Leasing/köpa bil?

Har du aldrig kännt att 4 hjuls drift och högre markfrigång vore trevligt när du kört fast i en snödriva eller sladdat av vägen med Forden ? Du bor ju ändå i Norrland.
Han har kännt det. Men när plånboken också känner det, så blir det inget av det.
Då är det mycket vettigare att gnälla på vad andra gör med sina pengar.
Nu fick jag lust på en ny Porsche, men det verkar luta åt BMW då frun vill prova på hur det är.

Har du aldrig kännt att 4 hjuls drift och högre markfrigång vore trevligt när du kört fast i en snödriva eller sladdat av vägen med Forden ? Du bor ju ändå i Norrland.
Vist en 4 hjuling är inte dumt men för 2-3 veckor smö som ni har, mycke pengar för inget, Vi har 5-6 mån vinter väglag då är det inte dumt med en med 4 hjulsdrift har nu kört i 55 år i snö och mycke grusvägar. men har du pengar köp

Vist en 4 hjuling är inte dumt men för 2-3 veckor smö som ni har, mycke pengar för inget, Vi har 5-6 mån vinter väglag då är det inte dumt med en med 4 hjulsdrift har nu kört i 55 år i snö och mycke grusvägar. men har du pengar köp
Hade faktiskt en Audi Quattro A6 3.2 FSI V6 I 13 år nu bra vinterbil men jag åker hellre till Thailand på vintern så jag körde den faktiskt väl sällan på snö i halka.

På sommaren kostar det bara extra att köpa in och drar med soppa.

Hade faktiskt en Audi Quattro A6 3.2 FSI V6 I 13 år nu bra vinterbil men jag åker hellre till Thailand på vintern så jag körde den faktiskt väl sällan på snö i halka.

På sommaren kostar det bara extra att köpa in och drar med soppa.
Min näst sista tjänstebil var en Audi A4 Quattro Allroad 2018, typ 190hk. Den bästa bil jag haft. Den hade den nya avancerade fyrhjulsdriften som gjorde den som oftast tvåhjulsdriven men blixtsnabb att koppla in fyrhjulsdrift och fördela kraften. Gick snålt som fan och grym fyrhjulsdrift när man väl behövde. När den var två år gammal och endast ett år kvar på företagsleasingen så satte kärringen den rejält i diket och bolaget löste den. Skulle gå på minst 300k att laga den. Annars hade jag köpt den.

Nä det är tråkigt. Vore kul med lite inlägg om Lynx men de flesta föredrar väl torrlänkar om Trump eller AiB memes.
Förstår hur du tänker och jag tycker också att Boas alster här på forumet bryter det normala och är intressant. Han borde däremot lägga mer energi på just det och inte klanka så mycket på andra. Tror han är en ganska skön snubbe egentligen.

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A

Tillbaka
Topp