Kronprinsessan Victoria 40 år

Även om vi är ett thaiforum så vill jag trots detta säga:

Hjärtliga Gratulationer till Kronprinsessan på 40-årsdagen!

Hoppas att dagen blir minnesvärd både privat och offentligt. :wai: :wai: :wai:

Ja vi skall vara rädda om vårt Kungahus, annars är risken att vi får en Trump:D

Det går att inte gilla honom utan att riskera fängelse och för en svensk att rösta bort honom.

Förstår jag inte riktigt, man riskerar att åka i fängelse om man gillar kungen och man kan inte rösta bort honom...eller hur menar du?:confused:

• Like
Reactions: jp
Ärva ett ämbete... Seriously??? Trump kan åtalas. Inte knugen...

Ärva ett ämbete... Seriously??? Trump kan åtalas. Inte knugen...
Skillnaden är ju att Trump har enorma befogenheter som president, det har inte Kung Carl Gustaf och senare Kronprinsessan Victoria. Ett ämbete med en sådan makt skall självfallet inte kunna ärvas. Den svenska kungafamiljen gör en fantastisk PR för landet i tider när dom flesta klagar på hur uselt allting är. Där har du den stora skillnaden.

• Like
Reactions: jp
Skillnaden är ju att Trump har enorma befogenheter som president, det har inte Kung Carl Gustaf och senare Kronprinsessan Victoria. Ett ämbete med en sådan makt skall självfallet inte kunna ärvas. Den svenska kungafamiljen gör en fantastisk PR för landet i tider när dom flesta klagar på hur uselt allting är. Där har du den stora skillnaden.

"Att diskutera med en rojalist är som att spela pingis med en golfklubba":D:D:D

Gratulera den jävla parasitfamiljen? Nej tack.
Berra, intet ont ord om dig.
Grynet, Gyllenhammar kallade dem inkompetenta, jag tror på honom
Dessutom, till er alla med sympatier för SD, kungahuset är ju en genetisk samanvävning av utlänningars ägg och spermier.

Gratulera den jävla parasitfamiljen? Nej tack.
Berra, intet ont ord om dig.
Grynet, Gyllenhammar kallade dem inkompetenta, jag tror på honom
Dessutom, till er alla med sympatier för SD, kungahuset är ju en genetisk samanvävning av utlänningars ägg och spermier.

Väckte tydligen känslor? Inkompetenta eller inte har väl inte med saken att göra och sen demokrati tror jag också på och har heller inget med monarki att göra, så vart vill du komma?

Monarki är inget man tror på utan ett val av statsskick!

Monarki eller något annat är ju bara vilket statsskick man föredrar och kalla kungafamiljen för parasiter är ju ganska missvisande. Kungafamiljen är en viktig länk till vår omvärld som representant för Sverige, kallar du det parasiter???

Välkommen tillbaka förresten, har sett att du varit inloggad ett tag och du brakar in med dunder och brak!:D

Det royalistiska är väl inget än en kvarleva från ett forntida samhällssystem. Jag gillar vår kung som person men det legitimerar inte ett, I grund och botten odemokratiskt samhälle. Visst, vår käre kung har ingen offenciell makt men, han attraherar folk med lägre vett och folk med lägre bildning. Han attraherar mig, inte som kung men som medborgare i vårt land.
Att hylla en kung, eller prinsessa är lika korkat som att ära en gud som inte finns. Vad finns annat än en gud? Inte fan vet jag som föredrar att veta, inte att tro.
Tidigare sa man, i vårt land att, makten är instiftad av gud. Detta var i en tid då föreställningar var styrda av prästkragar och av män I stärkkragar som hade intresse av ekonomisk karaktär.

Det royalistiska är väl inget än en kvarleva från ett forntida samhällssystem. Jag gillar vår kung som person men det legitimerar inte ett, I grund och botten odemokratiskt samhälle. Visst, vår käre kung har ingen offenciell makt men, han attraherar folk med lägre vett och folk med lägre bildning. Han attraherar mig, inte som kung men som medborgare i vårt land.
Att hylla en kung, eller prinsessa är lika korkat som att ära en gud som inte finns. Vad finns annat än en gud? Inte fan vet jag som föredrar att veta, inte att tro.
Tidigare sa man, i vårt land att, makten är instiftad av gud. Detta var i en tid då föreställningar var styrda av prästkragar och av män I stärkkragar som hade intresse av ekonomisk karaktär.
Jaha då har man alltså lägre vett och utbildning då. :( :( :( :'(

Landet behöver en representativ funktion, någon (något) som förkroppsligar nationen. Vilka alternativ vill du föreslå och varför?

Ja, klaga går ju alltid lätt men det är inte lika lätt att komma upp med alternativ.

Skall vi välja kungen? Blir det bättre?

Ja, klaga går ju alltid lätt men det är inte lika lätt att komma upp med alternativ.

Skall vi välja kungen? Blir det bättre?

Ja det stora argumentet för att avskaffa kungahuset är ju bara ett och det är att man anser att man inte kan ärva ett ämbete, ja i samhället i övrigt finns ju mängder av strukturer av nepotism, om jag nu kan använda det i detta sammanhanget så argumentet tycker jag är lite tunt att använda.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp