under mörkrets mörka timmar , tråkigt för dem att jag hade maskin igång samt är mycket uppmärksam , de kom upp jämsides på en mötesplats i mörkret där jag hade stannat för att kolla min GPS ... Svårt att ta en MC på en mindre väg med en Pickup , så de fick söka nya offer ..
Detta var inte långt från dig EV så sätt ögon i nacken på natten om du är ute , inte i Isaan där har det aldrig hänt mig något , snarare hjälpsamma ungdomar .....;)

Sen slutligen EV , Använd huvudet !! Varför skall man råna fattigt folk i Isaan , det är här nere det finns folk med guldkedjor samt faranger med fickan full med THBT..:)
 
Senast redigerad av en moderator:
Finns allt kriminalitet där uppe med, bara på en vecka så hade 7 hus inbrott i närmaste stad där jag bodde, läser man tidningarna så är ju det många av dom grova brotten, mord och våldtäckter som begås där uppe och knarksmuggling.
Allt sett Thai där uppe som ser klart amfetaminpåtända ut och eftersom jabba är en amfetamindrog så antar jag att det ser likadant ut ;)
 
Det finn självklart droger över hela Thailand , men att de grövsta brotten skulle bågås upp i Isaan ,det tror jag faktiskt inte på .. Kollar du påPattaya New Jonas , i så fall så vet du hur många döda kroppar samt skjutningar som utspelas här nere ... Småinbrott som ofta tyvärr kan härledas till familjerelaterade händelse r är vanligt enligt "Kun" som arbetar som en av utredarna i Napho polisen (Buriram)

Visst fightas det mellan ungdomar och används knivar , men att de grövsta berotten skulle begås på landsbygden .. Neej Jonas det köper jag ej...
 
Det finn självklart droger över hela Thailand , men att de grövsta brotten skulle bågås upp i Isaan ,det tror jag faktiskt inte på .. Kollar du påPattaya New Jonas , i så fall så vet du hur många döda kroppar samt skjutningar som utspelas här nere ... Småinbrott som ofta tyvärr kan härledas till familjerelaterade händelse r är vanligt enligt "Kun" som arbetar som en av utredarna i Napho polisen (Buriram)

Visst fightas det mellan ungdomar och används knivar , men att de grövsta berotten skulle begås på landsbygden .. Neej Jonas det köper jag ej...
Skrev inte att dom grøvsta begick, jag skrev att många av dom grova begås där uppe med, att antalet brott ær fler i Pattaya ifrågasatte jag inte.
Jag skrev att det finns allt kriminalitet där uppe med och när det gäller våldtäckt så är dom grövsta fallen man läst om oftast däruppifrån.
Sen mord händer där uppe med och andra grova brott som inte är fylle relaterade om man kollar på nyheter över hela landet och inte bara Pattaya.
Är väl på nyheter varje vecka om folk som grips runt om Isaan för grova narkotika brott.

Sen att fler brott begås i Pattaya det ifrågasatte jag inte som sagt var, är rätt vanligt runt om i världen att stora turistområden för med sig mer kriminalitet.
Här nere är det ju även faranger inblandade i brotten.
 
Då är vi ju ganska överens om det hela , Turistområden värden runt som du säger.. Angeltown i Philippinerna lär tillex vara rent för djävligt ...

Men jag har ej stött på de grova brotten i Issan , ändock har jag varit mycket där
 
Senast redigerad av en moderator:
Hur ofta läser ni om grova brott i Hua Hin?...
Vem läser om Hua Hin, förutom dina inlägg här så glömmer man att det existerar.
Men kanske var när nån norrmann tog rullatorn förra året till någon pub och spelade biljard och hamna i ordväxling med en annan Norrman på rullator som slutade med skottlossning ene Norrmannen sköt ihjäl sin Norske polare och sen sig själv.
Men annars följer varken vädret eller kriminaliteten eller annat som händer i Hua Hin.
På rikstäckande nyheter står det väldigt lite om Hua Hin så kanske @Phonta har rätt i att det är en dötrist stad ;) 5555
 
Vem läser om Hua Hin, förutom dina inlägg här så glömmer man att det existerar.
Men kanske var när nån norrmann tog rullatorn förra året till någon pub och spelade biljard och hamna i ordväxling med en annan Norrman på rullator som slutade med skottlossning ene Norrmannen sköt ihjäl sin Norske polare och sen sig själv.
Men annars följer varken vädret eller kriminaliteten eller annat som händer i Hua Hin.
På rikstäckande nyheter står det väldigt lite om Hua Hin så kanske @Phonta har rätt i att det är en dötrist stad ;) 5555
Jag har varit där många gånger runt om kring och spelat golf, men annars har Hua Hin inget för mig.
 
Vem läser om Hua Hin, förutom dina inlägg här så glömmer man att det existerar.
Men kanske var när nån norrmann tog rullatorn förra året till någon pub och spelade biljard och hamna i ordväxling med en annan Norrman på rullator som slutade med skottlossning ene Norrmannen sköt ihjäl sin Norske polare och sen sig själv.
Men annars följer varken vädret eller kriminaliteten eller annat som händer i Hua Hin.
På rikstäckande nyheter står det väldigt lite om Hua Hin så kanske @Phonta har rätt i att det är en dötrist stad ;) 5555
Jonas är på hugget idag ...
 
Jag tror det är ganska lugnt på den kriminella fronten i Hua Hin , det är Thailands Konungs residens , så det känns ju bra att det är en stad utan busliv , helt ok,
Men detta innebär ju även att det är som vi tidigare konstaterat ett pensionärshem , men det är ju upp till var och en att känna sig äldre eller yngre än vad prästbetyget säger
 
Ja är det en stad med mycket kriminalitet man vill bo i så har ni ju hamnat rätt i Pattaya, var stolta..
 
Ja, och är det en sovstad utan händelser man vill bo i ,så har ju även du min vän valt rätt ;)

Ja, Hua Hin är fint , det är rent och en i särklass fin beach ,tyvärr upplevde jag det som betydligt dyrare än Pattaya ,inget att göra för mig , inga direkta stora hojklubbar vad jag såg , inga big bikes annat än den jag sålde till en Norrman där , den snålaste djävl... människa jag träffat i mitt liv , körde ner till Traffic office ca 200 km söder om Hua Hin(Prachuat Sirikan ) tror jag det hette. samt tillbaka , skitstöveln bjöd inte ens på fika , ... han kanske inte hade råd , såna typer hoppas jag inte du som jag vet är en trevlig kille umgås med Nmax ...:)
 
Visst är Hua Hin vackert , en ren fin beach idag utan hästskit , men inget för mig , då kan jag i stort sett bo uppe i Isaan , händer väl lika mycket ungefär , Förutom havet samt en vacker beach nada ...
 
Visst är Hua Hin vackert , en ren fin beach idag utan hästskit , men inget för mig , då kan jag i stort sett bo uppe i Isaan , händer väl lika mycket ungefär , Förutom havet samt en vacker beach nada ...
Tidvattentabellen måste innehålla sekunder och först då kan det bli intessant...............
 
Nä det händer nog helt klart mer i Pattaya, brottsligheten är ju bet högre där..[emoji6]

Finns e hel del hojklubbar här också, Bandidos är väl störst. Men givet inte så många som i Pattaya, men räcker väl att det finns en om man gillar gubbsen i den.

Hua Hin är mer en stad för golfare och folk som uppskattar lugnare trafik och att allt inte är så utspritt. Men tror nog att det mesta av det som finns att göra i Pattaya finns här också men man får göra sig omaket att leta upp det..
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp