Leasing/köpa bil?

Förstår hur du tänker och jag tycker också att Boas alster här på forumet bryter det normala och är intressant. Han borde däremot lägga mer energi på just det och inte klanka så mycket på andra. Tror han är en ganska skön snubbe egentligen.

Han har gjort en del riktigt bra inlägg. Men det drinkar i högen med det värdelösa han massproducerar.

Jag har haft 2 leasingbilar, båda Renault Kadjar. Bra bilar till en rimlig kostnad. Men det blev dyrt när jag återlämnade den sista eftersom någon marodör hade roat sig med att flytta en betongsugga som jag backade in i och skadade den bakre stötfångaren av plast som inte klarade av att hantera en liten stöt. Alltihopa fick bytas ut, minns inte kostnaden men dyrt var det. En leasingbil skall vara i näst intill perfekt skick när den återlämnas bortsett från normalt slitage. Vad som är normalt avgör bilfirman.

Läs det finstilta noga.

Jag har haft 2 leasingbilar, båda Renault Kadjar. Bra bilar till en rimlig kostnad. Men det blev dyrt när jag återlämnade den sista eftersom någon marodör hade roat sig med att flytta en betongsugga som jag backade in i och skadade den bakre stötfångaren av plast som inte klarade av att hantera en liten stöt. Alltihopa fick bytas ut, minns inte kostnaden men dyrt var det. En leasingbil skall vara i näst intill perfekt skick när den återlämnas bortsett från normalt slitage. Vad som är normalt avgör bilfirman.

Läs det finstilta noga.

Det kan nog vara en bra deal med leasing.
Personligen gillar jag att äga mina saker själv. Då vet jag att det är en förlust, men kan kontrollera den.
Allt är i mina egna händer, helt enkelt.

Men man ska aldrig säga aldrig.

Personligen gillar jag att äga mina saker själv. Då vet jag att det är en förlust, men kan kontrollera den.

Håller med dig till fullo. Folk får kalla mig osmart men jag känner en inre ro av att äga och inte vara beroende.

Jag är numera nöjd med att äga min bil själv till 100%. Det känns bäst så helt enkelt men vi är olika. Vill man ha en ny bil vartannat eller, vilket är vanligast vart tredje år, är leasing absolut att föredra. Men jag har vuxit ifrån det behovet.

Jag är numera nöjd med att äga min bil själv till 100%. Det känns bäst så helt enkelt men vi är olika. Vill man ha en ny bil vartannat eller, vilket är vanligast vart tredje år, är leasing absolut att föredra. Men jag har vuxit ifrån det behovet.

Samma här. Jag köper bil när behovet (och lusten) finns.
Vi kör någon mil per dag till jobb och skola. I övrigt är det inte mycket användning för bil.
Jag har börjat bli snål och hoppas att bilen duger i 2-3 år till. Sedan får jag gå ut och leta något vettigt begagnat.

Vi kommer ju ha 2 bilar, en köpt och en leasad.
Känner att vi behöver 2. Nu blir det iofs 3, har ju fortsatt den i Thailand men förhoppningsvis bara par månader till.
Frugan har bilen hela dagen på vardagarna och jag blir låst hemma.
Jag kör väl rätt mycket bil i vardagen, håller jag på och grejjar i huset på dagen och behöver nåt eller vill göra nåt tex. vill jag inte sitta och vänta tills hon kommer hem, vill bara kunna hoppa in i bilen och dra och fixa det jag vill.
Leasingen är 24 månader här så tänkte testa sen får vi se om 24 månader.
Blir nog att köpa en nyare begagnad V60 senare i höst efter jag vart nere och sålt Forden i September med, byta ut den vi har

Läs det finstilta noga.
Hade du inte helförsäkring på.den?

Borde klarat sig med självrisken.

Jag köpte en tre år.gammal privatleasingbil för halva priset mot vad den kostade ny just pga de är i perfekt skick när de lämnas tillbaka.

Hade du inte helförsäkring på.den?

Borde klarat sig med självrisken.

Jag köpte en tre år.gammal privatleasingbil för halva priset mot vad den kostade ny just pga de är i perfekt skick när de lämnas tillbaka.
Jo men självrisken var ganska hög.

En begagnad leasingbil är nog bland det bästa köp man kan göra, dom flesta har rullat max 4500 mil.

Då vart leasing papprena signerade, 24 månader, tog en More modell, den är extra utrustad.
Förhoppningsvis får jag den innan Fredag nästa vecka, den står i Borås nu.
Blir det den på campingsemestern.
Känns bra, har känt ett behov av en andra bil hemma på landet ett tag nu.
I Thailand räckte det med en bil, bara ta en taxi om den andre hade bilen och allt fanns inom gå och moppeavstånd.

Då vart leasing papprena signerade, 24 månader, tog en More modell, den är extra utrustad.
Förhoppningsvis får jag den innan Fredag nästa vecka, den står i Borås nu.
Blir det den på campingsemestern.
Känns bra, har känt ett behov av en andra bil hemma på landet ett tag nu.
I Thailand räckte det med en bil, bara ta en taxi om den andre hade bilen och allt fanns inom gå och moppeavstånd.
Jag har missat lite tydligen, blev det en kines (Lynk)? Lycka till med den!

Jag har missat lite tydligen, blev det en kines (Lynk)? Lycka till med den!
Japp fast dom är utvecklade i Sverige, på Lindholmen Science Park CEVT.
Och bilen delar hela sin tekniska ryggrad med Volvo.
Så lite svenskt får man väl säga ändå när den är utvecklad här, fast ägs och byggs av kineser?
En Lynk 01 More.

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A

Tillbaka
Topp