Kyligt i norra Thailand?

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonymous

Gäst
Verkar som det är kallt i norr, pratade med daman förut hon sa det var så kallt så hon kunde inte gå ut och detta var kl 12:00 Thai tid. Fick koka vatten och hälla i tunnan innan hon duscha för vattnet var så kallt nu. Såg även att en Svensk kompis som är längst upp i norr i Isaan skrev på FB att en myndighets bil med cold weather disaster equipment hade precis varit där och lämnat kläder som handskar, mössor, jackor etc.
2011 kommer jag ihåg var rätt kyligt till och med i Pattaya, uppe i Lomsak som jag var på nyårsafton stod jag i jeans, långärmat + jacka på morgonen och frös fick sova fullt påklädd 5-8 grader. Thai är ju inte vana vid sån kyla och har inte kläder för det till och med i Pattaya det året stod det att 2 dog pga kylan det året, var ner runt 15 på nätterna då ett tag.

Nu är det kallare än så, hemma hos oss är det bara 11-15 grader på nätterna. Svärföräldrarna klagar och fryser och det är förståeligt. Dessutom hade det tydligen regnat hela natten och det är ganska ovanligt vid denna årstiden.

Kolla länken så ser ni väderprognosen för Isaan, notera eskimåerna.

http://www.tmd.go.th/en/region.php?RegionID=2

Dom här thailändkorna är tåligare än vad ni tror. Suwanni var varit med mig i Kina vid ryska gränsen, Khabarovsk tror jag utan att googla vid minus 35 grader. Det var jag som frös, hon såg ut som en eskimå.

Därför dom får sova i grupp för att hålla värmen.
Är nog från person till person ex frun frös i Sverige i Juni iofs rätt kyligt, tjejen frös i Pattaya vid 25 grader.

Tja!

Kylan börjar trappa ner nu sakta, det var tydligen kallt till för en 3-4 dagar sen.

Sett bilder på FB dom har suttit i täckjackor, fliströjjor, mössa och tjockt täcke varit kallare än tidigare för den klädseln har jag inte sett innan.

Här har varit samma väder ett par v nu, 25-27 dagtid å neråt 17 på natten. Ska inte klaga med lite för kallt i poolen ;D

Får bli lite varmare annars kan man ju inte doppa sig, började redan bli lite kyligt dom sista dagarna jag var hemma och doppet i poolen blev snabbt, på tok för kallt i slutet, under 25 grader i vattnet så hoppar inte jag i.

den dagen jag köper eller bygger hus här blir det solvärme till poolen, nu i vintertid när det är soligt å gott vill man ju bada.

"krister " sa:
Asgôtt på Koh Chang idag och igår, ordentligt solbränd e man ju mé!!
Här e det soligt å niceligt men lite småkyligt, typ som en riktigt bra svensk sommar.
Bada är bara att glömma.
Lägg gärna upp lite foto från Ko Chang.
Bor du där en längre tid?

Fyra dagar till räcker kassan (hoppas jag)

image.jpg

image.jpg

"krister " sa:
Fyra dagar till räcker kassan (hoppas jag)

Ser kanon gött ut, ska helt klart testa Ko Chang efter högsäsongen.
Har hört att det är rätt mycket ryssar där, stämmer det?
På vilken ö är du?

PS!
Snygg pingla :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
32
Visningar
7 K
Anonymius