Till 99.9% är det nog män som styr Thailand men det är tveklöst så att det i de flesta fall är kvinnorna som får familjer och samhället att fungera.
Vissa kan luras av att Thailand har haft två kvinnliga statsministrar och ett antal höjdare inom näringslivet, men de är till 100% nära släkt eller gift med en man som är/har varit ännu mäktigare, så de är inte där i egen kapacitet.
Inte där av egen kapacitet ?
Jo de är där av egen kapacitet, och de är överallt av egen kapacitet. De smarta kvinnorna i Thailand har utan tvekan lärt sig hur man spelar spelet och att få en man dit de vill är då en obestridlig sanning och kunskp de besitter.
Officiellt står de där, ja de s.k. starka Thaimännen, men bakom fasaden finns ofta personer som är rädda och därför målar upp en fasad av styrka som inte alls motsvarar vad de kan och vad de har för makt. Styrka ligger i att kunna ta både framgångar och motgångar och......där är Thailändska män direkt urusla.
En förlorad omröstning, ett beslut som var käpprätt åt helvxxxx, ja då ska man ju ta ansvar för sina handlingar, men i LOS skyller man på andra även när det är en uppenbr lögn. Och i värsta fall så får man bara försvinna. Finns på bynivå och på riksnivå, ljug, fly och gör allt för att slipa tappa ansiktet eller ta ansvar för sina beslut.
Kvar står kvinnrna som inte har haft denna utväg genom årtusenden, de försvinner inte, de har ansvar och måste stanna.......
Pussypower är ett underskattat ord och handlar inte om lössläppthet eller att vara förförisk, näpp.
Det handlar om att män i alla klasser och genom årtusende "tuppat upp sig" och att genom att visa ekonomisk styrka samt makt, når in under tjolen.
Utan kvinnor bakom män i Thailand ter sig många som totala dumskaller som lever på hur andra ser på dem och inte kan ta en förlust på något plan. Ja utan att skylla ifrån sig eller dunsta.....